D.Quijote Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Ik moest een dimmer voor iemand aansluiten, volgens dit schemaatje, 220 is geen probleem, maar uit de lamp komen maar 2 draden moet ik nu de twee rode vlakjes doorverbinden ??? Want op de ene aansluiting kan ik de lamp wel aan en uitzetten, maar dan doet de dimmer het niet, en op de andere doet de dimmer het wel, maar kan weer niet aan en uit. Of is dit een verkeerde dimmer ?? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
elektroboy Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 EEN DRAAD VD LAMP op de commun met de 220 En andere op een van detwee rode geen
D.Quijote Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Dat had ik dus ook gedaan, maar op de ene aansluiting werkt wel de aan en uit schakelaar dus ook de lamp, op de andere kan je de lamp wel dimmen, maar dan werkt de schakelaar niet meer. Salu2,D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Nowtv Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Het lijkt mij een wisselschakel dimmer. Draaien is dimmen. En drukken is aan en uit. Meestal zijn dimmers zo uitgevoerd, zodat je ze meestal kunt toepassen in een wisselschakeling (hotel schakeling) Dus druk eens op de knop !! Heb nog even naar het schema zitten kijken, maar kan idd ook een verkeerde dimmer zijn. Wat dan het nut is van de ene uitgang aan/uit en de andere uitgan dimmen is mij dan ontgaan.
Ou-Tannu Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 hmm ja als ze een gedeelde input hebben kan je ook geen brug plaatsen, als ze onafhankelijk van elkaar gevoederd werden wel :9 Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
D.Quijote Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Geplaatst: 16 mei 2008 Citaat: hmm ja als ze een gedeelde input hebben kan je ook geen brug plaatsen, Ja dat dacht ik al, bedankt voor de antwoorden, ik laat het maar zo, als de dimmer op 0 staat is de lamp uit, maar de aan en uit schakelaaris nog verlicht, je kan erop drukken maar er gebeurd niets. Dan moeten ze de stekker er maar uittrekken als ze de spanning eraf willen hebben. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen