Gast Bellecoupe Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Zijn er op dit forum personen die ook problemen hebben met het ontvangen van de Canal Digital HD kanalen? Bij mij doet zich onderstaande situatie voor bij gebruik van een Technisat Digicorder HD S2 en Pace DS810XE i.c.m. Technisat Multytenne Twin(met paraplu): Ik heb geconstateerd dat bij alleen stralend weer ontvangst mogelijk is, bij lichte bewolking gaat het al mis. Ik denk dat de oorzaak ligt bij een mogelijk zwak signaal van deze zenders. Bij onderstaande Canaal Digitaal kanalen bij licht bewolkt weer blokkerig/geen beeld Discovery HD Astra 23.5E Freq. 11778 NGC HD HD Astra 23.5E Freq. 11778 BRAVA HDTV Astra 23.5E Freq. 11778 Alle andere kanalen, en fta HD kanalen geen problemen(ook bij veel slechter weer niet), waaronder ook onderstaande zender die ook middels de ASTRA 23.5E binnenkomt (ontvangst levels binnen de receiver zijn hoog): Euro 1080 HDMP4 Astra 23.5E Freq. 10842 Is dit probleem bij jullie ook bekend, en vooral ook bij personen die gebruik maken van een gelijke setup, laat het mij dan even weten. Ik heb bovengenoemde ook reeds bij Canal Digital kenbaar gemaakt.
Gast aart44 Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 Origineel bericht van: Bellecoupe Is dit probleem bij jullie ook bekend, en vooral ook bij personen die gebruik maken van een gelijke setup, laat het mij dan even weten. Ik heb bovengenoemde ook reeds bij Canal Digital kenbaar gemaakt. Eerst welkom op het board. De ontvangers zijn in dit geval totaal onbelangrijk het is het kleine Multytenne schoteltje wat faalt. De transponder van de HD kanalen de 11778 is wel iets zwakker dan de andere twee van CDS maar uitval heb ik nog nooit gehad overigens heb ik wel een grotere schotel. Wat ik lees dat mensen met een 60 cm schotel met een duo lnb ook probleemloos het beeld ontvangen. Het kenbaar maken bij CDS zal niet veel helpen hun zenden het signaal uit en als je schotel niet goed uitgericht is kunnen ze weinig tegen doen. Dus het enigste is de Multytenne beter uitrichten dat het signaal op Astra3 23.5 oost omhoog gaat eventueel ten koste van Astra1 19.2 oost die is toch sterk genoeg. Misschien is er iets te berijken met uitrichten met een proffesionele meter er tussen dat hij echt optimaal uitgericht is.
Gast Bellecoupe Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Bedankt voor jouw antwoord! De schotel is uitgericht met een professionele meter. Ik zal alleen nog even navragen of hierbij de Astra 23.5 de hoogste prio heeft gekregen. Mocht dit probleem niet op te lossen zijn, dan wacht ik gewoon voorlopig eerst af wat het resultaat is bij nieuwe HD kanalen is. Brava HD spreekt mij qua genre niet zozeer aan, en NG en Discovery HD blijven ook alleen maar hetzelfde herhalen.
Patman Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Bij mij hezelfde, kan alles ontvangen maar met de HD kananlen die je hierboven aangeeft heb ik ook problemen. Kom er niet goed achter waar het aan ligt. Misschien inderdaad fijn afstemming / uitrichten van de multytenne. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Gast aart44 Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Als ik het goed begrijp is met HDTV de foutcorrectie een heel stuk minder als gewoon DVB-S daar is de foutcorrectie 25% daarentegen bij DVB-S2 nog maar 10%. Dus als er onderweg van de sateliet een paar bitjes verloren gaan is dat niet zo erg met gewone zenders. Bij HDTV kan er niet veel verloren gaan dan heb je al uitval. Dus bij HDTV heb je een flink signaal nodig dus ook een flinke schotel. Het lijkt er op dat de Technisat Mulytenne dan toch minder geschikt is.
Patman Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 toch krijg ik op andere HD zenders gewoon beeld. Bijvoorbeeld BBC HD en ORF1 HD zijn prima te ontvangen op de multytenne en geven gewoon fantastisch scherpte en beeld zonder haperingen. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Gast aart44 Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Dan heb je op die satelieten een stuk beter signaal als op Astra3 23.5 oost vergelijk het maar eens. Nu het gelezen te hebben over de efficentere foutcorrectie van DVB-S2 kan het haast niets anders zijn dat het bij een paar druppels regen uitvalt. Hier heb ik een 88cm Triax die draaibaar is en nog nooit uitval gehad op Astra3 en je hebt dezelfde Katrein ufs910 als ik dacht ik.
Gast badmuts32 Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Ik heb ook de combinatie Multytenne Twin en Technisat Digicorder HD S2. Hier geen problemen met het ontvangst van de Canal Digitaal HD kanalen. De schotel is opgehangen door een professional.
Mister HaCk Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Helemaal ge probleem met de pace 810 i.c.m. cds cam?? Ik heb constant freezes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen