Ga naar inhoud


Philip 5816/03g uitlezen lukt niet


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een philips DST 5816/03g (staat op onderkant) maar het uitlezen lukt niet.

Ik krijg de receiver wel in -SE- mode, maar ik kan niets uitlezen (bonnysecaboxer en declink geprobeerd). Ik heb 't geprobeerd met een nulmodemkabel (werkt niet, DUH) en een 1 op 1 kabel... Waarom lukt dit niet?<p>Steve_-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan er helemaal naast zitten, heb zelf al een tijdje geen philps meer, maar volgens mij is dat type firmware alleen te flashen met een os linkt. Kan met herinneren dat het zo iets was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er zo geen antwoord opgeven waarom je de flash niet uit kan lezen.<p>Maar eigenlijk is dit nu nog niet belangrijk.

Je moet als je de decoder wil opwaarderen dit toch met een Oslink doen.

Als je er zelf geen hebt houd alles op, en als je iemand vind die het wil doen met zijn Oslink dan is het uitlezen van de flash met die Oslink ook zo gebeurd.<p>gr. Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een OS-link is een apparaatje dat je op de LPT poort van je receiver aansluit en die dan direct de flash (opnieuw) kan schrijven, zonder dat de receiver aan is/goed werkt. Dus als de stroom is uitgevallen tijdens het updaten van de receiver en hij werkt niet meer moet je hem met een OS-link weer fixen. (Correct me if i'm wrong)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk... Het was een zgn. snelle post. Ik ben niet echt een newbi (denk ik...) maar ook geen doorgewinterde hardcore sat hacker wink.gif" border="0 Ik zit pas een paar maanden in deze scene. Maar ik leer elke dag meer & meer (soms smile.gif" border="0 ). Ik wist alleen niet dat de oslink niet aan de LPT poort moest... Maar, waarvoor is de LPT poort dan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Steve_-<p>Je beschrijving wat je met de Oslink kan is wel zo ongeveer juist alleen nog niet volledig.<p>Voorwat betreft je "aansluitschema" wat ik je teleurstellen. Dit klopt niet.<p>Als je meer wil weten en lezen over de oslink ga dan naar de site van Marc Zeguers Hier staat veel informatie over de Philips en ook over de Oslink.<p>suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het 'declink 97' prog. nodig. zet de setting (in opties) op DWORD<p>Wat wil je inlezen?

Voor de firmware moet je beginnen bij 7FE00000

Voor de kanaal lijst moet je lezen op C0000000

NB. Dit is dus anders dan bij de andere type Philips dozen (daar is de firmware & kanaallijst een aangesloten blok)<p>Met de OSLINK kan je de firmware flashen, de kanaal lijst helaas nog niet.<p>Suc6 Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...