Singha1969 Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Ik maak gebruik van een Visiosat schotel met 3 Duo LNB's voor Astra 1, Astra 2 en Hotbird. Op zich heb ik op alle 3 de satellieten prima ontvangst, behalve op de transponder van 12721 H, waar nu Eén en Canvas naartoe verhuizen. Ik kom op tuner 2 niet verder dan een kwaliteitswaarde van 40% die steeds terugvalt en op tuner 1 heb ik helemaal geen ontvangst. In mindere mate komt dit ook voor op de transponder 12692 (ORF). Ik heb al een beetje aan de schotel gedraaid. Dit heeft echter geen resultaat opgeleverd, behalve dat het signaal op de Hotbird slechter werd. Is het niet vreemd dat uitgerekend deze 2 transponders slechte kwaliteit hebben? Is het wellicht zo dat mijn LNB kapot is? Op alle overige transponders van de Astra 1 haal ik in de meeste gevallen 99% kwaliteit. In ieder geval nergens onder de 95%. Wie heeft een tip waaraan het ligt en hoe ik het kan oplossen? Topfield 4000 PVR + Visiosat Bisat G3; Topfield 5000 CI + Triax 88 draaibaar
plankie Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Dit zijn toevalligerwijs de twee hoogste frequenties die er gebruikt worden en deze kunnen kritisch zijn met plaatsing en LNB's. Mogelijkerwijs is je LNB niet helemaal ingericht op deze hoge frequenties, maar het kan ook zijn dat de LNB zelf niet helemaal goed gericht staat. Naast het richten van de schotel (horizontaal/vertikaal) moet ook de LNB zelf uitgericht worden. Deze kun je in de houder zelf verdraaien (als je tegen de kop van de LNB aankijkt moet deze niet 'recht naar boven' maar een beetje naar rechts gedraaid zijn), hiervoor staat een pijltje op de bovenkant van de LNB. Ik hoop dat je hiermee succes hebt
mifi Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Origineel bericht van: Singha1969 Ik maak gebruik van een Visiosat schotel met 3 Duo LNB's voor Astra 1, Astra 2 en Hotbird. Op zich heb ik op alle 3 de satellieten prima ontvangst, behalve op de transponder van 12721 H, waar nu Eén en Canvas naartoe verhuizen. Ik kom op tuner 2 niet verder dan een kwaliteitswaarde van 40% die steeds terugvalt en op tuner 1 heb ik helemaal geen ontvangst. Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een paar transponders op Astra 2. Periodiek had ik een slechte BER, maar erg variabel. Werd langzaam slechter, totdat het echt niet meer te harden was. Bleek aan de LNB te liggen. Heb en nieuwe gekocht, meteen ook een betere, en probleem over. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
DvanB Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Nadat tv-vlaanderen overschakelde naar 12721 H, hadden mijn ouders ook problemen met de ontvangst op deze transponder. Op de overige transponders op Astra 1 was de ontvangst perfect. De schoteluitrichting hebben we uiteraard eerst gekontroleerd. Na enige dagen viel het ons op dat de ontvangst van 12721H alleen maar slecht was als de lnb werd opgewarmd door de zon. Toen hebben we niet meer getwijfeld. Lnb vervangen en vanaf dan alles perfect onder alle omstandigheden. Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra
Singha1969 Geplaatst: 11 mei 2008 Auteur Geplaatst: 11 mei 2008 Bedankt voor jullie reactie. Ik ga toch maar eens op zoek naar een nieuwe LNB. Alles wijst er op dat deze niet meer helemaal in orde is, mede ook omdat het signaal van tuner 1 en tuner 2 op de 'zwakkere' transponders sterk verschilt. Soms heb ik beeld op tuner 2, maar geen beeld op tuner 1. Moet ik nog ergens op letten bij het kopen van nieuwe twin LNB. Ik zie bij iedere webwinkel de Inverto Twin LNB voor rond de € 25. Is dat een goede LNB of kan ik beter kiezen voor een iets duurdere Alps LNB (mede met oog op de toekomst als ik mijn schotel ga upgraden van een G3 naar een G4). Past de Alps wel in de G3 houder? Topfield 4000 PVR + Visiosat Bisat G3; Topfield 5000 CI + Triax 88 draaibaar
DvanB Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 In het "schotelpark" forum vind je een schat aan informatie hieromtrent. Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra
mifi Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: Singha1969 Moet ik nog ergens op letten bij het kopen van nieuwe twin LNB. Probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar dat was je al niet van plan, zo te zien. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
WPW Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Ook dat moet je relatief zien, je kan best wegkomen met goedkope kabel en ontvanger maar dan wel een goede LNB nemen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast the big one Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 ik hoop dat je hier wat aan heb, Had het zelfde probleem bij mij was na lang zoeken de coaxkabel gebroken heb een nieuwe coax gekocht en alles werkt weer zoals het hoort
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen