Ga naar inhoud


Sport 1 extra


Pierre12

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Er zijn genoeg sportkanalen al bij CDS... Extreme, NASN, Eurosport, binnenkort ook Eursport 2, Motors, Sailing....


Dat zijn bijna allemaal kanalen die geen live sport uitzenden en daar gaat het juist om, als het niet live is heb je gelijk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wimbledon is gratis te zien via BBCi...


Littlesat, volgens mij ontgaat het jou wat de functie is van de 7 extra kanalen die Sport1 op de kabel heeft.
Wimbledon is inderdaad ook op de BBC te zien, maar Sport1 zendt 8(!) Wimbledon wedstrijden live tegelijkertijd uit.

Hetzelfde geldt voor bijv. de Engelse voetbalcompetitie of het Champions League voetbal. Via Sport1 op de kabel zijn er dan een stuk of 5/6/7/8 wedstrijden op hetzelfde live tijdstip te zien.

Dat de Sport1 klant via CDS slechts één kanaal heeft en daar notabene hetzelfde voor moet betalen als de kabelklant is dus wel héél erg scheef. (en dan heb ik het Sport1 HDTV kanaal nog niet eens genoemd wink )

sport1me7.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op BBC worden deze wedstrijden ook gelijktijdig en live uitgezonden via de satelliet. Daarvoor gebruikt de bBC de zogenaamde interactieve kanalen voor. Deze zijn echter met een normale FTA satellietontvanger en een schotelantenne die uitgericht staat op de Astra2 gewoon te ontvanger. In de zenderlijst worden deze aangegeven als "BBC stream" zenders.

 

Sterker nog Sport1 neemt de feeds, in vele gevallen nog inclusief BBC commentaar, van deze BBC Stream kanalen af. Dus is het eigenlijk hetzelfde wat BBC gratis en ongecodeerd en Sport1 gecodeerd en tegen betaling uitzend.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

en een mens kan met 1 tv maar 1 uitzending live bekijken als die niet zapt,

de rest kan die nog opnemen en later bekijken.

maar kan de topicstarter begrijpen,als dat aanbod er is zal men ook sneller naar de kabel terug gaan als men sport liefhebber is.

ik ben geen sportliefhebber en ben al tevreden als ik eens op BBC streams kan kijken FTA.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Met o.a. de Dreambox kun je de BBCi kanalen gratis en voor niets ontvangen :-D


Dat weet de hobbyist die zich in de materie wil verdiepen.
De 'normale' abonne van Kabel of Satelliet betaald echter dezelfde
prijs voor Film1 Sport 1 waarbij de kabel abonne verreweg in het
voordeel is want hij krijgt de vele sportzenders er 'gratis' bij
en hoeft hier geen enkele moeite of investering voor te doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk Wimbledon ook via BBC-i. Maar daar worden gemiddeld 5 verschillende wedstrijden gelijktijdig uitgezonden. Sport1 heeft alle tv banen die ook via internet, NET5 en Wimbledon live, te zien zijn. BBC maakt uit die 8 banen dus een keuze. Soms is het wel handig als je net die wedstrijd wil zien en meer dan genoeg hebt van weer de Williams sisters en Federer. Ik combineer dat nu dus met wimbledon live via de pc maar beeld is wel minder van kwaliteit dan van de satelliet.. ik zou die extra kanalen van sport 1 er dus wel bij willen hebben. Vooral omdat ik er ook al voor betaal. Ik baal dus wel van de verdeling dat je 3 filmkanalen en maar 1 sportkanaal krijgt..

Het wordt echt tjd voor een apart sport pakket en een film pakket..

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het nu alleen over Wimbledon maar er zijn natuurlijk legio andere evenementen waar Sport1 volop gebruik maakt van de 7 extra kanalen op de kabel. Bijv. bij het al eerder genoemde Champions League voetbal en de Engelse voetbalcompetitie ieder weekend. Evenementen die je tevergeefs zal zoeken op BBCi.

 

Dus leuk en aardig dat BBCi ter verdediging wordt opgevoerd maar dit dekt natuurlijk totaal het feit niet dat de Sport1 abonnee op de schotel nogal karig wordt bedeeld voor haar centjes. Slechts 1 kanaal versus 8 + 1 HDTV kanaal op de kabel...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kanalen BBC streams (proberen) toe te voegen via de volgende gegevens:

 

freq 12441.00 SR 27500 FEC 2/3

 

en zie een aantal kanalen stream-0, stream-1 etc.

Kijk ik in de kanalenlijst zie ik ze nergens frown

 

Snap er niks van!

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er dus om dat het niet logisch is 3 filmkanalen tegenover 1 sportkanaal te hebben, die films zitten in een carrousel dus komen steeds weer terug, een live sportevenement is, het woord zegt het al, live en vaak niet interessant om in zijn geheel terug te zien.

 

Jammer dus, maar als ik goed ben geïnformeerd heeft CDS hier niet al teveel macht over.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FNONAMUS
Ik heb de kanalen BBC streams (proberen) toe te voegen via de volgende gegevens:

freq 12441.00 SR 27500 FEC 2/3

en zie een aantal kanalen stream-0, stream-1 etc.
Kijk ik in de kanalenlijst zie ik ze nergens frown

Snap er niks van!


normaal zijn het data kanalen en die kun je niet zien. in het begin moest ik dat altijd zelf doen met een editor tot ik er een aantal zenderlijst makers op heb gewezen en ze nu overal in zitten. je moet dus het data kanaal omzetten naar een tv kanaal. maar dat is niet bij iedere ontvanger mogelijk.

ik zie dat je een dreambox hebt.. zet dan maar eens de captain zenderlijst er in. daar zijn ze al in omgezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

BBCi was niet als verdediging bedoeld, maar meer als tip...

Ook andere sportevenementen die de extra Sport1 zenders uitzend zijn regelmatig als "tip" FTA via de satelliet te vinden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...