Henksat Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Al maanden loop ik me te ergeren aan de slechte kwaliteit en stabiliteit van mijn xs4all verbinding. Veel uitval, meerdere malen per week, een onbereikbare helpdesk, niet reageren op mail naar de helpdesk. Kortom, xs4all is gewoon zwaar klote tegenwoordig. Mij is opgevallen dat het is gekomen sinds de invoering/overstap naar xs4all-only. Ze waren vroeger de duurste en de beste, nu alléén nog maar de duurste en ook de slechtste. Graag wil ik hier eens polsen hoe andere s4all leden met xs4all hun verbinding ervaren. Mij zit het al zo hoog dat ik aan het informeren ben om weg te kunnen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Harley Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Lekker dan, heb sinds gister ADSL-only van xs4all Tot dusver bevalt het al 100 keer beter als fred van hetnet. VU+ Duo2 - PrismCube
Henksat Geplaatst: 9 mei 2008 Auteur Geplaatst: 9 mei 2008 Iedereen die ik ken met xs4all only klaagt steen en been, helpdesk is onbereikbaar, was vroeger wel anders. Ik ga in ieder geval een 2e lijn van een andere ISP actief laten maken en dan kan xs4all naar de kl*te lopen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
NINjak Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Heb hier helemaal geen last (van veel) disconnects of wat dat ook zo goed als helemaal stabiel en dus bijna nooit problemen. Bijna want heel af en toe hebben we weleens een probleem dat er opeens geen internet meer is, maar dat is echt heel soms. Heb je dingen veranderd (nieuw modem) of wat dan ook? In het verleden, toen het bij ons nog demon was, hadden we wel veel meer problemen maar bij een ander modem zijn die helemaal verdwenen. Dat de helpdesk hard achteruit is gegaan is veel minder maar ik heb ze dan ook helemaal nog nie nodig gehad.
allez l'om Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 heb dezelfde ervaringen als Henksat. sinds ik xs4all only (en de speedtouch 780) heb, ligt de verbinding meerdere keren per week eruit. Router handmatig resetten is dan enige oplossing, lekker handig als je een server draait. Meermalen gesproken met xs4all helpdesk (ja ik heb heel veel geduld gehad, gemiddeld ca 30 minuten) en krijg nu een nieuw modem, maar betwijfel of de problemen dan opgelost zijn. Wat mij trouwens ook opviel: gesprekken met de helpdesk worden gewoon afgerekend (ik bel met xs4all voip) terwijl gesprekken tussen abonnees gratis zijn, kortom, xs4all belt zelf niet met de eigen voip dienst! Opmerkelijk. Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
exciter Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Hier HCCNET ADSL Basic (wat al een tijd geleden overgenomen is door XS4All). Heb sinds de overname geen een storing gehad. De helpdesk dus ook nog nooit gebeld. Zeer stabiel en constante snelheid. Bof ik? TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Henksat Geplaatst: 9 mei 2008 Auteur Geplaatst: 9 mei 2008 Origineel bericht van: exciter Hier HCCNET ADSL Basic (wat al een tijd geleden overgenomen is door XS4All). Had ik ook zo, ben toen daarna naar xs4all only gegaan, en de helpdesk zegt nu dat de only variant niet meer over het befaamde KPN netwerk gaat, dat is dus vermoedelijk de oorzaak van alle problemen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast DTE Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Origineel bericht van: allez l'om heb dezelfde ervaringen als Henksat. sinds ik xs4all only (en de speedtouch 780) heb, ligt de verbinding meerdere keren per week eruit. Router handmatig resetten is dan enige oplossing, lekker handig als je een server draait. Meermalen gesproken met xs4all helpdesk (ja ik heb heel veel geduld gehad, gemiddeld ca 30 minuten) en krijg nu een nieuw modem, maar betwijfel of de problemen dan opgelost zijn. Wat mij trouwens ook opviel: gesprekken met de helpdesk worden gewoon afgerekend (ik bel met xs4all voip) terwijl gesprekken tussen abonnees gratis zijn, kortom, xs4all belt zelf niet met de eigen voip dienst! Opmerkelijk. Dezelfde problemen gehad met die SpeedTouch, ook een nieuwe geprobeerd. Dat ding spoort echt niet; loopt regelmatig vast en komt daarna niet meer automatisch online. Vervangen door een DrayTek met ingebouwd ADSL waarna de problemen echt over zijn.
Gast PieterB Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Origineel bericht van: Henksat Iedereen die ik ken met xs4all only klaagt steen en been. Nee hoor, niet iedereen. Ik heb geen klachten.
cremas Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Ook geen klachten, al een paar jaar abonnee. Alleen geven ze de laatste tijd veel dingen weg(modems, spelcomputers).Ik heb liever dat ze de prijs verlagen.... Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Henksat Geplaatst: 9 mei 2008 Auteur Geplaatst: 9 mei 2008 Origineel bericht van: DTE Dezelfde problemen gehad met die SpeedTouch, ook een nieuwe geprobeerd. Dat ding spoort echt niet; loopt regelmatig vast en komt daarna niet meer automatisch online. Vervangen door een DrayTek met ingebouwd ADSL waarna de problemen echt over zijn. Nou, in ik heb hier ook een Draytek, maar toch wel problemen. Diegene die wel/geen problemen hebben, hebben jullie xs4all only of nog de vroegere adsl variant van xs4all? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
allez l'om Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 ik heb adsl only sinds een paar maanden, toen ook verlengd zodat ik een gratis voip modem kreeg, de speedtouch dus waar ik zoveel problemen mee heb. Als je nu verlengt krijg je zo'n mooie Fritzbox. Heb nog gevraagd of ik niet ook een Fritzbox kon krijgen, maar dat was absoluut niet mogelijk, ook niet als ik zou upgraden. Nu dus zelf maar sparen voor zo'n apparaat Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
sathopper Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Ik heb hier een abbo bij planet op een lijn van dik 6km en ik wilde de ooit door XS4ALL geleverde Speedtouchen 716 of 780 gebruiken om dat daar viop in zit. Op mijn lijn presteren alle speedtouchen onder de maat (ook de 546 geleverd door planet) een te lage snelheid en veel disconnects. Ik gebruik nu een Siemens 5830 Bussenis modem (werden geleverd bij een duurder bedrijfs abbo van KPN en XS4ALL) en deze werkt perfect snel en stabiel. Viop doe ik nu met een getweakte ST716 als ATA adapter achter de Siemens 5830.
marco24 Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 xs4all werkt hier al jaren super nooit een helpdesk nodig , en ook de overstap naar xs4allonly ging probleemloos zelfs het nieuwe ip adres (heb ik nodig i.v.m. vpn) kreeg ik van te voren in een brief vermeld!! wel heb ik een eigen modem i.v.m. vpn tussen de modems (zyxel 660w) tot nu toe nog geen uitval gehad met xs4all only nu wachten op de snelheidsverhoging van 6 naar 20 mb!!! even een kleine opmerking: op het werk hebben we kpn zakelijk adsl , een hele dure verbinding die erg traag is afgelopen 3 maanden al 3 keer uitval, gehad 1x 3uur , 1 x een uur en 1x 45 minuten wel lastig met pinnen over ip
NINjak Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Geen problemen, xs4all only zag ik op de rekening staan, kom van demon af en zit op het BBned netwerk. Heb dus een Zyxell adsl2 modem, hiervoor een zyxell (een leenertje van een kennis) en daarvoor zo'n oranje (Allied Data, dacht ik) rampen ding want ook het 2de modem was ruk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen