Ga naar inhoud


Benzineprijs naar Euro 2,--


Gast NDS4Ever

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Fiene56
Ik denk dat het bezuinigen van brandstof ook geen zin heeft mbt prijsverlaging. Je ziet dit aan het aardgas. De laatste 2 winters waren erg mild dus is er veel minder verbruikt. Daardoor minder omzet dus minder winst. Gevolg is logisch stijging van de gasprijs.


vreemde logica!
Het is dat ze een monopolie hebben, anders kun je zoiets nooit doen. Als mijn bedrijf een jaar wat minder draait, en daarom de prijzen maar omhoog gooit, denk ik niet dat de resultaten het volgend jaar beter zullen zijn.

Los daarvan vraag je je af wat het nut is van de koppeling tussen olie en gasprijs, zeker omdat wij in Nederland (nog) heel veel aardgas hebben. Je ziet ook dat mensen in landen met veel olie voor een prikkie kunnen tanken, waarom betalen wij ons dan helemaal scheel aan gas?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast ss4ms0n
Origineel bericht van: Flozem

Afgelopen jaar is mijn verwarming thuis nauwelijks boven de 18 graden geweest - heb mijn huis geïsoleerd, en nog blijkt mijn gasrekening niet te dalen. Ik vind het niet erg iets voor het milieu te doen, maar dan zie ik graag zelf ook een voordeeltje hiervan...

Ik zou het helemaal om willen draaien: Door de stijging van de brandstofprijzen heb je -in euro's- juist MEER bespaard dan wanneer de prijzen niet gestegen waren! Jouw financiele voordeel is dus groter dan vooraf begroot! Hoezo, voordeeltje?!!! Als ik jou was zou ik blij zijn met die energiebesparende maatregelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: ss4ms0n
Ik zou het helemaal om willen draaien: Door de stijging van de brandstofprijzen heb je -in euro's- juist MEER bespaard dan wanneer de prijzen niet gestegen waren! Jouw financiele voordeel is dus groter dan vooraf begroot! Hoezo, voordeeltje?!!! Als ik jou was zou ik blij zijn met die energiebesparende maatregelen.

Dat klopt ook niet, want de energiemaatschappijen willen toch hun winst halen. Doe jij zuinig aan dan halen ze hun winst niet en het volgende jaar verhogen ze wederom te prijs zodat ze toch aan hun winstverwachtingen kunnen voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Dat klopt ook niet, want de energiemaatschappijen willen toch hun winst halen. Doe jij zuinig aan dan halen ze hun winst niet en het volgende jaar verhogen ze wederom te prijs zodat ze toch aan hun winstverwachtingen kunnen voldoen.



Waarom zou dat niet kloppen je kunt toch minder verkopen en toch dezelfde winst halen!!
Dan moet je het winstmarge op het product omhoog doen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

In twee jaar is de de olie 75% duurder geworden

de benzine is niet 75% duurder geworden ?

de diesel is niet 75% duurder geworden ?

de lpg is wel 75% duurder geworden !!

de huisbrand olie is wel 75% duurder geworden !!

stroom/gas is niet 75% duurder geworden

Waarom het het eene wel en het ander wel ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
In twee jaar is de de olie 75% duurder geworden
de benzine is niet 75% duurder geworden ?
de diesel is niet 75% duurder geworden ?
de lpg is wel 75% duurder geworden !!
de huisbrand olie is wel 75% duurder geworden !!
stroom/gas is niet 75% duurder geworden
Waarom het het eene wel en het ander wel ?


hoezo is de olie 75% duurder geworden? Misschien in $ wel maar in € zeker niet!

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde net op de radio dat de olieprijs voor het eerst vandaag over de 130 dollar is gegaan en ze zeiden meteen dat dit het dubbele was van vorig jaar om deze tijd.( in dollar gerekend dus)

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jullie hebben het helemaal mis . Jullie praten de hele tijd over winst en dezelfde winst halen door de prijzen te verhogen als je minder koopt, enzovoort, maar het gaat al jaren over de STIJGING van de winst en verhogingen van de STIJGING bij al die firma's. Het is vaak nog wat triester dan je denkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Vraag je eens af wie de prijs bepaalt van de olie, beleggers of producenten ?

 

Echt te gek voor woorden en niemand doet er wat. Ik wil wel maar ik weet niet hoe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deel van de prijs wordt bepaald door de OPEC,zijn een x aantal landen waar de eigenaren van de bronnetjes zoveel geld hebben dat ze echt niet meer weten waarheen daarmee. Voorbeeld is dat ze een autokenteken kopen voor x aantal miljoen us dollar...voor de status.

 

De rest berekenen de oliemaatschappijen wel en omdat de vraag uit China ( goedlopende economie )enorm stijgt is er veel vraag dus automatisch een prijsverhoging.

 

Laten we de autoloze zondag weer invoeren,dat zal ze leren ....werkte in de jaren 80 ook zo goed he !!!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: NDS4Ever
Vraag je eens af wie de prijs bepaalt van de olie, beleggers of producenten ?

Echt te gek voor woorden en niemand doet er wat. Ik wil wel maar ik weet niet hoe.




niet de beleggers of de producenten..
het is onze overheid.
hoe kan anders benzine in afrika maar 12 cent kosten ????

tuurlijk zal er kwaliteitsverschil zijn, maar dan nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer een reken sommetje

 

In de US kost nu de unleaded regular (onze normale benzine)

$3.776 per gallon => 0,63 euro/liter (en hier zit al US tax in)

 

In welke zakken komt het verschil tussen 0,63 en 1,60 ??

 

 

Pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

In welke zakken komt het verschil tussen 0,63 en 1,60 ??

Dat weten wij toch wel.
Ook weten wij UIT wiens zak het moet komen. :Dfrown

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...