Ga naar inhoud


Huh?? welke versie heb ik nu dan weer?? (lookerflash of serial))


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo wil ik de nieuwe patch erin stoppen van V4 naar V5, dus ik heb al eens mijn flash uitgelezen voor welke versie ik de patch moet hebben (ik heb de DSX7071 en software 6072), ik lees nu via lookerflash "entrar de SE" en er komt op het modelo vensterje te staan: DST5816/33E/ ,daar zou dan toch 6072 moeten staan?. Moet ik nu weer via het proggie 'serial' de flash uitlezen en dan pas weer bepalen welke type software ik moet hebben?

een vraagje over lookerflash:

Ik heb al eens met lookerflash gewerkt (naar V4) en tijdens het schrijven kreeg ik allerlei rare error meldingen en de keuze om door te gaan of te stoppen, ik koos toen voor doorgaan, en toen kreeg ik bij elk block zo een vraag, dus dat betekende 90minuten op enter drukken, na een paar keer koos ik voor de andere optie, en dat betekende een blauw scherm met de altijd mooie woorden "een fatale uitzondering" via opnieuw opstarten en een vern**kte decoder (dacht ik) heb ik hem via serial weer uit de SE mode gehaald en met bibberend knietje via serial overnieuw gepatcht wat uiteindelijk toch nog gelukt was.

Dus in hoeverre kan ik lookerflash vertrouwen? is daar al een engelse versie van?

Een hoop vragen maar ik zal vast niet de enigste zijn hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hoeft de decoder niet opnieuw meer uit te lezen als je weet welke versie je eerder uitgelezen hebt dan Flash je hem gewoon met de nieuwe V5.

In jouw decoder is dat dan de 6062 ALLPPV_V5

De versie DST 5816?33E/0250CC+19 die Lookerflash aangeeft gaf hij bij mij ook aan met de 6072 software.<p>suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die string zit gewoon in je eeprom gebakken.<p>Lookerflash haalt hem daar uit.<p>Dat is dus niet de string die zich bevindt in de firmware.<p>Zou je bijvoorbeeld je originele eeprom, die je als het goed is hebt, opnieuw proggen dan staat je versie weer goed.<p>Dus hetgeen wat lookerflash aangeeft is niet betrouwbaar.<p>Gewoon in je originele firmware zoeken naar de string DSX en dan vergelijken met de firmware die je gaat proggen.<p>Ben je er zeker van dat ze glijk zijn dan frimware v5 proggen.<p>Wel even doordacht te werk gaan anders heb je hetzelfde als menigeen deze week:<p>Een dode deco<p>Su6<p>DSX6073philips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...