Ga naar inhoud


3e sat positie voor CD?!


Trulli

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hadrian
Ik vind het dan wel een vreemd verhaal. CanalDigitaal keurt decoders goed zodat elke "idioot" nog satelliet kan kijken, maar ondertussen staat die zelfde kijker elk jaar een keer op de ladder om een kop bij te plaatsen.

Niet dat ik dat nou zo erg vind, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken: "moet dat nou? Daar heb ik geen zin (meer) in hoor". Helemaal als het alleen maar om HD-content is. Dan moet je ook niet gek staan te kijken dat over 5 jaar half Europa aan de HD is, behalve Nederland omdat het hier op een of andere manier geflopt blijkt..


Is het niet zo, dat iedere satellietkijker die in HDTV is geïnteresseerd, ondertussen al zowiezo een Astra 1/2/3 oplossing op z'n dak heeft staan? BBC-HD op 28E is altijd de "must-have" zender geweest.
Daarnaast zitten de gewone BBC's ook op 28.

Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen, dat de duo lnb (19+23,5) nou zo'n verschrikkelijk succes is geweest. Velen willen toch ook graag de BBC's lijkt mij, niet eens zozeer BBC-HD.

Binnenkort dus een nieuwe reclame campagne voor een "triple" solution? smile

En wat betreft speculeren over een samenwerking met Sky. Is het theoretisch mogelijk dat we hier via CDS toegang zouden kunnen krijgen tot bijv. SkySports-HD, of schiet Sport1-HD (Chellomedia) dan in de vlekken?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Rob út Fryslân

Dat zou dan mooi zijn. smile

In dat geval mogen ze van mij gaan voor de 4positie oplossing in plaats van een tripple.

 

Ik ben blij dat ik mijn T90 nog niet vervangen heb voor een Multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Hadrian
Ik vind het dan wel een vreemd verhaal. CanalDigitaal keurt decoders goed zodat elke "idioot" nog satelliet kan kijken, maar ondertussen staat die zelfde kijker elk jaar een keer op de ladder om een kop bij te plaatsen.

Als het verhaal juist is, zou ik het inderdaad een krankjorum bedenksel vinden. Veel mensen hadden al de pest in om aan die schotel te moeten gaan sleutelen en dan straks met weer een nieuw onderdeel maar weer het dak op zeker?
CDS denkt zeker dat alle sat-kijkers hobbyisten zijn...
Als ik over ga op HD is Casema de eerste die me mag inschrijven.
Misschien wel duurder, maar veeel gemakkelijker!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik hier al een simpele draaibare schotel met daarnaast nog een optie met een vierde positie: "Hotbird". Toch een goede zaak als ze met een tripple-LNB en fatsoendelijke configureerbare DiseqC-switch aansturing ook de BBC's op de sat kunnen gaan "aanbieden"...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op anga zal FTE (bekend van inverto en leverancier van duo60 LNB)

een nieuwe rails en met bijhorende LNB's introduceren.

 

Waarschijnlijk zal deze hardware ondersteunt worden door canaldigitaal.

 

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er mij om dat ze daar bij die amateuristische toko niet weten wat ze willen. En dat de consument daar wederom de dupe van is. Ze hadden een paar maanden terug toch ook kunnen bedenken dat mensen graag de BBC willen zien op 28 oost.

 

Je voelt je genaaid als blijkt dat je buurman een schoteltje geplaatst heeft en de BBC ineens kan ontvangen terwijl jij net een maand geleden op aanraden van CanalDigitaal die DUO-LNB hebt gekocht.

 

En straks krijgen we dus de trio-LNB om er 2 maanden later achter te komen dat 4 posities eigenlijk nog meer zenders oplevert. Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen. Hey kunnen ze mooi adverteren dat je straks wel 2000 kanalen krijgt als je schotel neemt via Canal Digitaal crazy Oh nee das waar ook dat kunnen die goedgekeurde prutdingen helemaal niet aan :D

 

Conclusie: Als je met veel poeha een produkt op de markt brengt moet je er eerst over NADENKEN Maar dat lijkt niet de sterkste kan van die lui daar in Hilversum.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar van dit soort negativiteit zakt mij echt de broek af. Bij sommige mensen is het nooit goed.

 

Ik vind dit in ieder geval een positieve ontwikkeling al vraag ik me nog wel af hoe het juridisch zit als Canal Digitaal dit echt gaat promoten...

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ik vraag me alleen wat voor zin deze actie van CD heeft.

Degenen die Engelse zenders wil zien, heeft toch zelf al de nodige aanpassingen aan zijn installatie gedaan??!! Ik denk dat de doorsnee-abonnee van CD helemaal geen interesse heeft in buitenlandse zenders en de Astra 2 aan zich voor bij laat gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen nemen genoegen met Nederland 1 t/m 10 + en beperkt aantal FTA zenders. (ARD/ZDF/CNN/BBC World e.d.)

Zij zijn dan met hun huidige set tevreden.

 

Anderen - zoals ikzelf - willen graag wat meer. 1 Jaar geleden heb ik, ook al vanwege de Regiozenders, dan ook mijn vaste opstelling uitgebreid naar Astra 1/2/3 en Hot Bird. Maar ik verwacht dat over een paar jaar deze opstelling ook wel weer verouderd zal zijn.

En ja, Dat omzetten kost dan een paar duiten. Maar je kan dan wel tegen verder lage vaste (maandelijkse) lasten ongeveer 1000 TV zenders ontvangen.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft, dat je geen CDS nodig hebt om BBC te kijken...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

canal digitaal mag volgens mij gewoon zo de bbc in zenderlijst plaatse, de bbcs zijn immers ook via de kabel te krijgen! of krege ze daar een vergoeding voor? de bbc dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar mijn broek van af zakt is zo'n bedrijf als canal digitaal. Het idee van mulisat onvangst is op zich niks mis mee maar doe het dan in 1 keer goed. Feit blijft, dit geeft geen vertrouwen aan de consument. We hebben het niet over hobbyisten met hun draaibare opstelling maar over diegene die een duo-lnb kopen en er in schroeven om vervolgens 6 jr niet meer op de ladder te staan. Of diegene die de lnb laat vervangen door een installateur. Genoeg van dit soort mensen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dit negatief gedoe snap ik dus niet hé, als het er al komt ,NIEMAND verplicht je het te kopen, men gaat zelf nooit kanalen op astra 2 zetten, dus in principe mis je niks. Als men een extra dienst wil aanbieden aan de klanten dan is dat een goede zaak, wil je het niet , koop het dan niet ...

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Dit was een positieve ontwikkeling geweest als CDS niet die veel te dure Duo-lnb had gepushed maar gelijk met een uitgebreidere oplossing was gekomen.

Niemand kan mij wijsmaken dat dit idee afgelopen week ineens op tafel lag.

 

Niemand is verplicht om mee te gaan met de uitbreidingen, maar de klanten die dachten daar goed aan te doen zullen zich geheel terecht bedonderd voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Dit was een positieve ontwikkeling geweest als CDS niet die veel te dure Duo-lnb had gepushed maar gelijk met een uitgebreidere oplossing was gekomen.
Niemand kan mij wijsmaken dat dit idee afgelopen week ineens op tafel lag.

Niemand is verplicht om mee te gaan met de uitbreidingen, maar de klanten die dachten daar goed aan te doen zullen zich geheel terecht bedonderd voelen.


Ik vind dat echt onzin. Het was tot voor kort niet eens bekend of de Freesat zenders wel FTA zouden blijven en los van dat: er is geen enkele zender die opeens niet meer werkt als je niet de eventuele 3-LNB oplossing van CD koopt. Er gaan echt geen Nederlandse stations uitzenden via Astra 2 hoor. Het gaat alleen om de mogelijkheid om de Engelse stations van de Astra 2 te ontvangen. Wake-up-call: ik heb de kabeltv opgezegd op het moment dat de BBC FTA ging; dat is inmiddels al 5 jaar geleden. Zo lang bestaat de mogelijkheid dus al om interessante zenders te ontvangen via de Astra 2; hier is niets nieuws aan.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...