Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Heb sinds kort een buffalo terasation 2TB versie met een 1 Gbit netwerk.

PC heeft een 3COm Gbit netwerk adapter en een Inter Pro 1000 MT als TEAM dus een link van 2Gbit.

Als ik bestanden overzet naar de Terastation komt mijn snlheid niet hoger dan 12 MB/s frown terwijl ik veel meer zou verwachten weet iemand wat het probleem is?

beide zijn verbinden via een Giga bit swicth van HP PRocurve type 1800-8G en goeie CAT6 kabels.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Antwoord heel simpel het apparaat kan die snelheid niet aan de voorziening zit er misschien wel gigabit of byte maar de achterliggende hardware kan dit niet aan. Daarom ga ik zelf ook een nas bouwen van gewone zuinige pc hardware, daar kun je meer snelheid van verwachten.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Klopt. Het probleem met NASsen is dat ze niet echt hardware aan boord hebben om het netwerkverkeer goed af te handelen. Als je vantevoren even gegoogled had had je dit kunnen weten.

De eerste de beste hit geeft al dit:

Citaat:
De snelheid van de TeraStation is uiteraard afhankelijk van de transmissiesnelheid van uw netwerk. In onze test wist de TeraStation onze 400 MB aan diverse bestanden weg te schrijven met 3,31 MB per seconde. Onze 1,9 GB grote 'image file' werd opgeslagen met 4,26 MB per seconde - een zeer acceptabele score.

Het terugzetten van de bestanden verliep nog sneller: 4,76 MB p/sec voor de bestanden en 7,98 MB p/sec voor de image file. Dat is ruimschoots voldoende voor het streamen van dvd's of andere multimedia-bestanden.

De Buffalo TeraStation 1 GB is online te koop voor 1000 dollar inclusief btw met twee jaar garantie.

Waarschijnlijk een iets oudere versie dan dat jij hebt maar geeft wel goed weer hoe het gesteld is met de snelheden.

Ik behaalde om te testen met een antieke pc (PIII 700Mhz +256Mb Geh)met een Intel pci netwerkkaart en pci Sata adapter met 750 Gb samsung draaiende op WinXpPro met shares en Ftp server ongeveer 30 Mb/s lezen en schrijven.

Ik heb nu een Asus Moederboard met ATI chipset en AMD 4000+ 2Gb daarbij een Areca PCIe raidcontroler en 6 x 750 GB in Raid 5. (= 3.7 Tb) met de mogelijkheid om nog uit te breiden naar 5.2 Tb.

Dit kostte ongeveer bij elkaar € 1100. Het draait wel alles wat je maar nodig kunt hebben. Netwerk snelheid is nu 50-70 Mb/s en wordt meestal beperkt door de snelheid van de schijven in mijn werkstation.

Zoals Lamko zegt kun je met zuinige pc hardware meer snelheid verwachten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Wat ook nog een mogelijkheid kan zijn is om de "acoustic management" van de HD's UIT te schakelen, ook dat komt de snelheid ten goede.

Hoewel ik twijfel of het in dit specifieke geval wat zal uithalen omdat de bottleneck hier NIET de HD's lijkt te zijn maar een controller die niet goed ingesteld is of zijn werk niet kan doen.

Geplaatst:

Jammer ik dacht dat het aan mijn PC's lag, ik haal namelijk tussen de PC's ook niet meer als 20 MB/s

Terwijl ik toch wel redelijke hardware heb.

in de machines zitten namelijk 2x WD raptor 10K SATA als systeemschijf in een RAID 1 config.

Geplaatst:

heb je al jumboframes ingeschakeld? Bij mijn QNAP heb ik daarmee de snelheid verdubbeld.

snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Geplaatst:

Jumbo frames op de NAs, de Switch of de PC?

Geplaatst:

Beiden, mits alle componenten in de schakel het ondersteunen, anders kan het negatief uitvallen. Lang niet alle switches ondersteunen jumboframes

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Klopt. Het probleem met NASsen is dat ze niet echt hardware aan boord hebben om het netwerkverkeer goed af te handelen. Als je vantevoren even gegoogled had had je dit kunnen weten.

Je moet dit wel een beetje nuanceren. Die één en twee schijf NAS boxjes stellen inderdaad niet veel voor. Echter er zijn van diverse merken ook vier en binnenkort zes schijf NAS boxjes, en die doen het wel goed. IK heb zelf een Netgear ReadyNas NV+, en dat is een puike box met goede ondersteuning. Er zit een speciaal ontwikkelde Sparc processor in (dus geen SUN cpu), met vier SATA aansluitingen op de CPU. Binnenkort komt hier een zes voudige versie van. Dit soort doosjes zijn niet echt goedkoop, maar wel goed.
Geplaatst:

Ik heb een Terrastation 4 x 500 GB was 1000 euro, wat kan ik daarvan verwachten?

Ik snap trwoeuns niet hoe iemand met een PIII 30 MB/s haalt ik haal dat niet met mijn P4 3.0 HT 3 GB ram frown

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hemant
Ik heb een Terrastation 4 x 500 GB was 1000 euro, wat kan ik daarvan verwachten?

Ik snap trwoeuns niet hoe iemand met een PIII 30 MB/s haalt ik haal dat niet met mijn P4 3.0 HT 3 GB ram frown

Ik denk dat je blij mag zijn als je ongeveer 15 Mb/s kan lezen en rond de 10 Mb/s kan schrijven.

• Zorg minimaal dat je goeie netwerkkaarten hebt die de cpu ontlasten en geen goedkope realtec; ik gebruik hiervoor intel PCI(e).
  • Zorg voor goeie bekabeling voor gigabit, dus minimaal Cat 5e.
  • Zorg voor een fatsoenlijk switch die ook jumbo frames ondersteunt.
  • Zorg ervoor dat jumboframes aan staan. (eigenschappen netwerkkaart)Even experimenteren. Bij kleine files kan het ook nadelig werken
  • Zorg voor niet te veel onnodige meuk op je server dat meedraait zoals antispyware, antitroyan en dat soort onzin (op een fileserver)

Zie je trouwens ook hoe duur een nas is ten opzichte van mijn servertje? Ik gebruik hem indien nodig ook als download machine (nieuwsgroepen, emule of bittorren). Mail komt erop binnen. Uiteraard als fileserver, maar ook mediaserver (Itunes + Twonky media + Wizd) en ftp server.

Beheren doe ik hem via een remote desktop connectie (overal waar internet is)

Enige nadeel is het iets hogere stroomgebruik. Met een beetje tweaken kom ik rond de 80 Watt gebruik.

Prestaties zijn wel erg hoog. Ruim te ruimte (3.7 Tb nu) en lezen /schrijven ongeveer 50 - 70 Mb/s, maar dat ligt meer aan de pc die niet sneller wil smile

Geplaatst:

@Winwiz

ik dacht toch echt dat ik goed spul in mijn PC had zitten maar toch wil ie niet meer dat zo een 20 MB geven als ik files overzet naar een andere pc, als ik de disk test dan haal ik zo een 90 MB/s met HDtest dus schijf kan denk ik het probleem niet zijn. Als ik de trasfer doe heb ik bijna geen CPU belasting heb van die mooie INTEL 1000 MT kaarten in mijn PC zitten.

Swicth staat jumboframes aan, dus dat moet ook goed zijn.

ik baal er echt van.

Geplaatst:

Haal totalcopy eens op en meld de snelheid met een paar grote bestanden van en naar de NAS, let ook op de dips(bufferen).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Vreemd. Ik haalde zelfs via een (goeie) cat 5 kabel naar iemand 4 huizen verderop (kabel via het dak) ongeveer 30-40 Mb/s.

Pas met dit soort experimenten wel op als het onweert, heeft al 2 netwerk kaartjes gekost wink

Geplaatst:

ik haal met total copy gem 11000 waar kan ik de dips uitlezen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen