Ga naar inhoud


Benzineprijs naar Euro 2,--


Gast NDS4Ever

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
In welke zakken komt het verschil tussen 0,63 en 1,60 ??


Wij betalen het verschil bij... NL doet toch altijd precies wat America wil. Over die Oliebaronnen gesproken. Ik denk ook (ondanks dat ze idd niet weten waar ze met hun geld heen moeten) dat ze meer waarde willen voor hun olie. De Dollar word minder waard, dus is de 'waarde' van een vat ook minder, gevolg hogere prijs. Misschien moesten ze maar eens die vaten in Euro's gaan verkopen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: matchless
We klagen dan wel maar de prijzen zijn nog niet hoog genoeg.

Het is ronduit belachelijk dat de schoolgaande kinderen met de auto gebracht worden terwijl ze maar 3 straten verderop wonen. Ik zie dit dagelijks want ik woon tegenover een school. even naar de winkel 2 straatjes verder. En dan maar klagen dat de prijzen stijgen en het milieu naar de kl*te gaat.

iets doen voor het milieu is goed zolang het onszelf niets kost. Als de benzine 5 euro per liter kost dan denken we mischien wat meer na over het gebruik van ons ijzeren paard. en anders ruilen we ze maar in voor een echt paard laugh


@Matchless
Heeft jouw ijzeren paard op de foto een katalysator?

Het is echt niet normaal...
De diesel is in 3 jaar tijd 1/3 duurder geworden!!

Ontwikkeling Nederlandse dieselprijs vanaf 2005

Dieselprijs per jaar (1990-2008)


There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: pukje
Hier weer een reken sommetje

In de US kost nu de unleaded regular (onze normale benzine)
$3.776 per gallon => 0,63 euro/liter (en hier zit al US tax in)

In welke zakken komt het verschil tussen 0,63 en 1,60 ??


Pukje


dat is appels met peren vergelijken. Als je in amerika benzine met hoger octaangetal tankt, betaal je net zo veel als hier.
Wat je daar tankt daar willen onze auto's niet op rijden.
(met het spul wat ze daar tanken rij je net zo ver op een gallon als wij op een liter)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: pukje

Maar ondertussen is in de US de benzine ook al net boven
de 4 $/gallon


En diesel boven de 5. En dat is een brandstof die je wel 1 op 1 moet kunnen vergelijken met wat we hier in europa tanken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: pukje
lul koek de regular is 93 octaan zit dus weinig verschil in


Dat moet ik toch tegenspreken.
Regular is meestal 87, midgrade 89, en premium 91 of 92.
Wil je in de buurt komen van de 95 (waar onze autos op rijden), betaal je flink meer.

Nogmaals, zie de diesel prijs, die kan je wel redelijk vergelijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
We klagen dan wel maar de prijzen zijn nog niet hoog genoeg.

Het is ronduit belachelijk dat de schoolgaande kinderen met de auto gebracht worden terwijl ze maar 3 straten verderop wonen. Ik zie dit dagelijks want ik woon tegenover een school. even naar de winkel 2 straatjes verder. En dan maar klagen dat de prijzen stijgen en het milieu naar de kl*te gaat.

iets doen voor het milieu is goed zolang het onszelf niets kost. Als de benzine 5 euro per liter kost dan denken we mischien wat meer na over het gebruik van ons ijzeren paard. en anders ruilen we ze maar in voor een echt paard laugh


Dat is wel erg kort door de bocht zeg! Natuurlijk zijn er mensen die in plaats van de auto te pakken best op de fiets kunnen gaan. Maar een groot deel van de autobezitters heeft deze wel degelijk nodig. En dan het sprookje dat het OV schoon is. Om de trein te laten rijden staat er ook een kolencentrale flink te stoken hoor.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er van overtuigt dat de huidige hooge barrelprijzen wordt veroorzaakt door speculatie en prijsafspraken tussen die grote oliemaatschappijen, die ook de winning van olie doen

 

De vraag naar olie zou ook naar beneden moeten, hoe komt het toch dat onze auto's door de jaren heen niet echt veel zuiniger zijn geworden. Waarom werkt de auto industrie niet aan automotoren die veel zuiniger zijn. Ik denk dat ook de olie maatschappijen hier een hand in hebben. Meen me te herinneren dat een aantal jaren terug Greenpeache een standaard auto had aangepast deze auto reed daarna 1 op 30.

 

De vraag kan ook worden verminderd door brandstof te mengen met Ethanol (alcohol), dit kan relatief goedkoop worden gemaakt uit plantaardige restproducten die suikers bevatten zoals suikerbietafval en vruchtenafval. Een kleine menging < 10% kan iedere auto verdragen. Bij een aanpassing van de programering van het motormanagment kan men zelfs op pure alcohol rijden.

In Brazilie doen ze dit al jaren.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

De prijs wordt kunstmatig hoog gehouden met allerlei klote smoezen. Vroegah ging voor de vakantie de prijs van brandstof omhoog en erna zakte die weer en was er tussentijds af en toe eens een verhoging van 1 of 2 (gulden)cent. Tegenwoordig komt er al 3 eurocent bij als er een mexicaan een scheet laat richting de Golf van Mexico, de kameel van Bin Laden op zijn andere zij gaat liggen of als er Nigeriaanse kinderen cowboytje spelen op een kilometer afstand van een oliepijp. Die miljardenwinsten moeten ergens vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Helemaal met je eens hummiesat. Smoesjes zijn het om de burger geld uit de zakken te kloppen en het heeft meestal geen kloot met millieu te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die dure benzineprijzen kan tevens het rekeningrijden probleem worden opgelost. Door de extra BTW inkomsten kan de wegenbelasting lager of vervallen... Maar zo zal het wel niet zijn...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kameel is weer gaan verliggen;

 

Diesel was €1.439 nu €1.479 (+4cnt)

Benzine was €1.629 nu € 1.659 (+3cnt)

Gas was €0.675 nu €0.685 (+1cnt)

 

In 19 dagen is diesel €0,266 en benzine €0.141 duurder geworden whistle

 

Origineel bericht van: hummiesat
Inderdaad, we wachten ook nog steeds op de teruggaaf van het kwartje van Kok.

Maar er maar de euro van Jan met de Pet van.

 

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...