Ga naar inhoud


Hoe poort forwarden met zyxel P-2602HW?


soet

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende gedaan:

 

Na inloggen op het modem via Network->NAT (menu links) naar de tab Port Forwarding gegaan.

Het Default Server veld staat op 0.0.0.0 (niets mee gedaan dus).

Het Service Name pulldown menu geopend en User define gekozen.

Dan kom je in het scherm dat eerder getoond is in deze thread.

Hier heb ik soortgelijke info ingevuld als boven. Ik vraag me alleen af of onderin bij Port Translation iets ingevuld moet worden (staan nullen in in het voorbeeld). Moet daar niet hetzelfde poortnummer worden ingevuld als bovenin??

Goed, daarna met back terug en nu staat er in het port forwaring schermpje de gewenste informatie (bij mij dan 4 x hetzelfde poortnummer bij Start Port, End Port en bij Port Translation.

Daarna moet de firewall met Rules worden aangepast wat een bewerkelijke bedoening is (is wel gelukt). Ik heb hem momnteel even uit gezet ivm. de problemen die ik nog heb.

Heb ik de juiste methode gebruikt???

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Ome Merde,

 

Hoe ziet het regeltje terug in het menu er dan uit (refererend aan je screendump)?

Staan er in de kolommetjes van Port Translation bij de beide poorten een 0 of moet daar ook 12000 (in dit voorbeeld) staan?

(Dus 4 maal hetzelfde poortnummer in die regel)?

Tevens: moet er bij Default server (bovenin) en bij Server IP adres ook hetzelfde IP adres staan, of blijven daar nulletjes in staan?

 

Alvast bedankt voor je antwoord!

 

Seca3

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ome Merde, ik heb het nu ook zo aangepast.

Ik heb nu ook twee nullen in de laatste poortvakjes staan.

Voor de werking schijnt het niet uit te maken, maar toch.

Alleen blijf ik IP adres zien in het default server schermpje bovenaan zoals dat voor de geforwarde poort is ingesteld.

 

Nu alleen de firewall nog, dat is een volgende (letterlijke) barrière...

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...