Gast dj33333 Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 wie weet of in tvvlaander pakket ook hd kanaal komt van vrt deze zomer. groeten dj
digitaal kijker Geplaatst: 17 mei 2008 Geplaatst: 17 mei 2008 nope enkel NED1 HD,ze hebben geen plaats meer voor andere toe te voegen, VOOM HD komt erbij en NED1 HD met de tour de france en olympische spelen. er zijn nu al 3 zenders bezet van de 5. denk dat ook daarom is dat ze brava HD en die andere in 1080i uitzend gaan verlagen naar 720p omdat ze dan geen kwaliteits verlies hebben met die andere 2 erbij. let wel op,dit is maar een idee van die verlaging,kan ook andere redenen hebben. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast Deevie Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Er is alleszins sprake van VTM HD tegen de zomer uit te zenden via TVV. Ze zullen misschien binnenkort een tweede transponder in dienst nemen die ze ook zullen gebruiken om de waalse zenders door te geven? Ook VRT HD zou op termijn toegevoegd worden. Indien TV Vlaanderen deze zenders niet doorgeeft is dat een serieuze streep door de rekening en zullen sommigen toch wel twee keer denken vooraleer ze overschakelen.
Gast satfreak07 Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Ze zullen wel moeten een tweede transponder inschakelen willen ze doorbreken in HD in Vlaanderen. Ik heb het HD pakket genomen en ze krijgen van mij één jaar de tijd om VTM HD en VRT HD toe te voegen lukt dat niet dan exit TV Vlaanderen . Het is hoog tijd dat er ook op Vlaanderen gerichte zenders bijkomen want tot nu toe is er op het etalage kanaal nog geen vlaamse zender te zien geweest!
Gast patje7of9 Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 De programma's dat VTM HD uitzendt kan je op één hand tellen,nog heel weinig dus,de rest van de programma's wordt gewoon geupscald wat ik FAKE HD noem. Niet echte de moeite dat ze VTM HD erbij zetten.
Wim J Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Origineel bericht van: patje7of9 De programma's dat VTM HD uitzendt kan je op één hand tellen,nog heel weinig dus,de rest van de programma's wordt gewoon geupscald wat ik FAKE HD noem. Niet echte de moeite dat ze VTM HD erbij zetten. Inderdaad dan kan je even goed thuis upscalen,... VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
PaulCl Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Zolang reclamespotjes niet in HD opgenomen worden hoeft VTM niet HD uit zenden want die paar minuten programma tussendoor lonen de moeite niet Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
kenis Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Origineel bericht van: patje7of9 De programma's dat VTM HD uitzendt kan je op één hand tellen,nog heel weinig dus,de rest van de programma's wordt gewoon geupscald wat ik FAKE HD noem. Niet echte de moeite dat ze VTM HD erbij zetten. Maar dan heb je wel VTM aan een degelijke bitrate in H.264 ... , qua beeldkwaliteit zou het wel een vooruitgang moeten zijn ... Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
Gast Soundwork Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 Origineel bericht van: digitaal kijker er zijn nu al 3 zenders bezet van de 5. Nee hoor, ze zenden op het moment alle 5 uit. Dat je er maar 3 ziet, wil niet zeggen dat er maar 3 uitzenden. Origineel bericht van: digitaal kijker denk dat ook daarom is dat ze brava HD en die andere in 1080i uitzend gaan verlagen naar 720p omdat ze dan geen kwaliteits verlies hebben met die andere 2 erbij. let wel op,dit is maar een idee van die verlaging,kan ook andere redenen hebben. Wanneer is de verlaging van 1080i naar 720p ingegaan dan? Gedurende de gratis kijkperiode ontving ik Discovery HD en Brava HDTV nog in 1080i. NGC HD is in 720p en dat is bij de kabelaars ook al zo.
digitaal kijker Geplaatst: 18 mei 2008 Geplaatst: 18 mei 2008 volgens bronnen hier op het forum gaan ze ze verlagen, of het zo is laat ik in het midden. maar ga er vanuit dat het zo gaat worden, bijna elke aanbieder in belgie die zenden hun zenders door in 720p omdat het hen wat plaats geeft. of dat zo is kan ik zelf niet bevestigen,ik ga daarvoor af op iemand die bij VTM werkt en dit zo heeft gemeld aan mij, voor die VTM HD werdt me dit gemeld van iemand bij TVV zelf. en omdat de exclusiviteit eind maart afliep is er grote kans dat ze erbij komen, alsook bij telenet zou VTM HD bijgevoegd worden rond de zomer. en VRT HD ook en de BBC 3 & 4,die 2 laatste wel in een betaald pakket. over telesat wordt er veel van de 23.5 positie gesproken,maar ze gaan wel uitzenden op de 19.2 ze gaan ook zenders van Canal+ FR proberen doorliften als er een akkoord is. er zou ook gesprekken zijn met BE-TV (wel dan in een hoger betaalpakket). ze starten na de zomer als alles goed gaat. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen