Moderator ceesv Geplaatst: 27 mei 2008 Moderator Geplaatst: 27 mei 2008 Als aanvulling op het bovenstaande antwoord, S/N zo hoog mogelijk, BER zo laag mogelijk. Doorgaans zul je afhankelijk van vele factoren tussen de 9 en 15 dB S/N komen. De BER zal in de praktijk tussen de 5x10-4 en 1x10-5 of nog lager liggen. Deze waarden worden door zo een beetje alle variabelen bepaald, die je bij een schotel kunt afregelen/instellen. Tenslotte weet ik niet, hoe nauwkeurig de Satlook is. Het zou eens interessant zijn, de diverse meetkasten ten opzichte van elkaar te vergelijken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vGnp Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Geplaatst: 30 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv Doorgaans zul je afhankelijk van vele factoren tussen de 9 en 15 dB S/N komen. De BER zal in de praktijk tussen de 5x10-4 en 1x10-5 of nog lager liggen Ik ben zojuist weer even bezig geweest, en ben bij sommige satellieten al blij als ik signaal heb... Dus nog maar een paar (misschien T90 beginners-) vragen: Maakt het nog uit hoe de LNB houders op de rail komen? Ik bedoel: - De schaalverdeling voor het naar binnen draaien van de LNB, moet die aan de kant van de sub- of aan de kant van de hoofdschotel? - Welke kant moeten de schroeven voor bevestigen op de rail/vastzetten van de gedraaide LNB zitten? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2008 Moderator Geplaatst: 30 mei 2008 De schroeven, waarmee de houders op de rails worden vastgezet zitten aan de kant van de hoofdreflektor. De schroeven waarmee je de verdraaing vastzet zitten aan de kant van de subreflector. De houders voor de T-90 zijn anders van vorm als die voor de T-55, en niet uitwisselbaar. Mijn ervaring is, dat wanneer de hoofdreflector goed staat (azimuth, elevatie en tilt), je de overige lnb's bijna op de schaalverdeling kunt (grof) afregelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vGnp Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Geplaatst: 31 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv De schroeven, waarmee de houders op de rails worden vastgezet zitten aan de kant van de hoofdreflektor. De schroeven waarmee je de verdraaing vastzet zitten aan de kant van de subreflector. Dan heb ik dat vanaf dag 1 fout gedaan Origineel bericht van: ceesv De houders voor de T-90 zijn anders van vorm als die voor de T-55, en niet uitwisselbaar. Op al mijn LNB houders staat T90 Kom ik nog wel even terug op de vraag van die schaalverdeling voor het draaien van de LNB: Moet die aan de kant van de hoofd- of de subreflector? Ik heb namelijk gezien dat beide kunnen, maar dat er verschil zit in hoe je dan op die maatverdeling uitkomt vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Geplaatst: 31 mei 2008 Ik heb inmiddels wat plaatjes gevonden over de schroefjes en de schaalverdeling, waar ik wel wat mee kan: Morgen dus weer lekker verder knutselen vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Smile Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 Door de rail te verlengen aan beide zijden is het mogelijk 28.2 oost tot 30 west te ontvangen. Thor staat dan in het midden van de rail. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
vGnp Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Geplaatst: 21 juni 2008 Door diverse omstandigheden (werk, en een EK voetbal als reden dat ik mijn huidige opstelling niet overhoop wilde halen) heeft e.e.a. een tijdje stil gelegen. Maar vorige week begon het toch weer te kriebelen, ook omdat ik al een tijdje rond liep met het plan om een DB 7025+ te kopen, voor naast mijn DB 7000S. In dezelfde winkel ook direkt maar 120DB kabel gekocht, om ook die stoorfaktor uit te kunnen sluiten. Tevens goeie krimpconnectoren gekocht. Nieuwe Twin LNBs in de T90 gehangen, 1 kabeltje naar de Satlook en 1 kabeltje naar de 7025+. Signaal spettert er nu uit, op Astra 1 en Astra 2. SNR en kwaliteit beiden rond of boven de 90%. Morgen verder met de optimalisering van de skew. Nu eerst voetjebal kijken vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juni 2008 Moderator Geplaatst: 21 juni 2008 Je gaat de goede kant op. Lijstje voor morgen: de gril, hamburgers, kratje bier, Satlook en monitor. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sven68 Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Nu even voor mijn duidelijkheid (want ik ben ook aan het installeren): De houder heeft aan 1 kant de mogelijkheid voor 2 schroefjes en aan de andere kant 1 schroefje. Welke kant moet nu aan de kant van de reflector staan (1 of 2 schroefjes)?
vGnp Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Geplaatst: 30 juni 2008 Origineel bericht van: sven68 Nu even voor mijn duidelijkheid (want ik ben ook aan het installeren): De houder heeft aan 1 kant de mogelijkheid voor 2 schroefjes en aan de andere kant 1 schroefje. Welke kant moet nu aan de kant van de reflector staan (1 of 2 schroefjes)? Ik ben nu bezig met de railschroef aan de kant van de hoofdreflector, en de "draaiingschroef" aan de kant van de subreflector. Tevens heb ik de "draaiingsschaal" aan de kant van de hoofdreflector, want dat maakt nogal verschil uit. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
sven68 Geplaatst: 1 juli 2008 Geplaatst: 1 juli 2008 Inderdaad, wat een verschil. Ik had dus die graden aanduiding op de lnb houder aan de reflektor kant en nu ik dat heb omgedraaid krijg ik tenminste een goed signaal op 9 oost. Ik vond al zo vreemd dat ik daar bijna geen lock kreeg. Leuke schotel, maar veel instellingswerk.
vGnp Geplaatst: 1 juli 2008 Auteur Geplaatst: 1 juli 2008 Ze hadden die U vorm van de rail zo moeten maken dat een van de poten van de omgekeerde U langer was dan de andere, en het voetje van de LNB houder zo moeten maken dat deze er maar op 1 manier op zou passen. Want dit heeft mij ook veel tijd gekost. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Henksat Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: holles WPW, Als je Siruis (5E) in het midden hebt staan valt de Astra 2(28,2E) net buiten je schotel. Verschil is meer dan 23 graden en een Wave kan maximaal 46 graden aan. Hier wil ik je toch tegen spreken, het bereik van de wave is 50 graden. Ik heb zelf ook Sirius in het midden en Astra 28.2 zit een halve cm vanaf het uiteinde en doet het allemaal perfect. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @Henksat,ook jou moet ik tegenspreken Citaat: Multi Satelliet bereik in boog T55= 40 graden T90= 40 gradeden Absoluut NIET waar voor wat betreft de T90. Ik heb van 28.2 Oost t/m 12.5 West momenteel (= 40.7 graad), Astra 28.2 zit een halve cm vanaf de rand, 12.5 West een cm of 10. Op die 10 cm welke ik over heb zou ik theoretisch tot 21.8 West kunnen.Edit: Aaanvulling Het klopt dat op de site van Wavefrontier zowel voor de T90 als de T55 een bereik wordt aangegeven van 40 graden, zie HIER Maar geloof me, dit is pertinent onjuist. De T55 heeft een bereik van 40 graden, de T90 écht van 50 graden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Moderator ceesv Geplaatst: 2 juli 2008 Moderator Geplaatst: 2 juli 2008 Holles geeft in de toelichting bij de Holles-sheet voor de T-90 een bereik van ongeveer 46 graden. Wanneer ik het mij goed herinner staat er op de rails een graden verdeling, die bij 23 ophoudt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen