Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Sven en vGnp

Ik heb die houders op de rail eens 'andersom' gemonteerd (met de gradenverdeling naar voor dus naar de subreflector toe), maar zie geen verschil (fysiek of in ontvangst)

Mis ik iets ?

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Buiten dat wat Sjaak(k) noemt kun je ook zien (als je er op gaat letten) dat als de schaalverdeling aan de subreflector kant zit, dat dan de nullijn niet goed zit, deze zit dan onder de LNB houder.

Zit de schaalverdeling aan de kant van de hoofdreflector, dan kun je de nullijn wel goed zien.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Aangezien ik in mijn T90 opstelling me inmiddels een ongeluk had gedraaid en geschoven met de LNBs - crazy - en ik niet echt verschil zag in BER en S/R, toch maar eens geluisterd naar dit advies:

Origineel bericht van: WPW
de beste methode om dit allemaal te leren is met een simpele triax 60cm en een middag draai/kantel werk op een aantals sats, andere lnb's, zonnig weer, bewolkt... enz.

En ook naar:

Origineel bericht van: ceesv
Let op, dat de rails waarop de lnb's hangen niet door het gewicht van de kabels en lnb's achterover gaat hangen.

Vandaar dat mijn nieuwste opstelling een kabelgoot heeft voor kabelgeleiding

En om compleet te zijn ook naar:

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Toch een puntje van kritiek, die pijp is volgengs mij veel te lang, die gaat zwiepen. De schotel vangt veel wind weet ik uit eigen ervaring. Mijn T90 staat op een korte dikwandige 60mm pijp whistle

Ik had klaarblijkelijk - alhoewel ik e.e.a. voor zover ik kon inschatten goed had uitgemeten - toch last van de bomen/het dak van de schuur van mijn buurman mad

Dus een nieuwe opstelling bedacht, zowel v.w.b. plaats in de tuin als ook de constructie.

Deze heb ik een tijdje terug geplaatst, en ik zie nu (eindelijk) dat ik dus inderdaad invloed heb op de S/R en BER, als ik met de Satlook de LNB positie aan het optimaliseren ben cool

Ook had ik al gemeld dat ik een Dreambox 7025+ had gekocht, mijn oorspronkelijke insteek van 16 LNBs is inmiddels gewijzigd in 8 twin LNBs.

Ik zal in de loop van de week wat foto's plaatsen van de nieuwe opstelling.

Zodra de F1 race is afgelopen ga ik er weer mee verder.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen