Bigfoot Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Dan moet de Jupiler league in Nederland wel uitbreiden denk ik, als er clubs als Club Brugge, Anderlecht, en Standard Luik bijkomen...
Gast m.boretti Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Volgens mij is de scheiding tussen Nederland en Belgie niet gekomen door de taalkwestie. De elite (in Nederland en Belgie) sprak toen Frans, de gewone mensen in Vlaanderen en Nederland spraken Nederlands. Zo is ook de uitspraak van Willem van Oranje, toen hij doodgeschoten werd, en zei: 'heb medelijden met mijn arme volk', gewoon een vertaling. De man sprak uiteraard geen woord Nederlands, maar Frans. De kwestie van de scheiding ligt op een ander vlak. De Belgen kregen maar de helft van de stemmen in het parlement (zover als dat wat te zeggen had onder Willem 1) van wat ze hadden moeten krijgen. Verder moest men wel de volle mep belasting betalen. Ook invloed op allerlei gebied werd beknot voor de Belgen (lees: de Belgische elite!). Willem 1 werd ook verweten dat hij niet genoeg zijn best had gedaan om het Franse Vlaanderen weer bij Belgie te krijgen. Al met al vond de elite in Belgie dat hun macht te beknot werd, en spande daarom de bevolking voor hun karretje met een revolutie tegen Nederland. In dit licht is het ook begrijpelijk dat, recentelijk, een Vlaams oud-minister de scheiding tussen Belgie en Nederland een historische vergissing was. Tot zo ver een relaas van een oud geschiedenis leraar!
egypt Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Toch mooi een lesje geschiedenis waarvoor mijn dank . Al bij al mag het van mij best gewoon zo blijven als het nu is .
cookie monster Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Ik dacht eerst te lezen: Wilders wil Vlaanderen & Nederland Fusilleren Of: Wilders wil Vlaanderen & Nederland Filleren Of: Wilders wil Vlaanderen in Nederland Fusilleren Of: Wilders wil Vlaanderen in Nederland Filleren C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
wammeswaggel Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
cookie monster Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Indien Wilders wil fusilleren of filleren tussen NL & Vlaanderen , dan moet dat exact 100% op de grens gebeuren !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast MP4 Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Lees: 'Annexeren". Wel in een klap een hoop mooie restaurants erbij. En gezellige mensen.
Moderator Matchless Geplaatst: 15 mei 2008 Moderator Geplaatst: 15 mei 2008 BIIIEEEEERRRR.... Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast MP4 Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Wou het niet te 'politiek' maken volgens de regels. Daarom leek mij restaurants en bier een pot nat.. Je hebt gelijk. Mooi spul daar.
Ou-Tannu Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 elk voordeel ook zn nadeel he Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast Deevie Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Origineel bericht van: matchless BIIIEEEEERRRR.... Slecht bier zoals Heineken erbij. Jakkes.
Gast MP4 Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Daar drukt u een punt! Maar er is meer te halen in Nederland hoor..
cookie monster Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Jamjam C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Moderator Matchless Geplaatst: 15 mei 2008 Moderator Geplaatst: 15 mei 2008 wiet altijd veel belgen in de stad die hier de gedroogde broccoli kopen.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen