Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zie pm ,

ik vond de berekening (afbeelding) via een amerikaanse webshop !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Cookie bedankt maar helaas staan daar alleen de maten op van die LNB en niet de diameter van de doorgangs buis.

0,7 golflente van de freq is prima volgens W1GHZ

Dat komt neer op een diameter van 14 mm volgens mij???

20.000 GHz

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Zie afbeelding.

Daar komt men ook uit op 0,7 golflengte. Ka band is toch 27 GHz en hoger? Dan is de golflengte toch 300*10exp6/27*10exp9=11 mm? Dan wordt het dus minimaal 7,8 mm, of groter natuurlijk.

post-386-1318259755,4374_thumb.gif

• Moderator
Geplaatst:

Hier is een pdf file te vinden over de diameter van de feedhorn voor ka en ku band.

Het is een studie die in opdracht van Telenor uitgevoerd is.

Misschien is het voor jouw van belang, het is in ieder geval interessante materie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mooi weer wat info over KA band erbij,

Maar het gaat dus om de diameter van het buisje (middelste gedeelte) van de feedhorn naar de LNB. Zie tekening met dank aan trust.

post-19640-1318259755,8675_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb hier ook nog wat beschouwingen gevonden over dit thema.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor het zoeken meedenken etc, ik ben eruit.

In de bestaande Fibo KU band feedhoorn komt een busje deze past uitwendig precies in de bestaande en is inwendig:

299.8 x Freq. = golflengte

0,7 golflengte diameter is ideaal dus.

(299.8 x 20100 MHz = 0.014915 cm x 0,7 = 10.44 mm) dus 10 mm is perfect.

aan het eind van het busje zit een flens die past op de KA lnb en dat is het.

De 55Cm fibo gregorian is voldoende groot om de bestaande KA band freq te ontvangen.

Ik hoop binnen 2 weken het systeem helemaal klaar te hebben.

In iedergeval te testen (samen met feedhunter Rini)

Ron

Er staat al wat kleine info op mijn site omtrend de LNB's

Geplaatst:

Ziet er interessant uit. Maar krijg je geen verschrikkelijke misaanpassing op het punt waar "het middelste buisje" aan de eigenlijke horn vast zit. Want daar heb je het kopse eind van het buisje (wat je in de originele buis schuift) zitten...

Enige manier om dat op te lossen is volgens mij het uiteinde van het nieuwe buisje vloeiend te laten aansluiten op de feedhorn...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Het buisje zou dan dus conisch moeten lopen van de diameter van de orgine feedhorn naar die 10mm toe.

Dit zou wel kunnen ja het wordt dan zoals Trust zijn plaatje.

Ron

Geplaatst:

Een ander iets wat mij nu te binnen schiet is de afdichting van de feedhorn. Daar zit standaard waarschijnlijk een plaatje plastic op. Als het in eerste instantie nu niet (goed) werkt, haal dan eerst dat plaatje eraf. Je kan het later altijd nog vervangen door een stukkie magnetron folie ofzo. Op de hogere frequenties van de Ka band kunnen zulke simpele dingen een hoop verschil uitmaken!

Ook moet je eigenlijk overwegen om het buisje wat je in de feedhorn gaat schuiven misschien moet laten verzilveren. Het is zeer belangrijk dat de golfpijp goed elektrisch geleid voor deze frequenties...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het is nog steeds in ontwikkeling en wordt telkens verbeterd maar ik zal later op de dag even wat foto's plaatsen op mijn site en hier.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen