Gast Torchwood Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Sinds gisteren heb ik een Dreambox 800 en wil het digitale geluid gaan gebruiken (AC3?), maar heb hier maar weinig verstand van. Ik zou graag een beschaafd setje willen die dit geluid kan doorgeven en waar ook nog een FM tuner met RDS aan boord is. Ik heb al gezocht via kieskeurig e.d., maar kom er niet uit. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type?
Vlearmoes Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Een versterker met optiche in !! maakt niet (wel ) uit welke! (ik neem aan dat je dreambox een optische out heeft voor audio) Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
minplus Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Google eens op RDS reciever digitale input, dan kom je wel diverse aanbiedingen tegen. "Beschaafde setjes" zijn er heel veel. www.een_of_andere_veiling_site.de is heel leuk om rond te neuzen als je voor dezelfde prijs secondhand wat beters wilt dan alleen maar een beschaafd setje. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
minplus Geplaatst: 10 mei 2008 Geplaatst: 10 mei 2008 Sh*t, wist niet dat dat ook niet mocht. Sorry! Een 2e-hands-site dus. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Torchwood, een setje? bedoel je zo'n combinatie van av-home cinema met dvd speler etc? ik kan je ook een losse av-receiver adviseren DENON AVR 1508 (met hdmi) al bij de instapmodellen boven de doorsnee goed setjes zijn er ook van DENON DHT 1356XP maar daar is de markt oververzadigd van sony yamaha gewoon eens gaan snuffelen voor alle zekerheid, je moet een spdif (optische) aansluiting hebben om je geluid van dm 800 vet mooi op de AV receiver door te geven. we kunnen overigens allemaal een voorkeur uitspreken voor dergelijke randapparatuur... dus er zullen veel meningen zijn maar met een hoog hifi aandeel in dagelijks gebruik vind ik de losse componenten echt beter. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Lambik61 Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Vergeet niet om een goede speakerset te kiezen voor een optimaal luisterplezier. Beter nog ga luisteren in een speciaalzaak. Ik weet niet wat je budget is maar ik heb meer geld uitgegeven aan de speakerset dan aan de receiver. Ik ben achteraf maar wat blij dat ik die standaard melkpakken van JBL niet heb. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen