Gast sattaz Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Vandaag werd op het bekende Duitse DXTV forum een interessante vergelijkende test gepubliceerd tussen twee schotels met een diameter van 180 cm. De ene schotel is de bekende 180 cm. Channelmaster die thans niet meer geproduceerd wordt. De andere schotel is de 180 cm. Laminas die in Polen wordt geproduceerd. Ondanks de iets grotere oppervlakte van de Channelmaster en betere technische specificaties heeft de Laminas de beste ontvangstresultaten. Dit komt door de betere oppervlaktenauwkeurigheid van de Laminas.
Gast fatfreddy Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Zo een channelmaster heb ik ook. Hij is nu groen dan valt ie wat minder op tussen de bossages.
Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2008 Moderator Geplaatst: 16 mei 2008 Sattaz, door de diverse praktijk ervaringen, die ik ondertussen heb opgedaan heb ik vastgesteld, dat de aanpassing van LNB op de schotel zeer veel uitmaakt. Men schrijft hier dat men dezelfde LNB gebruikt heeft voor de beide schotels. Ik zou mij kunnen voorstellen dat bij een andere LNB de uitkomst misschien wel eens precies andersom zou kunnen zijn. Feit is, dat bij het experiment wat men hier gedaan heeft er een duidelijk verschil was, wat ik verder niet in twijfel trek. Dit lijkt mij een uitdaging om d.m.v. tests hier uitsluitsel over te krijgen. Ik ben i.i.g. beschikbaar, om bij zulke experimenten met de Satlook digital nit e.e.a. te onderbouwen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast sattaz Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 @ceesv, Uitbreiding van de test met verschillende lnb's lijkt mij inderdaad een goed idee. In ieder geval hebben zowel Channelmaster alsook Laminas elk een eigen feed voor een flens-lnb geproduceerd. Ik zal er in het DXTV forum eens naar vragen. Er komen trouwens nog meer vergelijkende tests tussen de 180 cm. Channelmaster en de 180 cm. Laminas. Helaas zijn er tot nu toe weinig tests zoals degene die nu op het DXTV forum staat. Ik ben dan ook blij dat er überhaupt een vergelijking tussen twee gelijksoortige schotels is gemaakt. Als jij bij eventuele toekomstige experimenten zou willen assisteren dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Met vriendelijke groeten sattaz
Moderator ceesv Geplaatst: 18 mei 2008 Moderator Geplaatst: 18 mei 2008 @Sattaz, ik ben graag van de partij, gewapend met de meetkoffer en kamera. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cookie monster Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Zie maar dat ze je niet oppakken voor verboden wapenbezit In elk geval , zulke testen zijn wel leuk C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast fatfreddy Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Nu heb ik mijn channelmaster vast opgesteld op Nilesat voor mijn vrouw.Deze kan nog wel wat beter afgesteld worden maar ik heb daar de apparatuur niet voor dus bij deze.................
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen