Gast wanderer Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 de nieuwe kentekens voor personenwagens zijn ingevoerd!! http://www.orange.nl/orange_world/nieuws/binnenland/93469.html
Gast Deevie Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 In België is onlangs ook een nieuwe soort ingevoerd. Hierbij werd de volgorde van 3 tekens gevolgd door 3 cijfers omgewisseld.
Fred_M Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Ik wist niet dat je op een kenteken digitale tv kunt ontvangen?????
meijelsat Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Origineel bericht van: wanderer de nieuwe kentekens voor personenwagens zijn ingevoerd!!http://www.orange.nl/orange_world/nieuws/binnenland/93469.html Kan alleen voor auto en niet voor satelliet-of medianieuws.... Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
Fiene56 Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Einelijk kan ik dan nu mijn nieuwe rolls bestellen. Heb even gewacht tot het nieuwe kenteken er is. Dat ziet er dan beter uit. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Checkin Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 RDW > Persberichten > Persbericht 19 mei 2008 01-GBB-1: na 57 jaar verandert kenteken personenauto Zoetermeer, 19 mei 2008 Vandaag verschijnt na 57 jaar een volledig nieuw kenteken op de personenauto’s. Verkeersminister Camiel Eurlings reikt samen met Johan Hakkenberg, algemeen directeur van de RDW, het eerste personenautokenteken uit met twee cijfers, drie letters en één cijfer. De energiezuinige Volkswagen Golf van de heer Antonides uit Ermelo draagt het kenteken 01-GBB-1. De uitreiking vindt om 11.00 uur plaats bij het Instituut voor Automobiel Management (IVA) in Driebergen. Nieuwe combinatie na 57 jaar Voor het eerst bestaat het kenteken uit twee cijfers, drie letters en één cijfer. Deze combinatie is in 2002 na onderzoek van TNO naar voren gekomen als de best te lezen en te onthouden combinatie. Vanaf 1951 gebruikte Nederland alleen tweetallen van letters en cijfers. 57 jaar later zijn alle geschikte kentekencombinaties hiervan op. Met de nieuwe combinatie kunnen ongeveer 3 miljoen voertuigen een nieuw kenteken krijgen. De RDW is onder meer verantwoordelijk voor het beheer van het kentekenregister en de afgifte en inname van kentekenplaten. Unieke registratiewijze Het kenteken is belangrijk voor de handhaving van verkeersveiligheid en de opsporing van criminaliteit. Via het kenteken zijn immers alle technische gegevens en de gegevens van de eigenaar/houder te achterhalen. Hierdoor kan die aangesproken worden op zijn weggedrag, de technische staat van zijn voertuig, de verzekeringsplicht, de APK-plicht en motorrijtuigenbelasting. Ook bij andere vormen van criminaliteit is het kenteken een goed hulpmiddel om de dader te achterhalen. Al met al een unieke registratiewijze waar het buitenland met bewondering naar kijkt. Daarnaast speelt het kenteken en het kentekenregister een rol in ‘Anders Betalen voor Mobiliteit’. Daarom is het van groot belang om een betrouwbaar en fraudebestendig kentekenregister te hebben. Goed vastschroeven Omdat er zoveel afhankelijk is van het kenteken, vindt minister Eurlings het belangrijk dat iedereen de kentekenplaat goed vastzet om het risico van diefstal of verlies te verkleinen. “Er verschijnen regelmatig berichten dat steeds meer kentekenplaten gestolen worden. Dat is linke soep, dan moet je zelf nieuwe kentekenplaten aanvragen om niet op te draaien voor overtredingen die een ander met jouw kenteken begaat. Daarom zal ik deze nieuwe kentekenplaat extra goed vastschroeven.” Verboden combinaties In de nieuwe cijfer-lettercombinatie worden helemaal geen klinkers gebruikt. Ook de letter Y doet niet mee. Gebruik van klinkers maakt de kans op maatschappelijk onaanvaardbare of grievende lettercombinaties te groot. Ook worden de letters C en Q niet gebruikt, omdat deze letters teveel op een nul lijken. De W en O staan alleen als eerste letter op de plaat van een caravan, aanhangwagen of een oplegger. Daarnaast worden ook de zes lettercombinaties GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD niet gebruikt. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Coliseo Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Na 57 jaar nieuwe kentekens, zegt het artikel. Waarschijnlijk gaat het dan alleen om de cijfer/letter-combinatie, want ik meen mij te herinneren dat de Nederlanders vroeger met een donkerblauw/wit nummerbord rondreden. En ik ben bijlange nog geen 57 !
Ou-Tannu Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 idd het XX - XX - XX idee is er uit Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
matthew_be_wvl Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Waarvoor staan TBS en SD dan? Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Ome Peter Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Vind dat Polen een goed kenteken registratie systeem er op na houd Je krijgt een kenteken vaanvan de eertse 2 of 3 letters zijn uit welk deel je van Polen komt In Oostenrijk is het nog makkelijker Koop je je eerste auto dan krijg je een je een kenteken wat je je hele leven bij je draagt,Koop je een andere auto is het een kwestie van kenteken plaat overplaatsen en melding ervan maken,Ook daar staan de eerste 2 letters voor waar van welk deel van oostenrijk afkomstig bent Vind dit toch heel wat makkelijker
Outta space Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 01-gbb-2 is het kenteken geworden van een seat zie ik net voor wie meer geinterreseerd is in het verloop van de kentekenplaten wereldwijd is dit wel een interesante link http://www.worldlicenseplates.com/
Moderator ceesv Geplaatst: 19 mei 2008 Moderator Geplaatst: 19 mei 2008 Sjaak, In duitsland bestaat het kenteken voor het eerste deel uit de streek, regio of stad waar de wagen is geregistreerd. Bijvoorbeeld B voor Berlijn. Het 2e gedeelte is voor de tijd dat de wagen op je naam is geregistreerd. Wanneer je de wagen verkoopt vervalt het kenteken, en wordt het voor 6 maanden geblokkeerd. Ik heb zelf een "oud" kenteken van mij een tijdje later op een "eend" teruggezien. De kentekens worden dus niet voor het leven uitgegeven in Duitsland. Dit is meen ik wel het geval in Belgie. Daar zie je splinternieuwe wagens rondrijden met oude, bijna onleesbare!!! kentekenplaten met 20 gaten van oude bevestigingen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Waarvoor staan TBS en SD dan? SD is iets uit de 2e wereldoorlog. Tegenwoordig noemt men dat verkeers/parkeerpolitie. TBS wil zeggen dat je Ter Beschikking Sat4all staat.
D.Quijote Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 De kenteken platen beginnen dus met een G, ik begrijp dat het niet kan beginnen met de volgende letters A = koninklijk huis B = vracht of bestel wagens C = corps diplomatiek E = klinker ( anders krijg je mischien rare woorden ) maar waar worden de D en de F voor gebruikt ??? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen