Ga naar inhoud

Gevoeligheid van UFS-910

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vorig weekend een UFS-910 gekocht. Nu heb ik nogal wat problemen met het vinden van zenders. Veel transponders geven namelijk geen signaal. Op mijn vorige ontvanger (een Coship van de bouwmarkt, met compleet pakker van 69 euro) had ik op (bijna) elke transponder signaal. Nu lukt dat op bijv. Astra 2 op ongeveer de helft van de transponders alleen met een directe kabel, dus zonder motor e.d. er tussen. En dan krijg ik nog maar een signaalsterkte van 50 - 60%. Kwaliteit is altijd 95% lijkt het.

Komt dit gedrag anderen bekend voor? Wat voor signaalsterkte is ongeveer te verwachten met een enkele LNB en een kabel van een meter of 10?

Gast Satellite Europe
Geplaatst:

Waarschijnlijk staat de LNB-setting nog op Wideband, die moet je op Universal zetten. Dat overkwam mij de 1e ook smile

Geplaatst:

wel,

ik heb ook dat fenomeen.

Bij mijn pa een kath geinstalleerd.

eerst afgeregeld met een oude He*d decoder.

daar stond het allemaal nogal goed.

dan de nodige soft erop gezet op de kath via een goede vriend uit de limburg :-)

en instellingen van de lnb's staan op universal.

Toch heb ik een schommelende signaalsterkte, maar de kwaliteit toont eigenlijk altijd 95 % of 0%.

vond ik al verdacht, maar is dit effectief een probleem?

hebben jullie schommelende meters bij kwaliteit of is dit bij jullie ook altijd 95 %?

thx djee

Geplaatst:

ik had eigenlijk ook altijd 95% of 0% (en uiteraard bij 0% geen beeld). Nu heb ik bij sommige HD kanalen 55% staan. Indien dat het geval is heb ik wel geluid, maar geen beeld en ik vermoed dat ik de schotel iets moet verstellen (verticaal?).

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:

Mijn Kathrein is op twee schotels aangesloten via doorlussen

en een switch:

1) doorgelust via Dreambox en switch op een 1m schotel op Astra1:

sterkte 61%, kwaliteit 95%.

2) doorgelust op een Fortec+motor+switch op een 60cm scotel op Astra2:

sterkte 58%, kwaliteit 95%.

Op andere satellieten varieert de sterkte, maar de kwaliteit is (bijna)

altijd 95%.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Het is me nu duidelijk dat de meters op de Kathrein voor verbetering vatbaar zijn. De gevoeligheid is eigenlijk wel in orde denk ik, want de ontvangst die ik heb is reuze stabiel.

En met mijn vorige ontvanger was de ontvangst ook al niet zo goed meer als vroeger, toen Arabsat stevig binnenkwam en Nilesat ook wel eens te ontvangen was. Dat was de laatste tijd een stuk minder.

Geplaatst:

@Zak,

Ik heb de indruk dat de meters van de hedendaagse ontvangers

bijna altijd hoge waarden aangeven.

Volgens mij gebeurt dit om de kijker de illusie te geven

dat hij/zij een goede ontvanger bezit.

Niet te veel op de metertjes letten lijkt mij een goed advies.

Bij een testje op gevoeligheid van de tuner kwam de Karthrein UFS-910

bij mij eigenlijk verrassend goed uit de bus.

Net iets minder dan de toppers AB IPBox 9000HD/Kaon satellietontvangers

maar toch iets beter dan mijn toch redelijk gevoelige Dreambox 7020.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Wat me meer verbaasde was dat de kwaliteitsmeter zo weinig 'standen' heeft. 0% en 95% en iemand zei nog 55%.

Dat wist ik niet, en gecombineerd met kapotte bekabeling ga je dan rare dingen denken.

Gast Satellite Europe
Geplaatst:

Tja, de meters zeggen me helemaal niks. Ik check gewoon de transponders die bij mij op 't randje zitten.

Hij is wat gevoeligheid 'n stuk beter dan m'n Dreamboxen & bij m'n vader merkte ik ook dat die 'n stuk gevoeliger is dan 'n Humax.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen