arnoldl Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 hallo all, ik overweeg de aanschaf van de harmony one.. heeft iemand hier ervaring mee icm de dreambox. lijkt me geen probleem , enkel mis ik de kleurtoetsen. thanks, arnold
MrScratch Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Ik heb zelf de harmony 525 icm met de dreambox. Dat werkt prima. Enkel de power-toggle luistert de dreambox 7025 niet altijd naar. Dat krijg ik niet 100% goed. Maar over het algemeen ben ik supertevreden met de harmony, dat zal met de One niet anders zijn, denk ik. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Mic Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Ik heb de Harmony 1000 en dat werkt prima met een db7025.
pietpiet50 Geplaatst: 19 mei 2008 Geplaatst: 19 mei 2008 Heb zelf de Harmony 525 en de Harman Kardon TC300. Werken allebei perfect. Het is alleen even de tijd nemen om alles goed in te stellen. Mijn voorkeur gaat alleen zelf uit naar de Harman Kardon, deze kan je soms heel voordelig aanschaffen, en de toetsjes zijn wat stabieler. VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
arnoldl Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Geplaatst: 20 mei 2008 hoe hebben jullie het ontbreken van de kleurtoetsen opgepakt. en hebben jullie bv de play toets altijd de play functie kunnen geven ipv omschakelbaar met de video toets? thnks, arnold
Visser1000 Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Ik gebruik de 885 en met name de mogelijkheid om activiteiten te programmeren is bij de Dreambox handig. Mt 1 druk op de dreamboxknop schajelt de ab de tv, de dreambox en de versterker op de juiste in en uitgangen aan. Een ander voordeel is het combineren van commando's onder 1 knop b.v. het volledig uitzetten van de dreambox (drie commando's) kan met 1 knop. De 885 heeft wel kleurknoppen.
Scubix Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Origineel bericht van: arnoldl hallo all, ik overweeg de aanschaf van de harmony one.. heeft iemand hier ervaring mee icm de dreambox. lijkt me geen probleem , enkel mis ik de kleurtoetsen. thanks, arnold Ik heb enkele weken geleden een Harmony One aangeschaft om volgende toestellem mee te bedienen : - Panasonic TH-42pz700EA Plasma - Dreambox 7020Si - LiteOn DVD Recorder - popcorn Hour A-100 - surround systeem De dreambox wordt gewoon ondersteunt. De kleurtoetsen komen bovenaan op het touchscreen van de Harmony One te staan, met een duidelijk icoontje. Als je wil maak ik er straks een foto van. Je kan zelf nog de profielen aanpassen en iedere knop apart toewijzen. Dus mogelijkheden genoeg.
arnoldl Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Geplaatst: 20 mei 2008 Origineel bericht van: Scubix Ik heb enkele weken geleden een Harmony One aangeschaft om volgende toestellem mee te bedienen : - Panasonic TH-42pz700EA Plasma - Dreambox 7020Si - LiteOn DVD Recorder - popcorn Hour A-100 - surround systeem De dreambox wordt gewoon ondersteunt. De kleurtoetsen komen bovenaan op het touchscreen van de Harmony One te staan, met een duidelijk icoontje. Als je wil maak ik er straks een foto van. Je kan zelf nog de profielen aanpassen en iedere knop apart toewijzen. Dus mogelijkheden genoeg. als een foto'tje niet teveel moeite is graag. dus ik kan stellen dat jij er tevreden mee bent? thnks
FNONAMUS Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Citaat: dus ik kan stellen dat jij er tevreden mee bent? thnks Ik heb ook een Harmony 525 en ben er ook zeer blij mee. In het begin neem je de standaard instellingen, maar omdat er wel een wat verschil in de DM images zit, heb ik nu eigen instellingen gemaakt. Dat heet ook hobby hè Logisch maar even wennen: je vervangt ál je AB met één logitech, dus die gebruikt wel batterijen. Voor je er een koopt, kijk effe waar, er zit nogal wat prijsverschil in, google is je vriend! Todays dummy is tomorrows expert!
verkerkbr Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Harmony 525 AB werkt hier ook prima.Het aardige is dat je allerlei handelingen bij de diverse apparaten tegelijk kan laten uitvoeren: Bijvoorbeeld keuze Sat TV: Sat ontvanger gaat aan TV gaat aan en schakelt naar de juiste HDMI stand Surround versterker gaat aan en gaat naar juiste SPDIF poort Geluidregeling loopt nu uitsluitend via de versterker Kanalen keuze via Sat ontvanger Bij keuze Kabel TV: Sat ontvanger gaat uit en de Settopbox gaat aan TV schakelt over naar Scart AV1 poort Versterker gaat over op andere SPDIF poort Geluids regeling via de versterker Kanalen keuze via Settopbox Bij keuze radio: TV gaat uit en settop/sat ontvanger gaat uit versterker gaat over op FM radio ontvangst zenders verzetten werkt nu op versterker/ontvanger De instellingen maak je via de web-site van Logitech. De aan/uit schakeling is echter een toggle schakeling. De uitgangs posities moeten daarom wel goed zijn. Anders schakelt het ene apparaat in en het andere juist weer uit. Dit is soms wel eens lastig bij apparaten die bij het aanzetten via de schakelaar daarna ook opstarten. Ontwaken van andere apparatuur heeft dan tot gevolg, dat bijvoorbeeld de sat ontvanger weer uit gaat. Behoudens enige speciale instellingen kun je het gehele "zap-service-arsenaal" opbergen en alles met een AB bedienen. Groet, Bram
arnoldl Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Geplaatst: 20 mei 2008 kan je wel disrete codes ingeven voor apparaten , zodat ze juist wel goed aan/uit gaan. zie dat de one niet kan leren. maar ga er alsnog vanuit dat je wel je eigen ir codes via de software kan invoeren. voor veel toestellen zijn er namelijk wel discrete aan/uit codes beschikbaar.
Scubix Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Origineel bericht van: arnoldl kan je wel disrete codes ingeven voor apparaten , zodat ze juist wel goed aan/uit gaan. zie dat de one niet kan leren. maar ga er alsnog vanuit dat je wel je eigen ir codes via de software kan invoeren. voor veel toestellen zijn er namelijk wel discrete aan/uit codes beschikbaar. Je kan de Harmony One IR codes aanleren. Je moet dan de afstandsbediening aan de pc koppelen (usb), en in de software kiezen om IR te leren voor dat type apparaat. Vervolgens neem je de originele afstandsbediening, bijvb die van de dreambox, en richt je die op de Harmony One. Vervolgens op de knop duwen van de originele afstandsbediening, en het is aangeleerd. Je kan eigenlijk ALLES aanleren en configureren, zelfs welke knoppen en labels op het touchscreen verschijnen. Ik ben er wel tevreden van ja, maar je moet er de tijd voor nemen om alles goed in te stellen. En hou er ook rekening mee dat je die in het begin regelmatig terug aan de pc moet hangen om nog wat wijzigingen door te voeren. Per activiteit (bijvb, dreambox kijken) kan je ook instellen welke apparaten uit moeten staan, welke aan, op welke ingang je versterker moet staan,.... Alles is in te stellen De prijzen varieren ook sterk voor dat model, van 120 euro tot 200 euro! Dus zoeken naar eentje voor rond de 120 euro is de boodschap.
arnoldl Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Geplaatst: 20 mei 2008 ok ga er morgen een halen , ze hebben momenteel toch een actie van 30 dagen proberen anders geld terug via logitech. zag al een shop in de buurt voor een goede prijs. thanks all
FNONAMUS Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 N.a.v. je opmerking over uit/aan schakelen: Je moet compleet anders denken bij een Logitech! Je schakelt in principe niets per apparaat uit, je doet alles in "menu groepen". Je gaat b.v. TV kijken (is een menu) Je Logitech schakelt dan de TV aan, je dreambox aan, en eventueel je Surround set aan en zet alle individuele apparatuur op de juist in en uitgangen. Nu ga je DVD kijken; Je TV staat al aan, dat onthoud ie, de DVD speler wordt aan gezet, je surroundset gaat aan en naar de juiste ingang. Via de Logitech bedien je het DVD (schijf) menu. Ga je weg en wil je alles uit hebben, dan druk je op 1 (één) knop en alles gaat uit. Als je per apparaat wil sturen (maar niet meer dan dat) koop dan een goedkoop ding, maar dat ga jij niet willen En als je hem hebt, ga dan niet te lang klooien, Logitech biedt een perfecte GRATIS online en ook telefonische hulp. Todays dummy is tomorrows expert!
Neptunus Geplaatst: 20 mei 2008 Geplaatst: 20 mei 2008 Ik had problemen met mijn Sony DAV surround omdat de menu toest op de Sony van de ene naar de andere bron gaat, dat is lastig te programmeren, tis mij niet gelukt Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen