Ga naar inhoud


problemen met Muziekzenders en Philips 7072 met Raytec 8b


CronoS

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Een korte vraag, ik heb redelijk wat problemen met mijn schotel gehad, maar om een lang verhaal kort te houden, mijn DuoLNB is kapot gegaan..

 

Door deze reden heeft enkele maanden lang de VH1 en alle MTV's niet meer gewerkt...

 

Nu heb ik tijdelijk even een andere LNB geplaatst, maar ik heb wat problemen met het instellen van de VH1, Classic, MTV etc...Oftewel de muziekzenders van het basispakket.

 

ik krijg er wel beeld op, als ik bijvoorbeeld MTV Hits selecteer en druk op '+', vervolgens selecteer ik "1 PMT ECM PID SCAN" en selecteer bijvoorbeeld de 0 voor de juiste Keys.. Dan heb ik gewoon netjes beeld (betekend dat schotel goed staat). Maar als ik vervolgens wegzap van die zender, dan worden deze instellingen niet opgeslagen en de volgende keer mag ik precies hetzelfde ritueel uitvoeren... Ik heb uiteraard al lange tijd geen muziekzenders gehad door een kapotte LNB, maar ik vraag me wel af hoe ik dit nu kan fixen met de raytech firmware..

 

Oh ja, ik heb de Philips 7072 decoder, nu met een Single LNB en een Triax 64 cm..

 

Edit: Het valt nog even te vermelden, dat de overige zenders allemaal goed werken, het betreft alleen de VH1 en de MTV zenders...

 

Thanks.

 

Gr

CronoS

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo CronoS

 

Je bedoeld een pidscan, dit heeft niets met sleuteltjes te maken hoor. smirk

 

Het probleem dat zich voordoet is dat je decoder niet de juiste provider 'onthoud'

Oplossing is als volgd.

Ga naar + menu --> B --> 2 auto systeem geen veranderen naar seca door op 2 te klikken.

Uit het + menu gaan met EXIT en nu even langs alle seca kanalen zappen waar je problemen mee hebt.

Hierna de decoder op stand-by en de gegevens worden zo opgeslagen in het geheugen.

Daarna kan je het Auto systeem weer op Geen zetten.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Johan45,

 

Bedankt voor de reactie... Ging in eerste instantie niet goed, daarna wat doorgerommeld.. Wat ik gedaan heb, eerst optie 2 op "Geen" gezet en vervolgens optie 1 uitgevoerd.. Daarna alles op "Geen" laten staan, nu lijkt het wel goed te staan..

 

Thanks,

Robbin

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...