Ga naar inhoud

Diqcsend1.2 vraag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben met diseqcsend1.2 aan het spelen in een poging Usals in onze Kathrein te krijgen. Ik heb een spreadsheetje gemaakt dat de goede bytecodes uitrekent (hoop ik).

Maar als ik ze stuur met diseqcsend1.2 heeft het laatste byte geen resultaat, wat tot gevolg heeft dat de schotel alleen in stappen van 16 graden te sturen is, en daar heb je niet veel aan.

In Amsterdam zou volgens mijn sheetje de volgende regel moeten werken:

diseqcsend1.2 224 49 110 225 172

Wat van de laatste twee waarden die ik heb berekend (onder voorbehoud):

Astra 1: 225 7

Astra 2: 225 172

Hotbird: 224 148

Sirius: 208 3

Maar wat ik ook invul als laatste waarde, het maakt niet uit: de motor gaat naar 16 oost in plaats van 26.8 oost.

Weet iemand waar diseqcsend1.2 vandaan komt (sourcecode of auteur) zodat we om een nieuwe versie kunnen vragen of zelf kunnen maken?

De output op het scherm van diseqcsend1.2 laat wel zien dat hij de extra parameter pakt, maar hij doet er kennelijk niets mee.

Geplaatst:

Ik heb ondertussen contact met de auteur van Diseqcsend1.2 smile

Geplaatst:

Horen we het resultaat? Ik probeer mijn 10-1 swits aan de praat te krijgen.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Ik wilde graag weten hoe ik die disecq 1.2 instaleer ik heb die bestanden bij dr.hans weg gehaald en die vrvolgens met ftp naar de box gezet en vervolgens een cmod 755 gedaan maar echter zonder resultaat wat doe ik fout ik zie de plugin nergens terug.

Ikke niet weten als iemand mij kan helpen graag heb de AAF 1.5 erop staan. Ik dacht tevens dat ie al in de img zat gebakken maar dat is niet het geval raar. Iedereen alvast bedankt.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Ik heb een .rar gevonden bij hdtvinfo. Daar zit een scriptje bij (diseqc_mon) dat je moet starten in de achtergrond. Dat scriptje leest elke 5 secondden uit op welke zender/sat je bent afgestemd, en stuurt de diseqc-code als dat nodig is. Helemaal vanzelf.

Daarvoor moeten in de motor wel de posities zijn ingesteld, en dat was bij mij niet zo.

Ik wou het per se met Usals doen (dus niet de motorposities inprogrammeren maar de satgegevens in de ontvanger programmeren). Dat ging niet, maar nu zijn we bezig aan een versie die Usals doet. Ik hoop iets te maken dat je in de ontvanger je eigen positie zet, en hij uit de satellietnaam de hoek pakt. Dat is nog best een end weg. Tot die tijd moet ik eerst op zoek naar een kanalenlijst met veel satellieten er in, zodat ik kan kijken of mijn berekeningen kloppen.

Geplaatst:

Eens even geteld in de laatste lijst van Dr Hans staan 23 satelieten is dat niet genoeg??

Ben erg benieuwd of jullie iets voor elkaar krijgen nu vind ik het maar een gehannes. laugh

Geplaatst:

Het probleem met diseqcsend is dat er geen standaardconfiguratie is die voor iedereen werkt. Je moet dus in de tekstbestanden rommelen om het werkend te krijgen.

Er zijn drie onderdelen. In /data/diseqc (die je moet aanmaken) zet je een diseqc.cfg (die je moet aanpassen). In die .cfg moeten de exacte satellietnamen staan uit de kanalenlijst. Dat is lastig als iemand er speciale tekentjes als gradensymbolen in gezet heeft. Ook staat hier de poort of motorpositie bij.

In /data/bin moeten het eigenlijke diseqcsend-commando en een script. Er zijn twee scripts, voor 1.1 en 1.2. Als je het script start (inloggen en met /data/bin/diseqc_monBLA starten) gaat het elke 5 seconden kijken of je nog op dezelfde satelliet staat gericht. Als dat verandert start hij diseqcsend1.1 of 1.2 om de motor te draaien of de switch te schakelen. Je kan dat ook op de terminal zien gebeuren. Als je dat niet ziet, kloppen de satellietnamen waarschijnlijk niet.

Als dit werkt kan je het script automatisch laten starten als de ontvanger start.

Geplaatst:

Jeetje dat is nogal wat ik d8 dat er een soort plugin was.

Als ik een foto zie bij drhans tenminste.

Zoiets lijkt me ook wel wat, meer heb ik niet nodig. zie foto.

post-792-1318259763,2784_thumb.jpg

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Ik denk dat ik hetzelde doe. Ik ga deze ruilen voor de DM800 al vond ik toch deze kwa specificaties beter. Vind ik deze behoorlijk omslachtig, en ook zeer vreemd dat de diseqc 1.2 niet standaard in de firmware zit. Dit terwijl toch blijkt dat het software matig mogelijk is.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Usals komt wel als eenvoudig te bedienen optie, dat is bijna zeker. Het draaien werkt, hij pakt nu de hoek uit de kanalenlijst (alleen als ie achter de satellietnaam staat). Alleen moet hij in een image worden gehangen en moet de gebruiker de mogelijkheid hebben zijn eigen positie in te stellen.

Wel raar dat Kathrein dit niet maakt, maar ik vermoed dat de user-interface er goed op aanpassen veel werk is, omdat er meer satellieten komen en nieuwe instellingen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen