Ga naar inhoud


SAMSUNG B270R Bit Error Rate (BER)


B-Real

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Heb sinds agelopen zaterdag ZIGGO (voor heen Casema) digitale televisie. Nu voor 39,95 met decoder en kaart.

 

Heb alleen sinds ik het apparaat heb aangesloten een vrij hoge BER van 5 a 6. Resultaat is dat ik constant blokken in het beeld heb. Zeker tussen 20:00 en 22:00 wordt het helemaal erg.

 

Ik heb de decoder rechtstreeks op het aansluitpunt van ZIGGO (Casema) aangesloten met een 7mm COAX 75 ohm. Heb ook de meegeleverde (korte) kabel geprobeerd in beide gevallen blijft het probleem.

 

Mijn Signaalsterkte is 67% en de signaal kwaliteit is 84%, deze springt regelemaal naar resp. 70% en 88%. De BER is en blijft 5 a 6.

 

Kan iemand mij vertellen wat dit probleem veroorzaakt, heb ZIGGO al gebeld en deze vertelde mij dat het signaal naar mijn appartement goed is. Zou een signaal versterker helpen, of moet ik betere bekabeling hebben? Volgens ZIGGO kan het ook liggen aan apparaten die storen zoals Draadloze telefoons, magnetrons, zelfs schotel antenes van de buren. Ik hoop snel van iemand te horen, alvast bedankt.

 

Groetjes B-Real

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan inderdaad zijn dat er interferentie optreed, dus dat er apparaten in omgeving het signaal beinvloeden.

 

Ik zou eerst een goede coax proberen (bijv. Hirschman koka of Coax 12 Bedea) met goede afgeschermde pluggen.( bijv. Hirschman kokwi/koswi of Cablecon)

Vaak is dan het probleem verholpen, bij mij was dat het wel.

 

Een antenneversterker gebruik je pas als je langere afstanden moet overbruggen, of meerdere toestellen aan moet sluiten.

 

groeten

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

inweze zou je direct op je AOP gewoon een GOED signaal moeten hebben :?

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal op de AOP mag wel goed zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen storingen op kunnen treden.

 

Bij mij was er bij tvhome 1 frequentie met veel errors.

 

Goede kabel er tussen en hij vond deze freq wel.

 

Hier zit ik 3 meter van mn AOP.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Heb sinds gisteren een goede afgeschermde kabel gekocht, met een dempingwaarde van 90dB, de conrectoren zijn affabriek gemonteerd. In eerste instantie leek het beter te gaan, maar helaas :-(

 

Heb nog steeds blokken, en de BER ligt nog steeds tussen de 5 en de 6, met een wisselend signaal.

 

Wat zou het nu nog kunnen zijn. Ik woon zelf in een flat helemaal aan het einde van de galerij, hebt het aansluitpunt van ZIGGO (voorheen Casema) gecontroleerd en deze is gewoon goed aangesloten. Digitale decoder zit rechtstreek op het aansluitpunt, krijg zelf het idee dat de versterker in de flat gewoon niet voldoende levert om mij een goed genoeg signaal te leveren. Zou een versterker kunnen helpen zo ja welke?

 

Ga vanavond bij mijn schoonvader proberen deze heeft ook Ziggo, om te kijken of het nog evt. aan de decoder ligt, maar denk het zelf niet deze is gloednieuw.

 

Groetjes B-Real

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een GOEDE kabel direct op je AOP zou je prima signaal moeten hebben..

 

maak je gebruik van kabel internet? zo ja koppel deze eens los

leverd dit iets op in je BER? en je signal quality etc?

 

hoe is de analoge ontvangst?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ziggo bellen voor een monteur, die gaat dan het signaal wat binnen komt meten.

Zij moeten zorgen dat er voldoende signaal op staat.

 

Maar dan moet je wel hebben uitgesloten dat het niet bij je zelf zit, anders brengen ze je kosten in rekening.

 

Een versterker kan helpen, maar ligt aan kabel afstand, meestal komt een versterker in beeld bij langere afstanden of meerdere tv's.

Hij kan namelijk ook oversturen, wat gebeurd als je een versterker plaatst op een korte kabel afstand.

 

Maar zoals het nu is lijkt het wel dat er te weinig signaal binnen komt, daarom is het goed om even op een andere plaats te proberen om uit te sluiten dat het niet in Samsung zit.

 

Succes

 

Marc

 

Ps.heb ook wel eens gehad dat een DECT telefoon het signaal beinvloed

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, lijkt me gewoon een kwestie van een te slap signaal wink

 

zelfde als ik hier heb trouwens.. alleen volgens die sjappies van ziggo is het allemaal GOED genoeg smirk js vandaar dat de zenders hoog in de UHF band sneeuwen zeker smirk

en aan mn interne kabels ligt het niet wink

 

Koka799

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

The story continues….

 

Ben bij mijn schoonvader geweest, en heb de decoder met de nieuwe kabel etc. aangesloten. Wat denk je, perfect geen problemen, signaal kwaliteit 100% en een BER van 0.

 

Mijn schoonvader had ook nog een dubbel shielded scartkabel, met vergulde connectoren, dus die heb ik maar even geleend, je weet maar nooit.

 

Thuis aangekomen, alles maar dan ook alles uitgezet (router, wireless, DECT, dolbyd etc.), stekkers eruit (en dat zijn er dus nogal wat ;-)). Alleen de TV en de decoder aangesloten. De kabel met de gegoten stekkers en 90 dB demping direct aangesloten vanaf de AOP op de decoder, en de shielded scartkabel op de TV. Vervolgens het spul aangezet………

 

Helaas nog steeds een signaalsterkte van tussen de 67 en 70%, signaalkwaliteit tussen de 84 en 88%, en een BER van 5 a 6 #$%#$%#$%#$$#%#$%#$%#$%#$%#$% pfffffff…..... :-(

 

Dat wordt dus morgen Ziggo bellen, ik vermoed dat toch het signaal wat ik binnen krijg te zwak is en dat de apparaten die ik heb staan niet de interferentie veroorzaken. Wellicht heeft iemand nog een goed idee dan sta ik daar zeker voor open.

 

Ik hou jullie allemaal uiteraard via dit forum op de hoogte, bedankt zover.

 

Groetjes B-Real

Link naar reactie
Delen op andere sites

gok idd dat je signaal gewoon te zwak is, dat was voor mij ook de reden om naar de schotel uit te wijken wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit allemaal. Meestal zijn een cluster zenders op dezelfde transponder. Ik heb dit probleem met de transponder met

History Channel, Het Gesprek, NostalgieNet en Nederland-e. sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja ik heb nu geen DVB-C meer.. t was gewoon niet te kijken normaal, en idd des te hoger de draag frequentie des te meer ellende hier kwam smile

 

en ze bleven bij @home maar volhouden dat het signaal goed genoeg was, nouja ze hebben het geweten smile

 

zelfde met internet gehad van ze :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De connectoren die af fabriek aan die kabel gemonteerd zijn, zijn die van plastic of van metaal?

 

Mijn ervaring is nl dat dikke, dure of platina kabel geen ruk uitmaakt. Normale coax is al voldoende afgeschermd. De connectoren zijn vaak het zwakke punt. Ik had eerst ook een instabiel signaal met een af en toe fluctuerende BER. Na montage van een stel volledig metalen connectoren ging de BER naar 0. Signaalsterkte bleef gelijk, maar die was bij mij al goed.

 

Ook heb ik een dikkere kabel geprobeerd (10m) maar dat maakte niets uit. Signaalsterkte ging niet omhoog of omlaag. Maar het was eigenlijk al goed, ik had alleen de illusie dat die dikkere kabel misschien de sterkte nog wat zou boosten.

 

Ergo: eerst metalen connectoren proberen, dán pas andere kabel. Je weet anders nooit waar het aan lag. En connectoren zijn doorgaans het makkelijkste te vervangen (kabels liggen nog wel eens in gootjes enzo).

 

Als dat niet helpt, moet die ouwe van Ziggo maar eens langskomen. Die luistert naar je (zegt ie in de reclame).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...