soet Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Hoe kan ik poort 12000 bv openzetten in bovengenoemde draadloze router? Kom er niet uit.... Alvast bedankt.. DM7020HD v2
Ome Merde Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 1. inloggen op de router (192.168.1.254) en dan voor "advanced" kiezen 2. network, nat, tabblad port forwarding 3. poort 12000 tcp doorgooien naar het ip-adres van (waarschijnlijk) je dreambox of cccam server 4. apply 5. pils merDe deze ruimte is te huur
soet Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Geplaatst: 19 mei 2008 Zover was ik wel, maar zie geen tcp staan en moet start en end port invullen...??? help help... DM7020HD v2
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Als je maar 1 poort wilt doorsturen is start en end poort hetzelfde.. Vergeet niet om in de firewall ook een regel aan te maken!
soet Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Geplaatst: 19 mei 2008 maar wat moet ik dan ingeven in NAT? DM7020HD v2
YUGI Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 moet je en rule aanmaken in je firewall, is dat echt nodig. gr
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Origineel bericht van: YUGI moet je en rule aanmaken in je firewall, is dat echt nodig. gr Als de firewall aan staat wel.
John van Dreumel Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Misschien handig om even toe te voegen dat de router na de wijziging, toch even herstart moet worden. Daar ben ik, door schade en schande, dus achter gekomen. Met andere modems nooit 'last' van gehad. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
soet Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Geplaatst: 29 mei 2008 Nadat ik de wijzigingen heb doorgevoerd hoef ik hem niet op te starten??? DM7020HD v2
Seca3 Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb ook problemen met port forwarding. Is het mogelijk om een screendump van 'Port Forwarding' van de eerste tab in het NAT menu te tonen nadat er een service is opgezet (zoals getoond in de eerdere screendump)? Er moet ook een 'Default server' IP adres worden opgegeven. Is dat het IP adres van de DB?? Hoe moeten vervolgens de Rules in de firewall worden geconfigureerd, ik vind het erg onoverzichtelijk... Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Origineel bericht van: Seca3 Ik heb ook problemen met port forwarding. Is het mogelijk om een screendump van 'Port Forwarding' van de eerste tab in het NAT menu te tonen nadat er een service is opgezet (zoals getoond in de eerdere screendump)? Er moet ook een 'Default server' IP adres worden opgegeven. Is dat het IP adres van de DB?? Hoe moeten vervolgens de Rules in de firewall worden geconfigureerd, ik vind het erg onoverzichtelijk... De default server betekend gewoon dat alle poorten naar dat ipadres worden door gestuurd. De firewall stel je als volgt in : Ga naar Security > Firewall > Rules, dan kies je bij Packet Direction voor WAN to LAN. Dan klik je op de ADD knop. Bij source geef je aan wie er mag inloggen (als iedereen verbinding mag maken laat je die op ANY staan) Bij destination geef je het doel aan (b.v. je dreambox ip) En bij service geef je aan wat er doorgelaten mag worden (dit kun je op any laten staan of je maakt er eentje speciaal aan met de poort die je specifiek wilt doorsturen)
Seca3 Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Hallo Appien, Dus als ik het goed begrijp is het default server IP adres dat van de DB. Dan zal ik dat daar maar invullen. De firewall configuratie (rules) blijft onoverzichtelijk, ook al zet in de firewall helemaal uit dan krijg ik het nog niet voor elkaar. Klopt het dat de poort van de DB die geforward moet worden poort 80 is? Zo staat het tenminste in de communicatie config. van de DB... Ik heb dat ingevuld in de NAT - port forwarding. Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen