Ga naar inhoud

HD via component aansluiting

Aanbevolen berichten

Gast Desmoerick
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik wil graag de Topfield 7710 HSCI aanschaffen en deze aansluiten op mijn JVC TV via de component aansluiting. Deze CRT tv kan 1080i HDTV weergeven. Nu is mijn vraag; hoeveel uitzendingen op de satelliet worden doorgegeven met de copieerbeveiliging HDCP?? Met andere woorden, kan ik straks het EK voetbal b.v. wel bekijken??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst:

Geen idee, daar merken we niets van. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand horen klagen dat hdcp de boel tegen hield.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

naar mijn idee op dit moment geen enkele zender die hdcp aan heeft staan.

en dat zijn alle kanalen die te zien zijn met diabl rev2.3

bbc hd

euro 1080hd.

Geplaatst:

Ik vraag me af of je via component ueberhaupt last hebt van hdcp?

In ieder geval 1,5 jaar geleden had ik er via mijn Sony-HD-crt via HD-RGB geen last van.

Mvrgr

Flodder11

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

• Moderator
Geplaatst:

Dat kan van ontvanger tot ontvanger verschillen.

Bij beveiligde uitzendingen zijn er ontvangers, die het HD beeld alleen via de HDMI aansluiting uitgeven en via component alleen een sd signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Desmoerick
Geplaatst:

HDCP wordt evt. alleen gebruikt via HDMI. Via component is dit niet mogelijk. Mijn vraag is dus of de meeste zenders ook uitzenden met zo'n copieer beveiliging meegezonden of niet? Indien wel het geval, dan heb ik geen beeld op de HD zenders en niet omdat de topfield dit niet weer wil geven via YUV, maar door de HDCP! Wie o wie??

Geplaatst:
Origineel bericht van: Desmoerick
HDCP wordt evt. alleen gebruikt via HDMI. Via component is dit niet mogelijk. Mijn vraag is dus of de meeste zenders ook uitzenden met zo'n copieer beveiliging meegezonden of niet? Indien wel het geval, dan heb ik geen beeld op de HD zenders en niet omdat de topfield dit niet weer wil geven via YUV, maar door de HDCP! Wie o wie??

Geef ik nogmaals het antwoord dat wij niet merken of er met hdcp verzonden wordt, omdat er geen indicatie van is. Ik vermoed dat dit in de praktijk (nog) niet gebeurt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik had mijn TV een poosje aangesloten via de component.

Geen problemen hoor. Alleen had ik meer last van schokkende beelden bij een pan. (Camarabeweging van links-rechts-links)

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Gast Desmoerick
Geplaatst:

Ok bedankt allemaal, ik denk dat ik dit wel kan proberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen