Ga naar inhoud

[800] ITV HD werkend te krijgen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Vermoedelijk zal in de software voor het tonen van de beelden nog een aanpassing gedaan moeten worden om e.e.a. goed weer te geven.

Als de 800 straks ruim verkrijgbaar is, verwacht ik dat dit binnen enkele weken opgelost is.

Dit vind ik wel een heel erg zekere uitspraak, ik ben niet zo zeker van mijn zaak.
Het kan heel goed zijn dat er niet alleen "iets" is uitgehaald met de datastream, er kan ook iets zijn uitgehaald met de decoderchip van de speciale freesat decoders.

Nee, dat is niet zo. Op diverse andere receivers (waaronder de alweer oude Humax HDCI2000) is er met bovengenoemde truc wel beeld te krijgen. Er moet gewoon handmatig een setting gezet worden die normaal gesproken uit de stream gehaald wordt, maar die in deze stream bewust foutief is ingesteld. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze stream compatible is met ALLE HDTV hardware, maar dat het aan de flexibiliteit van de firmware ligt of de benodigde instelling ook te maken is. In de Grundig Freesat receiver zit als ik het goed heb een gewone STI71xx CPU, die ook bekend is van onder meer de IPBox 9000 en de Kathrein UFS910(en met die Kathrein werkt ITV-HD momenteel ook niet...).

http://bp2.blogger.com/_IE4Jg2oU7qs/SBWW...+PHOTO+201.jpgp Hier zie je een foto van de chip van de Grundig HD Freesat ontvanger.

Overigens denk ik dan ook niet dat het op deze manier uitzenden op Eurobird 1 van ITV HD een heel lang leven beschoren is; dit signaal is loeisterk op het gehele continent van Europa...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: kapoentje
Origineel bericht van: jalu
Ik zou het eens proberen met ALLEEN de volgende waarden:

VPID 3401, APID 3402(bij AC3 PID invullen, Audio leeglaten), PCRPID 3401. Het serviceID gewoon op '10510' maar IN IEDER GEVAL een vinkje zetten voor de opties Keep (No DVB) en P(Use PIDs, no PMT).

Met die instellingen kan ik op mijn DM7000 ITV HD opnemen op HD.
Dus dat zijn de goede waarden.
Weergave gaat ook met het K-Lite Codec Pack (Media Player Classic met ffdshow)

Alleen zegt dit nog niets of de DM800 het dan ook direct kan weergeven.

Kan je eens een screenshot plaatsen van DreamboxEdit met die instellingen ? Want via mijn 7020 krijg ik alleen geluid maar geen beeld met bovenstaande instellingen. BBC HD en HD Suisse kan ik wel zien.
Geplaatst:

Zelfs al kan je deze zender zien, er zit nog een bug in de software van de 800 waardoor het geluid constant wegvalt. Precies alsof je slecht ontvangst hebt. Deze bug staat trouwens ook gemeld op het officiële forum van dream

Geplaatst:
Citaat:
....... BBC HD en HD Suisse kan ik wel zien.

HD Suisse met abbonement neem ik aan ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Zenden momenteel niets uit, maar je krijgt wel een boodschap scherm dat het ITV HD is, met

This program is unavailable on ITV1 HD

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

Log in met telnet,

geef commando init 4.

je box stopt.

wijzig gegevens in lamedb en save deze.

vervolgens init 3, box start weer.

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen