Ga naar inhoud

Beste LNB en schotel voor een motor?

Aanbevolen berichten

Gast maartensat
Geplaatst:

Hoi iedereen!

Ik heb een Diseqc motor (SG-2100) en wil deze binnen kort gaan ophangen. Maar ik wil garanderen dat alles goed gaat, en dat ik niet een paar weken later ofzo alweer het dak op moet om iets aan te passen of bij te stellen. Daarom wil ik ook de beste Single LNB er op aan sluiten. Maar nu is mijn vraag; Wat is de beste LNB?

Merk? Type? Zou ik dan sowieso voor een 0,1dB moeten gaan? En dan heb je ook nog eens de 'Gain'.

Kortom wat is de beste LNB op dit moment.

Daarnaast nog een vraagje. De Motor kan blijkbaar een schotel tot 1,2m gebruiken. Nu heb ik zelf een Triax schotel van 78cm. Is het beter om dan toch een grotere schotel te nemen? Of heeft dat niet zoveel zin hier in Nederland?

Geplaatst:

Neem een aluminium schotel. Dat scheelt behoorlijk wat gewicht voor je rotor.

Ik heb een STAB-rotor met een noname 100cm alu-schotel. Draait al bijna 5 jaar zonder problemen.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Geplaatst:

De grote van de schotel is natuurlijk wel belangrijk

ik heb zelfde motor als jij met een triax 110 aluminium schotel de lnb die ik gebruik is een titanium van 3 jaar oud, maar ik heb gehoord dat de Sharp Universal Single LNB BS1R8EL100A op dit moment goede resultaten heeft qua ontvangst, dus die kun je proberen.

triax 110 ongeveer 1 m doorsnee dus voor jouw is een 120cm mischien wel beter, als je niet aan de kust woont...iv.m. storm..

het belangrijkste is om de rotor goed af te stellen .ik ontvang nu 72 oost tot 61 west en vind de triax 110 aluminium echt een stuk beter dan een gibertini van 100cm die ik eerst had.

zoals gezegd is de doorsnede van de schotel belangrijker dan de lnb, maar ik ben benieuwd of de

Sharp Universal Single LNB BS1R8EL100A

nog beter is dan de smart lnb, dit zal ik hier evt later melden.

veel succes met je rotor, die is prima hoor.

schans14

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen