Gast karel_p Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 hoe gaat die radio ontvangst in z'n werk? moet ik daarvoor m'n tv opzetten of kan ik gewoon de kabelantenne doorlussen en zo de antenne invoeren in m'n stereo? of moet ik de zenders kiezen op m'n sat ontvanger...?? en de audio-uitgang naar de stereo doorverbinden
Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2008 Moderator Geplaatst: 16 mei 2008 De sat ontvanger kan zowel tv als radio programma's ontvangen. Die kan je weergeven via je tv, het beeld zal dan meestal een screensaver te zien geven, of zwart worden. Je kan ook het geluid via een aparte audio uitgang van je sat-tuner verbinden met je audio versterker installatie, en dan het geluid in CD kwaliteit via je luidspreker boxen horen. Waar bij jou de radio stations op je ontvanger te vinden zijn is afhankelijk van het merk en type sat-ontvanger. Soms zit er op de afstandsbediening een aparte toets voor radio, soms zijn ze ook gewoon te vinden tussen de tv stations. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
prutsie Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Citaat: geluid in CD kwaliteit Dat valt soms nogal behoorlijk tegen. Natuurlijk zijn er radiostations die in een goede kwaliteit uitzenden, maar helaas zijn er meer die met een dusdanige lage bitrate uitzenden dat het meer een soort slechte MP3 kwaliteit is. Als je een ontvanger hebt die de bitrates weer kan geven dan schrik je soms. Internet radio (Shoutcast bijvoorbeeld) klinkt vaak beter. Over audio processing zal ik het verder maar niet hebben, da's ieder zo zijn smaak. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen