Ga naar inhoud


Benzineprijs naar Euro 2,--


Gast NDS4Ever

Aanbevolen berichten

Gast NDS4Ever

Volgens de Telegraaf zullen wij binnenkort 2,- aan de pomp moeten afrekenen voor een liter benzine.

 

Bericht:

 

Steeds meer beleggers en marktkenners houden er echter serieus rekening mee dat de prijs van een vat olie aan het eind van het jaar maar liefst 200 dollar per vat is. Paul van Selms van consumentencollectief United Consumers.com schat in dat een liter benzine in dat geval €2 zal kosten. "Als de overheid de accijnzen niet verlaagt, zullen we daar uitkomen ja." Dat de olieprijs wel eens naar de 200 dollar zou kunnen klimmen, blijkt onder meer uit een sterk toenemend aantal beleggers dat speculeert op deze spectaculaire groei. Zo is het aantal optiecontracten dat kopers het recht geeft om voor het einde van het jaar een vat olie voor 200 dollar aan te schaffen, maar liefst negen keer groter dan in januari.

 

Gokken

 

 

Dat betekent dat steeds meer speculanten er op gokken dat tegen die tijd de olieprijs boven de 200 dollar zal liggen. Stel dat de prijs dan op 210 dollar ligt, dan hebben zij 10 dollar per vat verdiend, aangezien zij het recht hadden om voor 200 dollar te kopen. Ook steeds meer analisten achten een prijs van rond de 200 dollar niet onwaarschijnlijk.

 

Goed nieuws voor sommige beursgangers dus, maar slecht nieuws voor de Nederlandse huishoudens. Want behalve aan de pomp, zien de burgers de hoge olieprijs ook vooral terug in hun gasrekening. De gasprijs is immers gekoppeld aan de olieprijs.

 

Dit is toch ECHT niet geloven

 

De gasprijs gekoppeld aan de olieprijs? Hoe lang nog?

 

Groene Energie = Olieprijs onafhankelijk, waarom dan meer betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: NDS4Ever
waarom dan meer betalen?


Omdat de overheid er veel aan geld aan verdient zodat ze het aan de grootst mogelijke onzin kunnen uitgeven. Daar waar geld voor nodig is word alleen gekort. Daarom!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas laat de nederlandse bevolking dit allemaal maar begaan, woonden we maar in Frankrijk, daar was al lang de pleuris uitgebroken. Maar nee hoor, hier doet iedereen een plas, drinkt een glas en alles blijft zoals het was, en een paar mensen vullen hun zakken over de rug van de bevolking, die geen keus heeft en de hoge prijzen maar moet slikken. Schande.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik nou ook niet idd. In 2000 brak de pleuris uit bij de vervoerders toen de peut wat (vergeleken met nu) duurder werd en nu hoor je werkelijk niemand klagen. Hoe zit dat?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat de accijns die binnenkomt ook weer besteed wordt. Laten we eerst eens kijken waar dat geld aan besteed wordt alvorens te klagen zou ik zeggen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Dat snap ik nou ook niet idd. In 2000 brak de pleuris uit bij de vervoerders toen de peut wat (vergeleken met nu) duurder werd en nu hoor je werkelijk niemand klagen. Hoe zit dat?


De vervoerders mogen middels een dieseltoeslag de hogere dieselprijs doorberekenen aan hun klanten.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zoveel asfalt leggen ze al niet. Ik rij dagelijks over de A50 en daar zitten inmiddels zo'n diepe sporen in dat je in de bochten niet eens meer hoeft te sturen, de auto volgt vanzelf de weg. Oplossing rijkswaterstaat: 90km borden geplaatst...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sattools
Oplossing rijkswaterstaat: 90km borden geplaatst...

 

Tsja de wegen hebben de capaciteit van de jaren 60 van de vorige eeuw.

Maar wat er boven hangt is zijn tijd ver vooruit want dat moet geld opbrengen voor de staat.

 

Ook is er iets wat we ons niet kunnen voorstellen.

Er is een land die de dieselprijs hoger heeft gemaakt dan Nederland.

Het songfestival winnen we niet maar we moeten toch ergens de nr. één in zijn.

Dus er moet binnenkort maar weer een inhaalslag gemaakt worden voor wat betreft de dieselprijs

want de staat doet zich zelf weer eens te kort.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, en als je dan ook ziet dat ondanks de idioot hoge prijzen voor diesel de houderschapsbelasting nog steeds even hoog blijft ben je als dieselrijder behoorlijk gen**id.

 

Ik denk dat voor veel mensen de levensstandaard in de afgelopen 5-6 jaar noodzakelijk behoorlijk naar beneden afgestemd is. Het vel wordt je als hardwerkende burger nu zo'n beetje over je oren getrokken. Wij denken er dan ook hard over na om dit land over een tijdje te verlaten.

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We klagen dan wel maar de prijzen zijn nog niet hoog genoeg.

 

Het is ronduit belachelijk dat de schoolgaande kinderen met de auto gebracht worden terwijl ze maar 3 straten verderop wonen. Ik zie dit dagelijks want ik woon tegenover een school. even naar de winkel 2 straatjes verder. En dan maar klagen dat de prijzen stijgen en het milieu naar de kl*te gaat.

 

iets doen voor het milieu is goed zolang het onszelf niets kost. Als de benzine 5 euro per liter kost dan denken we mischien wat meer na over het gebruik van ons ijzeren paard. en anders ruilen we ze maar in voor een echt paard laugh

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Het is ronduit belachelijk dat de schoolgaande kinderen met de auto gebracht worden terwijl ze maar 3 straten verderop wonen. Ik zie dit dagelijks want ik woon tegenover een school. even naar de winkel 2 straatjes verder. En dan maar klagen dat de prijzen stijgen en het milieu naar de kl*te gaat.

iets doen voor het milieu is goed zolang het onszelf niets kost. Als de benzine 5 euro per liter kost dan denken we mischien wat meer na over het gebruik van ons ijzeren paard. en anders ruilen we ze maar in voor een echt paard laugh


Dat is leuk en aardig, maar ik ben wel erg afhankelijk van de auto. Ik kan en zal nooit op tijd kunnen zijn, als ik met het openbaar vervoer ga. Om op 6.00 's ochtend met openbaar vervoer op mijn werk te kunnen zijn is echt onmogelijk. Hetzelfde geldt bij vertrek naar huis om 23.00 a 24.00 ( Ik werk in ploegen i.c.m . consignatiedienst ( 's nachts / weekends )). Woon ca 40 km van mijn werk af. Dan zou je kunnen stellen, dat ik dan dichter bij mijn werk moet wonen. Helaas is dat ook onmogelijk voor mij. Mijn werkgever is één van de grote installatie-bedrijven in Nederland. Ik werk op uitleen basis bij een melkverwerkend bedrijf ( meestal dezelfde, maar dat kan zo veranderen ).
Kortom:

Hoe hoger de brandstof wordt, des te hoger worden de looneisen ( het moet toch ergens vandaan komen ). En daardoor gaat de inflatie weer omhoog. En dat willen we zo laag mogelijk houden, toch ?

De auto blijft een van de grotere melkkoeien van de regering.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Vergeet niet dat de accijns die binnenkomt ook weer besteed wordt. Laten we eerst eens kijken waar dat geld aan besteed wordt alvorens te klagen zou ik zeggen.


dat is nou ook precies het probleem, het extra geld wordt allemaal uitgegeven aan onzinnige zaken, zal niet noenem welke want politieke discussies zijn hier bij mijn weten niet toegestaan

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
Origineel bericht van: vincent1971
Vergeet niet dat de accijns die binnenkomt ook weer besteed wordt. Laten we eerst eens kijken waar dat geld aan besteed wordt alvorens te klagen zou ik zeggen.


dat is nou ook precies het probleem, het extra geld wordt allemaal uitgegeven aan onzinnige zaken, zal niet noenem welke want politieke discussies zijn hier bij mijn weten niet toegestaan


Dan zou ik bij de volgende verkiezingen eens nagaan waar de accijns zoal naar toe gaan...
Persoonlijk denk ik dat de brandstofprijs naar 3,- gaat dit jaar...gezien de prijs per barrel.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het bezuinigen van brandstof ook geen zin heeft mbt prijsverlaging. Je ziet dit aan het aardgas. De laatste 2 winters waren erg mild dus is er veel minder verbruikt. Daardoor minder omzet dus minder winst. Gevolg is logisch stijging van de gasprijs.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

De accijnzen op benzine / diesel maal ik niet zo om - ben hier in het smalste deel van Limburg op steenworp afstand van zowel Duitsland als België... Maar inderdaad zijn de belastingen op ons wagenpark te schandalig voor woorden.

 

Eén van de weinige middelen waarop bijna niet te bezuinigen valt; en je vastpinnen op een kosten/km afweging bij aanschaf van je auto blijkt ook al onmogelijk door de jaarlijkse aanpassingen op houderschapsbelasting en accijnzen. Waar denkt de regering dat die bovenmatige looneisen vandaan komen? De enige die de inflatie aanwakkert zijn zij zelf.

 

Afgelopen jaar is mijn verwarming thuis nauwelijks boven de 18 graden geweest - heb mijn huis geïsoleerd, en nog blijkt mijn gasrekening niet te dalen. Ik vind het niet erg iets voor het milieu te doen, maar dan zie ik graag zelf ook een voordeeltje hiervan...

 

En wat doet de overheid met al die extra inkomsten? NIETS; daarvan worden de gaten in de begroting gevuld. En we weten allemaal waar die gelden besteed zijn: kortzichtige korte-termijn oplossing op verschillende vlakken, welke vaak strijdig zijn met beleiden van voorgaande regeringen en daardoor nauwelijks effect hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...