Ga naar inhoud


Benzineprijs naar Euro 2,--


Gast NDS4Ever

Aanbevolen berichten

Mijn intentie is/was ook niet om te zeggen dat vroeger beter is

 

Ik beweer alleen dat wij vroeger meer inkoop mogelijkheden

hadden voor energie en dat nu door maatregelen van overheid en

monopolaties van ondernemingen wij geen keuze hebben bij

de inkoop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
Mijn intentie is/was ook niet om te zeggen dat vroeger beter is

Ik beweer alleen dat wij vroeger meer inkoop mogelijkheden
hadden voor energie en dat nu door maatregelen van overheid en
monopolaties van ondernemingen wij geen keuze hebben bij
de inkoop.



Nou dat ben ik niet helemaal met je eens, we nemen ze eens apart,

Citaat:
Vroeger werkte je in de buurt 5km reizen naar je werkplek
was al ver dan kon je met de benenwagen/fiets/brommer/bus
naar je werk ,nu zijn de werkplekken op afgelegen industrie
terreinen met slechte/geen openbaar vevoer.
Nu moet je de auto nemen of 4 uur per dag reizen.


Dat kan voor veel mensen nog wel gewoon.
Als je een paar kilometer van je werk woont en je gaat toch met de auto is dat niet noodzakelijk, je kunt fietsen lopen eventueel een bromfiets als het een 10 km of meer is.
Ja er zijn de afgelopen jaren natuurlijk wel veel van die slaapgemeentes bij gekomen die wel huizen gebouwd hebben maar waar geen werk is, verhuizen is dan een optie.

Citaat:
Vroeger hadden de huizen een kachel en kon je stoken op
kolen/briketten/hout/schlam enz enz ,dus je was vrij in de keuze,
Nu zijn alle kachels (zeker 95%) op gas en hebt geen keuze
meer.


Nou bij mijn weten niet wat er was dat was een schoorsteen een kachel moest je zelf kopen.
Als je een ouder huis hebt met een schoorsteen kun je nog een allesbrander kopen en ben je vrij om te stoken wat je wilt.
Maar hopenlijk gaan de mensen deze oplossing juist niet gebruiken het stinkt en rookt.
Dat gas was juist de perfekte oplossing geen kolen meer scheppen of hout hakken voor de kachel.

Citaat:
Vroeger zette je een antenne op het dak en je kon tv kijken,
nu moet je voor elke vorm van kijken betalen.


Klopt ook niet is nog gewoon zo het pakket is dan de drie publieke zenders en de regiozender met DVB-T nu zoiets hadden ze vroeger ook alleen anoloog.
En dat is helemaal kosteloos als je de spullen zoals een TV hebt.

Verder met de olieprijs als je de deskundige hoort op TV is het eind nog niet in zicht is het duur en zal duur blijven.
Als een olietanker vertrekt uit de Perzische golf met bestemming Engeland is hij voor dat hij er is al tien keer door verkocht en gaat hij misschien lossen in Denemarken dat heet speculatie.

De eerste vijf jaar zal er volgens de deskundige nog ieder jaar olie gevonden worden, na die vijf jaar wordt er minder gevonden als gebruikt en ja dan kun je op je vingers natellen wat er gebeurt.
Naar verwachting kunnen de arme landen dan geen olie meer betalen en zullen het eerst de dupe zijn.
Dus als er niets anders op gevonden wordt gaan de arme oliemaatschappijen nog failliet. 1127826-loldev.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aart,

 

Citaat:
Ja er zijn de afgelopen jaren natuurlijk wel veel van die slaapgemeentes bij gekomen die wel huizen gebouwd hebben maar waar geen werk is, verhuizen is dan een optie.

 

Ik ga ver met je mee maar op dit punt ben ik het niet met je eens. Je kan niet van mensen gaan verwachten dat ze maar moeten verhuizen omdat het werk te ver weg is omdat de brandstofprijzen te hoog zijn. Voor mijn gevoel slaat het dan door naar de verkeerde kant. Werken om te leven of andersom? De staat heeft zeker links en rechts nog ruimte om de prijs te drukken MAAR zolang ze een gouden koe hebben en het geld binnen blijft komen doen ze er niets aan. Mijn idee is om net als in de zeventiger jaren de autoloze Zondag in te voeren, en dan liefst voor een hele tijd ... Dat leert iedere partij die zich nu rijk wordt van deze situatie. Zodra er ook maar iets van de grond komt om dit door te voeren ben ik de eerste die mee doet !

 

Groeten, view.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Citaat:

Nou bij mijn weten niet wat er was dat was een schoorsteen een kachel moest je zelf kopen.

Als je een ouder huis hebt met een schoorsteen kun je nog een allesbrander kopen en ben je vrij om te stoken wat je wilt.

Maar hopenlijk gaan de mensen deze oplossing juist niet gebruiken het stinkt en rookt.

Dat gas was juist de perfekte oplossing geen kolen meer scheppen of hout hakken voor de kachel.

 

Klopt voor de kachel moest je zelf zorgen maar de woningcoorperaties

verplichten je hun "oude"gas ketel te gebruiken iets zelf

neerzetten mag niet meer.

Verder hebben heel veel huurwoningen geen scchoorsteen meer

maar de schoorsteen tot de zolder waar de cv ketel staat.

 

Maar ik hoor overal dat ze overstappen op alles branders

of de openhaard dagelijks gaan gebruiken.

Zo hoor ik rekensommetjes 1 kuub hout kost 50 euro en de

verbrandingswaarde van een kuub hout komt overeen

met 700 liter huisbrand olie.

700 liter huisbrandolie kost 650 euro ,tel uit je winst.

 

 

pukje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet het rendement in je betoog mee te nemen.

Ik ga er vanuit dat een kolen of gaskachel een lager rendement heeft dan een hr ketel.

 

Dan kun je beter iets aan je autobrandstof doen.

Speciaal voor culinair begaafde mensen die liever hun eigen brandstof willen brouwen,

zijn talloze recepten op internet te vinden.

Daarvoor hebben we ten eerste lekker oud frituurvet nodig.

Omdat hier doorgaans nog water in kan zitten, moet het vet flink verhit worden.

Een schepje spiritus erbij, een lepeltje gootsteenontstopper

en je biobrandstof is klaar. Volledig accijnsvrij.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: view
@Aart,

Citaat:
Ja er zijn de afgelopen jaren natuurlijk wel veel van die slaapgemeentes bij gekomen die wel huizen gebouwd hebben maar waar geen werk is, verhuizen is dan een optie.


Ik ga ver met je mee maar op dit punt ben ik het niet met je eens.



Niemand hoeft van mij te verhuizen ik heb het als een optie gegeven als je per maand een paar honderd uitgeeft bij de pomp kun je die in je zak houden.
Maar het is vaak veel ingewikkelder en dat weet ik ook dat de man hier werkt en de vrouw daar.
Omdat ik niet zo erg geloof dat de staat de prijs drastisch gaat verlagen. shocked

Origineel bericht van: pukje

Verder hebben heel veel huurwoningen geen scchoorsteen meer
maar de schoorsteen tot de zolder waar de cv ketel staat.



En ja dat klopt ook maar dat hout stoken is ook niet alles, veel rook en schoorsteenbranden.

Als ik om me heen kijk is er nog genoeg om op te besparen op de brandstof helaas zal het niet echt helpen als alleen Nederland dat doet.
En ja de olie maatschappijen fakkelen het gas vaak af omdat het onverkoopbaar is niet hier maar op andere plaatsen in de wereld. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: leo1949
Je vergeet het rendement in je betoog mee te nemen.
Ik ga er vanuit dat een kolen of gaskachel een lager rendement heeft dan een hr ketel.

Dan kun je beter iets aan je autobrandstof doen.
Speciaal voor culinair begaafde mensen die liever hun eigen brandstof willen brouwen,
zijn talloze recepten op internet te vinden.
Daarvoor hebben we ten eerste lekker oud frituurvet nodig.
Omdat hier doorgaans nog water in kan zitten, moet het vet flink verhit worden.
Een schepje spiritus erbij, een lepeltje gootsteenontstopper
en je biobrandstof is klaar. Volledig accijnsvrij.

Leo
Woeaahhhh :D:D en dat zegt Leo die vroeger zat te zuupen om zijn kachel aan te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

en als je dan al olie vind dat is het van de staat, tenminste in Nederland is het zo dat bodemschatten dieper dan 1 mtr. staatseigendom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te lezen hoe er gedacht wordt over warmtebronnen in verschillende landen,vlak bij elkaar. In dit geval Frankrijk (waar ik woon) en Nederland (pas 2 jaar weg)

Zo denken Nederlanders (zo was ik ook) dat de tijd stil is blijven staan voor de ontwikkeling van houtkachels.

Frankrijk heeft geen aardgas, maar wél veel bomen (en uranium, maar da's een andere discussie) Het gebruik van houtkachels wordt dus zwaar gesubsidieerd, terwijl sommige Nederlandse gemeentes het gebruik juist verbieden. En denk nou niet alleen aan een zwart stuk staal op poten. Hout kan ook omgezet worden in korrels(granules) en op die manier volautomatisch een centrale verwarming op hout laten lopen. Die korrels zijn hier gewoon te bestellen,net als gas en olie. Maar dan véééél goedkoper en Co2 neutraal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de reacties krijg ik ook de indruk dat de meesten

een plank voor hun kop hebben.

 

Het is zelfs zo dat door de huisbouw regels van de laatste

20 jaar de meeste nieuwe huizen helemaal geen schoorsteen

hebben hooguit een pijpje van de zolder naarbuiten voor

de gas ketel.

 

Dus ze kunnen helemaal niet overstappen op goedkopere

brandstoffen ze zijn verplicht geworden daardoor gas bij

de staat te kopen.

 

pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vandaag weer twee kleine berichten in de krant zoals deze ruim 800 km op een liter benzine dus er wordt wereldwijd gezocht naar oplossingen voor als de oliemeuk op is.

 

Ook de luchtvaart zit niet stil volgens dit bericht KLM wil binnen twee jaar op algen.

 

Niet zo slim vind ik het van Nederland dat ze stukken land terug willen geven aan de natuur dus onder water zetten, het lijkt er op dat ze in de toekomst grote stukken land juist nodig hebben. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=

Ook de luchtvaart zit niet stil volgens dit bericht: KLM wil binnen twee jaar op algen.

 

Niet zo slim vind ik het van Nederland dat ze stukken land terug willen geven aan de natuur dus onder water zetten, het lijkt er op dat ze in de toekomst grote stukken land juist nodig hebben. laugh

Waar denk je dat algen groeien... :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...