Gast R. Blok Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Hallo allemaal, Ik heb een probleem met mijn Topfield 7700 HSCI. Door een fout van de installateur hadden we sluiting in de kabel tussen schotel en ontvanger. Bij ons komt het schotelsignaal nml uit een wand contact doos aangezien het hele huis wordt verzorgd met 1 schotel. Hierbij is een onderdeeltje doorgebrand welke op de hoofdprint (SMD techniek) zit. Natuurlijk zo dat het onderdeelnummer niet meer te lezen is... Is dit makkelijk te repareren of kan ik beter een nieuwe ontvanger aanschaffen? Hebben jullie misschien een goed advies over wat ik kan doen? Alvast Bedankt! R. Blok.
Moderator Matchless Geplaatst: 17 mei 2008 Moderator Geplaatst: 17 mei 2008 foto maken van de print en met paint een rode cirkel om het defekte onderdeel tekenen en de foto verkleinen (anders wordt het bericht erg "breed" ). Dan vriendelijk vragen aan de leden of er iemand toevallig zijn topfield open heeft liggen en wat er op dat kapotte onderdeel staat. gegarandeerd dat een behulpzaam lid je kan zeggen wat erin moet. Zo zijn ze op sat4all wel Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast R. Blok Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Goed idee! Ga dat vanavond even doen. Bedankt en nog een fijn weekend.
iemand Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 En mocht je in de buurt wonen, dan kunnen we altijd helpen de component te vervangen.. gr. Erik
Gast R. Blok Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Beste allemaal! Tot zover dank voor jullie hulp en tips. Ik heb een bestand (foto) toegevoegd via 'Bestandbeheer' en hoop dat het zo gaat lukken. De foto toont een deel van de print (TF 7700 HSCI). Het onderdeel met het witte vlekje erop is dat wat defect is. Weet iemand misschien het onderdeel nummer wat hier niet meer te herkennen is? Bedankt voor de moeite.
Gast Johan47 Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Hallo R.Blok, Ik heb hetzelfde probleem sluiting op de lnb-ingang en natuurlijk dus ook de lnb-chip om zeep. Nadat ik het garantiezegel verbroken had kon ik dus een kijkje nemen in de topf. De gegevens op de chip waren goed zichtbaar, als volgt/ Links boven een logo, daarnaast E3MYS, daaronder LNBP8, daar onder 9YHAB615. Hoe kom je aan zo,n chip? En welke techneut is bereid uiteraard tegen een passende vergoeding om zo,n een ingewikkeld iets te vervangen en mij weer blij te maken.
Gast R. Blok Geplaatst: 13 juni 2008 Geplaatst: 13 juni 2008 Beste Johan/Steve, Nogmaals dank voor jullie hulp. Nu nog uitvinden waar ik deze LNBP8 spanningsregelaar kan krijgen. Heeft iemand een idee waar ze zulke specifieke onderdelen verkopen? Ik denk dat zodra we deze hebben we wel iemand vinden die ze kan plaatsen Johan. Mvg, R. Blok.
Gast Johan47 Geplaatst: 13 juni 2008 Geplaatst: 13 juni 2008 Ik heb even op de site van STMicroelectronics rondgeneusd maar het blijkt dat de lnbp8 een obsolete product is, dus niet meer in produktie. Misschien is er een alternatief onderdeel. Enkele verdelers in nederland voor STMicroelectronics zijn: www.ebv.com www.spoerle.com www.silica.com www.rutronik.com Misschien is het onderdeel toch nog wel leverbaar. Tips van de forumleden zijn natuurlijk bijzonder welkom, het zou toch wel fijn als de tf weer tot leven komt.
Steve Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 http://www.netcomponents.com/nl/results.htm?t=f&r=1&d=1&pn1=lnbp8
Gast Johan47 Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 Hallo R.Blok Na een beetje speuren heb ik dus een leverancier gevonden waar je de LNBP kan bestellen, en wel bij www.######.be/ kosten ongeveer 28 euri ex btw. Hopelijk zijn we hiermee weer een stapje verder.
Gast R. Blok Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Beste Johan, De website-link die jij hebt gevonden werkt niet. Klopt deze of moet ik iets anders intypen? Grz. R. Blok.
Gast Johan47 Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Als newbie had ik dus een foutje gemaakt door een link te plaatsen naar de leverancier van het door ons zo begeerde componentje,sorry hiervoor. Inmiddels heb ik deze smd ontvangen nu zoek ik dus een hulpvaardige techneut die in staat is deze component voor mij te vervangen tegen een uiteraard redelijke vergoeding, liefs iemand uit de omgeving van limburg, ik woon zelf in belgie. Voor R.Blok dus een P.M. Misschien kan ik dan toch nog de finale zien in HD Johan
Gast R. Blok Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Dank je! Ga ze morgen even bellen. Hopelijk lukt het je nog voor de EK finale. Nederland wordt het i.i.g. niet. Jammergenoeg, aangezien het wel leuk was geweest. Nogmaals bedankt. R. Blok
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen