Ga naar inhoud


Tele2 of KPN/Planet?


Gast MP4

Aanbevolen berichten

Ben aan het piekeren: Nu KPN/Planet, ik meen 2x € 15 p/mnd.

Daarbij de telefoon: abbo zo'n €? p/mnd + gesprekskosten. Dit voor een 2Mbit aansluiting.

Dit alles kan dus ook voor € 29,- p/mnd tot 20Mbit inclusief telefoon. Is dit een overstap waard of zitten er adders onder het gras. Ik heb wel eens gehoord van een KPN-lijn die je dan toch moet handhaven a € 9,- p/mnd. En zit ik dan ook een tijd zonder telefoon en internet als ik overstap? Wie ging mij voor?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het hangt er vanaf wat het allemaal mag kosten, persoonlijk geef ik altijd het volgende advies:

 

1. neem DSL met alleen internet

2. behouw de KPN lijn als belbudget variant

3. zet een extra router met firewall tussen de ISP router en je eigen netwerk(ik vertrouw de beheerders van geen enkele ISP) en de ISP router met DMZ instellen

4. neem een c450ip of spa3102 en een VOIP account bij je eigen favorite VOIP provider

 

Eenmalige investering

Extra router iets van 85 euro(kan ook met WIFI erin enzo meer)

Voip telefoon ding tussen de 75 en de 140 euro

 

Maandelijks

DSL kost dan iets van 20 euro

KPN 9 euro

VOIP (wat je gebruikt) ikke: 300 minuten/week gratis, verbel/fax iets van 10 euro per maand(dat was 50 euro met kpn)

 

Voordelen van dit verhaal:

Met de extra router kan een ISP beheerder niet bij mijn netwerk komen.

Kan altijd bellen/gebeld worden ongeacht wie er een storing heeft.

VOIP te duur of slecht geworden dan is overstappen zo gebeurt.

Je houd de flexibiliteit en beheer in eigen handen.

 

Nadelen? mja het kan wat goedkoper met een alles in 1 abbotje, maar daar is dan ook alles mee gezegt :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke taal. Dank!

Het zijn wel boeven allemaal. Dwaalsporen en dan ineens weer een Alice dansend door het beeld. De overschakeling naar een nieuwe provider loopt ook niet altijd even lekker hoor en lees ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik krijg ook elke week een dame(m*ts) van KPN aan de lijn met het verhaal hoe goed I+B wel niet is... ik moet dan ook elke keer hard lachen, mocht er druk zijn een flink sch**t en hang ik op. Maar ze blijft wel terug belle, volhoudertje laugh

 

Tis net als met een stereo apparaat met alles in 1 doos, gaat er wat verrot dan heb je meteen helemaal niks meer. Dus investeer ik wat meer centen en betaal ik misschien een paar euro per maand meer maar ik heb wel altijd iets waar ik verder mee kan, desnoods met de ouwe kpn lijn analoog inbelle.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Wat? Jij hebt het dus gewoon gedaan wat ik vroeg. Maar dan bij Telfort? Is dat nou wat? Ik vind de prijs niet verkeerd..

De prijs is ook zeer scherp maar ik vind VOIP waardeloos, tevaak echo en duur in vergelijk met een betamaxje, modem loopt wel eens vast... En als je daar last van hebt kom je weer in het vervang circuit teregt, andere router, ander voipje... ben je net zover van huis als wat ik al eerder zij, alles los nemen. Daarintegen als het allemaal goed werkt heb je massel.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik gewoon die vaste telefoon eruit ga miepen binnenkort.

Of kan dat dan weer niet en ben je de DSL kwijt? Wat een zuignappen zijn het ook allemaal.

En WPW: We gaan niet mopperen op Betamax he? Ik ben volledig de fuik ingegaan met een setje van Fl. 7000,-. (1980) Camera en portable recorder. Als ik hier nu mee de deur uit ga denken ze dat ze op TV komen. Maar dit even off-toppic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het was/is draagbaar en dan kon/kan je ook nog filmen wink

 

Ik was/ben wel blij, met die KPN storing, dat ik geen VOIP had nu kon ik gewoon bellen en was ik ook bereikbaar (ok, ook via mijn mobiel). Het voordeel wat ik wel heb is dat ik evt. via de telefoonlijk nog kan internetten.

 

Toevallig belt er, tijdens de storing, zo'n kpn verkoper over internet+bellen gelijk maar even uitgelegd dat die storing het voorbeeld is dat ik niet i+b wil (bij welke provider dan ook).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: Ome Merde
mijn Zyxel rules smile



merDe



Wat was jou externe IP adres ook alweer? :veryextreemevilgrin: :D
bedoel je niet veryextreemvirgin ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...