Gast Somehowitisi Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? De kwaliteit is 88% en het signaal niveau 55%. Dit is de atra 19.2 satelliet met een 88cm schotel... Zal de schotel wat meer omhoog moeten of juist naar links of rechts..? Bedankt vast, Oscar.
WPW Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Gewoon proberen door te trekken/duwen aan de schotel randen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Somehowitisi Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 als ik achterop de schoten kijk bij de graden boog staat hij op bijna 28 graden dat is toch ok? en doorduwen omhoog links/rechts?
leo1949 Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Probeer gewoon te doen wat WPW schrijft. Alleen je moet niet fors duwen of trekken maar voorzichtig met 1 vinger links, rechts, boven en onder. Dan krijg je een indruk wat je moet doen om hem beter te richten op de satelliet. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Heb je problemen met je signaal dan? Percentages verschillen op alle ontvangers. Op dezelfde zender heb ik hier geloof ik 99% op een Vantage, 85% op een Opticum en 84% op mijn PC. Signaal is overal net zo goed hoor. Het is wel zo goed dat er hele gekke dingen moeten gebeuren voor het wegvalt door weersomstandigheden. Als je toch een indruk wilt hebben, zet je schotel dan zo ver verkeerd dat je nog maar nèt beeld hebt, en kijk wat het percentage dan is. Als je b.v. met 20% signaalkwaliteit nog net beeld hebt is 88% prima. Maar sowieso zijn percentages tussen verschillende ontvangers niet te vergelijken, en het absolute percentage zegt vaak ook niet zo heel veel. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Vlearmoes Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Een Sloping type inline amplifier 300401 Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
Gast Somehowitisi Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Op de een of andere manier komt het signaal niet boven de 58% en dat is echt te laag
Moderator ceesv Geplaatst: 13 mei 2008 Moderator Geplaatst: 13 mei 2008 Origineel bericht van: Somehowitisi Op de een of andere manier komt het signaal niet boven de 58% en dat is echt te laag Misschien kan je wat meer informatie geven. Is het een nieuwe plaatsing, en krijg je het niet beter? Is het een bestaande installatie, die goed gewerkt heeft en nu te weinig signaal geeft? Is de antenne kabel nieuw of bestaand? Wat voor beeld klachten heb je en op welke satelliet/transponder. Heb je op sommige zenders ook goed beeld? en zoja wat voor ontvangststerkte heb je dan? Zoals al veelvuldig gesteld, zegt de sterkte op je ontvanger niet veel, het is een relatieve waarde en kan zelfs bij gelijke ontvangers verschillen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Origineel bericht van: Somehowitisi Zal de schotel wat meer omhoog moeten of juist naar links of rechts..? Meer omhoog in ieder geval in Nederland moet hij tussen de 29 en 30 staan een hulp kan Satlex zijn ook Astron heeft zijn eigen ervaring met het uitrichten van zijn schotel op zijn site gezet.
stuk Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Hallo, Heeft een signaalsterkte en/of kwaliteit ook invloed op de beeldkwaliteit? of is het zo dat je bij b.v. slecht weer eerder uitval hebt. Gr, Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 mei 2008 Moderator Geplaatst: 14 mei 2008 Wanneer de schotel niet optimaal uitgericht is, zal op de ontvanger de signaalsterkte lager zijn en de kwaliteit niet optimaal. Met kwaliteit wordt bedoeld het aantal fouten in het digitale signaal, nog niet de beeldkwaliteit. In het signaal is namelijk informatie aanwezig die fouten kan repareren. De hoeveelheid defecte informatie meet men en deze foutwaarde noemt men de ber ofwel de bit error rate. Wanneer er teveel fouten in de bitstream zijn kan de decoder de fouten in het signaal niet meer repareren en ontstaan er in het beeld blokjes. Wanneer bij een niet juist uitgerichte schotel dus er minder signaal wordt ontvangen, zal dit bij normale omstandigheden nog goed beeld opleveren, maar bij de demping bij zware bewolking of regenbuien te weinig signaal geven en een te hoge ber waarde. Het resultaat is blokjes vorming of signaal uitval. De signaal sterkte van de nederlandse transponders is wat lager als bijvoorbeeld van de duitse publieke zenders. Daardoor kan het voorkomen dat die nog wel te ontvangen zijn en de nederlandse zenders uitvallen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stuk Geplaatst: 22 mei 2008 Geplaatst: 22 mei 2008 Dank je wel voor je antwoordt. Groet, Stuk. Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.
Gast MP4 Geplaatst: 22 mei 2008 Geplaatst: 22 mei 2008 Allemaal helder zo. Maar ik worstel toch nog met een vraagje: Het uitrichten m.b.v. een satfindertje van € 11,- zou niet in orde zijn. Ik neem aan dat je met een duur profi apparaat de zaak zeer nauwkeurig af kunt stellen. Maar er is op een bepaalde positie toch maar een enkel signaal. Dus als je zo'n cheapo findertje zeer ver dempt moet je er toch retescherp opzitten of heb ik het mis? Kruispol. / afsteelen van skew kan daarmee uiteraard niet. Ik heb ook wel gelezen op dit forum dat je ook erg fijn kunt uitrichten met een analoge tuner. Dat is eigenlijk hetzelfde als zo'n MickyMouse satfindertje, analoog scherp stellen. Maak ik een denkfout?
WPW Geplaatst: 22 mei 2008 Geplaatst: 22 mei 2008 Niet egt een denkfout. Het precies uitrichten geeft meer reserve bij slecht weer en ook meer signaal bij langere kabels. Tevens zijn de meeste sat posities gevult met een cluster van sats die voor ons hier benee eruit zien als 1 sat, hierbij is het dus handig te zien/weten dat er wel eens 1 bij kan zitten die net ietswat zwakker is dan de andere in dat cluster. Een klassiek voorbeeld is de astra2/eurobird combi, deze combi zou nog net gaan met z'n piepding, maar bij andere clusters niet meer. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast MP4 Geplaatst: 22 mei 2008 Geplaatst: 22 mei 2008 Fris antwoord WPW. Maar alleen zoeken naar de zwakste transponder is niet de manier denk ik? Binnenkort jaag ik zo'n BigBisat het dak op. Tegelvoet reeds in huis. Inderdaad de grootste.. Maar ik dan maar op cursus en daarna zo'n strakke Satlook huren. Ik neem aan dat dit geen jaarlijks uitje gaat worden voor mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen