Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast radio_man_new
Geplaatst:

Eerst zien dan geloven, 't is tenslotte de Telegraaf...

Ze zijn hier in Nederland nog nauwelijks in staat 16:9 uit te zenden...

Gast thomas999
Geplaatst:

Is al door de NOS bekend gemaakt. Vanaf 2009 Ned 1-2-3 in HD op de Ziggo kabel, die hebben 2 Miljoen aan de Publieke Omroep gedoneerd om bij te dragen in de HD investeringen.

De zenders komen in het gewone digitale pakket en niet in een betaald HD pakket. Aanvankelijk met veel geupscale-de programnma's maar later steeds met "echt" HD.

Geplaatst:

Wat hebben we aan Nederland 1,2 en 3 in HD als ze zeker de eerste jaren het meestegaan upscalen. Dan lijkt het me verstandiger om voor 1 HD kanaal te kiezen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ga er maar vanuit dat zij dat upscalen velen malen beter doen dan de gemiddelde LCD TV.

Dus zelfs met upscaling is het een vooruitgang.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Geplaatst:

De publieken gaat uitzenden in 720P (1280×720).

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:
Origineel bericht van: athloni
Ga er maar vanuit dat zij dat upscalen velen malen beter doen dan de gemiddelde LCD TV.

Ik heb nog nooit in mijn leven een ge-upscaled tv-beeld, geluidsfragment of foto mooier gevonden dan het origineel.

Het lijkt mij inderdaad ook het verstandigst om één HDTV kanaal in te zetten, die dan continue gevuld wordt met échte HD, i.p.v. 3 kanalen waar ik de échte HDTV er met een speld tussenuit moet vissen.
Aan de andere kant zullen ze hopelijk in de programmagids al aangeven wanneer het om echt HDTV gaat, zodat je daar een beetje rekening mee kunt houden. Dus dat je niet iedere keer teleurgesteld wordt met "shit, wéér geen echt HD".
Geplaatst:
Origineel bericht van: PetrosCrete
Dus Balkenende wordt nog groter?

Als je doelt op het effect van HDTV, dat mensen groter worden, nee.
Balkenende wordt wel een factor 3 scherper weergegeven, alsof je in het echt naar 'm kijkt. Dát is HDTV.

Maar ik kan me voorstellen dat sommigen, en zeker in het geval van de kop van Balkenende, ook hier geen prijs op stellen, die zien liever een wat verdoezelde werkelijkheid. :D
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: athloni

Ik heb nog nooit in mijn leven een ge-upscaled tv-beeld, geluidsfragment of foto mooier gevonden dan het origineel.

Je begrijpt het niet smirk

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Geplaatst:

Als je voor een paar jaar geleden een HD-ready schermpje kocht dan was de upscaling inderdaad K. met peertjes. De schermen die je tegenwoordig koopt zijn stukke beter(!) Dat doen de profi upscalers niet (veel) beter.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
  • Moderator
Geplaatst:

Maar hoe eerder in de keten je upscaled, des te minder fouten er kunnen ontstaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Maar hoe eerder in de keten je upscaled, des te minder fouten er kunnen ontstaan.

Exact. Als er dan toch gescaled moet worden, dan het liefst zo dicht mogelijk op de bron (dus al in de studio) met een professionele scaler.

Het werkelijk probleem is eerder wat de NOS (NOB) gaat doen met uitzendingen die wél in echt HD zijn, maar worden aangeleverd in 1080i. Het EK-voetbal is daar een mooi voorbeeld van. Die gaan ze dus ook omzetten naar 720p in plaats van het onaangetast in 1080i te laten. En dát is wel een onverstandige keuze. Laat dat signaal toch gewoon onaangeroerd, alle HD-ontvangers en alle HD-schermen kunnen zowel 720p als 1080i aan!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen