Gast fatfreddy Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Deze bevestiging word aan de sporen vastgemaakt.Aan zo een systeem heb je bij een gordingendak weer niets.Er kan naar mijn idee dan ook geen grote schotel aan gehangen worden.Misschien dat er in de handel ook nog modellen zijn met een grotere onderplaat zodat deze aan meerdere sporen vastgemaakt kan worden.
Gast Cobus R Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 MIJn broer heeft gewoon een plaat staal met een steiger pijp op de juiste hoek afgezaagd gewoon met 6 schroefen aan de dakplaat gemaakt en daar hangt een 78 cm triax aan en dat werkt goed gaatje maken in de pan en afgekit met speciale kit wie ze veel gebriuiken bij platte daken en klaar.
Gast DennUs Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Ik zou zo zeggen, een schotel van 80-90 centimeter. Is ook een beetje afhankelijk van het gewicht en of hij flink in de wind staat.
Alex1970 Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Als eerste iedereen bedankt voor de snelle antwoorden en excuses voor mijn late reactie, maar ik dacht dat ik automatisch een bericht zou krijgen als iemand zou reageren maar dat is dus niet gebeurd of naar verkeerd adres, whatever... Origineel bericht van: minplus Voor je gaten in je dak gaat maken, kun je niet een mast aan de achtergevel bevestigen en de schotel boven het dak uit naar de hele reeks laten kijken. Dat is nl. wat ik ook doe, ik heb hem ook aan de westgevel en ontvang van 45 west tot 57 oost (omdat de schotel niet verder wil draaien). Ik neig toch ook naar deze oplossing, het ziet er naar uit dat jouw huis precies hetzelfde gesitueerd is als het mijne, en als je dus tot 57 Oost (is dus ca. 52 graden oostwaards vanaf de Noord-Zuid-as gezien over het dak) kan komen dan lijkt me dat genoeg. Maar mijn vraag is wat is bij jou het hoogteverschil en de horizontale afstand tussen nok en dakgoot? Hoe ver steekt je mast tot onderkant schotel boven de dakgoot uit? Hoeveel graden wijkt jouw nok af van de Noord-Zuid lijn? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
minplus Geplaatst: 7 oktober 2008 Geplaatst: 7 oktober 2008 sorry, je vraag was me ontgaan. Speciale situatie hier met laag rietdak, dus als je een lage vliering hebt zou het kunnen, anders wordt mogelijk het losse stuk mast te groot en moet je misschien liever 1 van de andere oplossingen nemen. Verticaal en horizontaal hier ca. 3 meter. Afstand onderkant tot dakrand een meter. Nokafwijking ca 10 graden oost. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen