Ga naar inhoud


SAMSUNG B270R Bit Error Rate (BER)


B-Real

Aanbevolen berichten

Of F-connectors opschroeven en daar een verloopje naar coax op. Is doorgaans goedkoper en eigenlijk hetzelfde effect.

 

Je kan ook nog een ferrietkern op je kabel zetten op 30-50cm van de ontvanger. Of het gaat helpen is de vraag, maar het zal ook niet schaden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: marc74
Als je een goede f-connector gebruikt en een (metalen) verloopje van f - naar male antenneplug, dan heb je hetzelfde effect als een metalen antenneplug.

dat bedoeld hij....

Dat snap ik, maar je hebt dan toch nog steeds de normale antenneplug ertussen zitten, of ben ik nou gek? Dan helpt het toch niets? Het gaat om afscherming, en als je nog steeds het slecht afgeschermde stuk ertussen hebt zitten, zie ik het nut van een f-verloopje niet. Leg het me maar eens uit, want ik zie het voordeel niet. Kan aan mij liggen, maar ik leer graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee als je een f-conn met verloopje gebruikt heb je geen antenneplug meer nodig, die komt dan te vervallen.

 

Zo kan je het ook aan de kant van het CAI doosje doen , maar dan een verloop naar female antenneplug.

 

Maar welke dan beter afscherming bied , durf ik niet te zeggen, dat zal gemeten moeten worden.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marc74
Nee als je een f-conn met verloopje gebruikt heb je geen antenneplug meer nodig, die komt dan te vervallen.

Ach so...wat een kluns ben ik ook...

Dat kan natuurlijk ook. Volgens mij maakt het dan idd niets uit. Metaal is metaal dus ze zullen beiden wel goed afschermen. Lood op oud ijzer denk ik (nopi).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Nou vanavond is het dan zover, Ziggo komt langs, je weet wel die ouwe vent van die reclame, die komt kijken wat ik wil.

 

Nou Ziggo, heel simpel, ik wil gewoon digitale televisie van je kijken in met dat mooie haarscherpe beeld wat je beloofd, zonder die blokken in beeld.

 

Zonder gekheid, vanavond komt er een monteur langs, ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.

 

Groetjes B-Real

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeeaaaah,

 

We hebben goed nieuws, geen blokken meer !!!

 

Ziggo heb ik afgebeld, vieze ouwe man smile

 

Oplossing zat hem in een nieuwe kabel, kabel nummer 3, dit is een nieuwe kabel die ik heb gekregen van een collega, deze kabel is 2 keer zo dik als de kabel die ik gekocht had en deze is kabel is super stug, dus zeg maar super kabel. De gebruikte connectoren zijn helemaal van metaal. Deze kabel rechtstreek op de AOP aangesloten, resultaat is helemaal Top!

 

Resultaat:

Signaalsterkte = 70%

Signaalkwaliteit = 100%

Bit Error Rate BER = 0

 

Dus geen blokken meer, kan ik eindelijk Ziggo kijken.

 

Bedankt voor al jullie adviesen.

 

Groetjes B-Real

 

cool B-Real and Berry666 are the GunSlingers, see you at 350 !!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B-Real
Oplossing zat hem in een nieuwe kabel

óf in de connectoren, dat weet je nu niet omdat je 2 dingen tegelijk hebt verandert. Goede kabel scheelt uiteraard in de demping, maar na eigen metingen heb ik met een kabel van ruim 10m niet één procent verbetering in signaalkwaliteit, sterkte of BER gerealiseerd. Met de metalen connectoren bleef de BER op 0 staan, en bleef de signaalkwaliteit en sterkte gelijk. Ik zit dus blijkbaar al aan de max.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Origineel bericht van: B-Real
Oplossing zat hem in een nieuwe kabel

óf in de connectoren, dat weet je nu niet omdat je 2 dingen tegelijk hebt verandert. Goede kabel scheelt uiteraard in de demping, maar na eigen metingen heb ik met een kabel van ruim 10m niet één procent verbetering in signaalkwaliteit, sterkte of BER gerealiseerd. Met de metalen connectoren bleef de BER op 0 staan, en bleef de signaalkwaliteit en sterkte gelijk. Ik zit dus blijkbaar al aan de max.


Klopt. Denk zelf niet dat de kabel het verschil maakte, te meer ook omdat ik al een splinter nieuwe kabel had gekocht. De oplossing zit hem meer in de metalen connectoren.

Groetjes B-Real
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...