Ga naar inhoud

diablo voorzien met de laatste bootversion

Aanbevolen berichten

Gast satbird2002
Geplaatst:

klopt het dat de laatste bootversion 1.6 is? nu heb ik een restore gedaan met de twinbase en daardoor een bootversion 1.4 staan ??

in het main menu>> cam info>>bootversion 1.4

iemand een idee hoe deze weer terug naar 1.6 te brengen is?

Geplaatst:

heb hem ook geupdate via duolabs. En zie bootloader 1.4 en nu ook ver 2.3

2*Xtrend ET10000, Dreambox 7020HD, Dreambox 8000, C+ Entertainment abo + HDTV Pakket, Triax 88 cm multiblock met 4 alps twin, Satlink ws-6912

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Als het via duolabs is gedaan dan heb je als het goed is bootloader 1.41 HW2.3 in de cam staan.

De diablo heeft zich voor mij terug verdiend, maar 30 euro voor niets meer dan een nieuwe versie bootloader is vergelijkbaar met het gekloot van de kaarten maffia. mad

Gast satbird2002
Geplaatst:

heb de gratis file geprobeerd, maar die werkt niet zoals bekend is.

daarna de steahlt 2.49 terug gezet nadat ik een format hebt gedaan.

voordat ik die gratis file erop had gezet had ik via mijn twinbase met 2 kaarten de HD zenders van euro1080 en CDS , nu dus niet meer!!!.

wel de gewone SD zenders van die kaarten, denk dat het aan de bootversion ligt, vandaar dat ik die 1.6 terug erop wil maar ik weet niet hoe ?

kan iemand checken wat de laatste bootversion is voor de versie diablo 2.2

en evt. zijn laatste backup mailen, please

heb verders nog niks via duolabs gedaan

iemand hier het zelfde probleem

Gast bellejt
Geplaatst:

Ik heb hier boot 1.4 version op de wireless met stealth 2.49

Gast satbird2002
Geplaatst:

sinds dat ik die fake file erop heb gezet, en daarna de diablo hersteld hebt kan ik geen HD1 van euro1080 meeer weergeven met euro1080 kaart via twinbase.

heb het vermoeden dat die file toch iets heeft veranderd waardoor dit probleem is ontstaan crazy

Gast vwbeetle
Geplaatst:

Het is bekend dat de gratis file een fake is en de boel sloopt. Ik weet niet of je nu nog de update van DUOLabs kan uitvoeren, of dat deze de CAM niet goed herkend.

In het slechtste geval kan je de huidige CAM weggooien.

Geplaatst:

Kun je met de officiele update van duolabs maar 1 diablocam updaten? Ik heb namelijk twee diablocams. Of kun je een backup maken van de geupdate en die dan restoren op de tweede (zal wel niet want anders zwierf die backup wel op het internet).

Geplaatst:

Als ik heel eerlijk ben snap ik niet de gehele ophef. Waarom wacht niet gewoon iedereen een weekje tot de zaak duidelijk is hoe het zit met de updates en dergelijke.

De "free" update is zeker niet zonder gevaar voor je cam, de source van deze file is niet zuiver en daarom alleen al zou ik hem nooit op mijn cam zetten.

Gast satbird2002
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan25
Als ik heel eerlijk ben snap ik niet de gehele ophef. Waarom wacht niet gewoon iedereen een weekje tot de zaak duidelijk is hoe het zit met de updates en dergelijke.

oke, maar wat bedoel met een weekje? staat erdan nog iets te verwachten ?
Geplaatst:

Er zijn genoeg slimme mensen welke zich op dit moment bezig houden met deze update. En niet iedereen wil graag afdragen aan onze vrienden in Italie wink

Je hebt me verkeerd begrepen als je nu uit mijn worden gaat halen dat der over een week een "free" update is voor iedereen. Maar zomaar elke .dup file in je cam flashen omdat je dan misschien een extra pakketje krijgt is wel erg riskant, je kunt 30 euro uitsparen maar daarna is wel je cam waardeloos.

Geplaatst:
Er zijn genoeg slimme mensen welke zich op dit moment bezig houden met deze update.

En toch lijkt het erop dat Duolabs slimmer is geweest.

Normaliter, bij games etcetera, zijn hacks veelal op dag één al beschikbaar, sterker nog, vaak zelfs voor het spel officiëel in de winkels ligt.

Dat er nu met de 2.2>2.3 file na een week nog geen werkende hack te vinden is voorspelt weinig goeds moet ik zeggen.

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem om die 30 euro te betalen
voor de update, ware het niet dat je enkel met een creditcard kunt betalen die ik niet heb. Daarnaast schijn je deze officiële update ook niet met de Twinbase uit te kunnen voeren. Dat is voor mij wederom een drempel omdat ik een Twinbase heb.
Ik ben benieuwd of een eventueel gehackte versie wél met een twinbase is te programmeren. Met de fake file kon het in ieder geval wel...

Geplaatst:

Weet je wel wat voor een scene er achter de warez groepen zit, die is misschien wel 50 keer groter in omvang dan die paar mensen welke over de kennis beschikken om firmwares voor cams te schrijven.

Tevens is er geen eer te behalen in het hacken van de duolabs .dup file. Welke in de warez scene erg belangrijk is onderling. Daar proberen de verschilde groepjes elkaar af te troeven met de beste en snelste en zuiverse hack van een spel dan wel programma.

Het komt heus wel, alleen heeft het tijd nodig. En zoals vaak is haastige spoed zelden goed, kijk maar naar de mensen die allemaal nu problemen met hun cam hebben omdat ze gewoon de "free" update moesten testen terwijl iedereen zegt dat je het niet moet doen. Hadden ze paar dagen gewacht dan hadden ze nu geen problemen gehad.

No hard feelings trouwens op jou antwoord wink Wilde alleen even de warez scene en sat scene los van elkaar laten zien.

Geplaatst:
Weet je wel wat voor een scene er achter de warez groepen zit, die is misschien wel 50 keer groter in omvang dan die paar mensen welke over de kennis beschikken om firmwares voor cams te schrijven.

En dit is precies de reden waarom ik geen hack (meer) verwacht. De hoeveelheid "whizkids" die zich nu op de 2.2>2.3 file aan het buigen zijn is simpelweg te klein. Té weinig knappe koppen die er mee bezig zijn. Had er eentje tussengezeten die echt weet waar die mee bezig is dan hadden we op dag 2 al een hack gehad, dag 3 uiterlijk.

Al hoop ik natuurlijk net als jou dat er wél een hack komt, maar ik vrees het ergste.
Gast vwbeetle
Geplaatst:

Heel vreemd, ik heb twee diablo cams, bij beiden staat achterop h/w 2.2, maar bij beiden bij de cam info staat bootloader 1.41

Waarschijnlijk dus toch h/w 2.3? Heb de cams nu ongeveer 3 kwart jaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen