Ga naar inhoud


[dm 800] Gbox op pli


concordia

Aanbevolen berichten


Hallo Ronald10

 

gbox - /usr/bin/gbox - (chmod 755)

gbox_cfg - cwshare.cfg - /usr/keys

gbox script - /etc/plimgr/cams (chmod 755)

 

ook CCcam heb ik geprobeerd maar krijg geen conectie met mijn dreambox 7020, De premiere zenders doen daar wel op, Dus CCcam is wel goed geinstalleerd. (en de cfg file ook goed die komt uit mijn 500 waar die wel werkt.

 

Met de img van Ronald werkt CCcam wel redelijk goed soms blijft beeld hangen.

 

mvg jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het misschien aan de Gbox versie?

 

Zelf heb ik net Gbox versie 2.1b (werkte op mijn DM 600) handmatig geinstalleerd maar hij doet het ook nog niet (ook niet via mijn smartcard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Saté
Ligt het misschien aan de Gbox versie?

Zelf heb ik net Gbox versie 2.1b (werkte op mijn DM 600) handmatig geinstalleerd maar hij doet het ook nog niet (ook niet via mijn smartcard).

Je moet wel een MIPS versie van gbox gebruiken op de 800. Dus geen PPC versie.
Gbox 2.1b is zeker een ppc versie, deze werkt op enigma 1 en niet op enigma 2.
Gebruik gbox 2.24.mips of gbox 2.25.mips ( soms ook wel aangeduit met gbox2.24 7025 of gbox 2.25 7025 )

MIPS draait op enigam 2 ( dm 800, dm 7025 )
PPC draait op enigma 1 ( dm 500, dm500+, dm600, dm5620, dm7000, dm7020 )

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

bedankt voor de info, maar over die mips versie weet ik.

allemaal getest maar geen licht.

maar volgens mij ligt het probleem bij de dm 800 de CCcam loopt ook niet lekker.

zelf kan ik geen cams ophalen bij pli, misschien zie ik daar iets over het hoofd

vamiddag even naar de dealer toe dm 800 even wisselen

 

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Zou mischien iemand die pmt helper & de benodigde scripts kunnen posten? Helaas ondersteund Pli Gbox niet officieel.

 

Momenteel connect ik naar m'n Gbox netwerkje via Mgcamd, maar als 't native via Gbox zou kunnen zou natuurlijk ideaal zijn.

 

Werkt de interne cardreader trouwens met Gbox op de DM800, of moet ik dat via NewCS doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
Helaas ondersteund Pli Gbox niet officieel.

Werkt de interne cardreader trouwens met Gbox op de DM800, of moet ik dat via NewCS doen?


Helaas, Gbox ondersteunen we niet nee, maar dit terzijde.
De interne cardreader werkt inmiddels wél met CCcam 2.0.9, of NewCS het ook al doet weet ik niet. Las wel ergens een waarschuwing voor NewCS in combi met de 800.
Hoe/wat weet ik niet, ik gebruik alléén CCcam.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mips versie van gbox zal wel draaien, maar helaas de kaartlezer in dit geval niet. Je kunt wel met een phoenix of mastera of zo via de serieele poort werken (V: { 00 05 } met gbox.224 of 2.25, V: { F0 05 } met gbox 2.1b)

 

Of er ooit een gbox versie komt die werkt met de kaartlezer is een zeer grote vraag. Dit omdat gbox dan eenvoudig gepatht moet kunnen worden voor de kaartlezers van de DM800 (de laatste officieele gbox release was van Juni 2006(!), alle latere zijn patches)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ok, dank je. Ja helaas lijkt 't erop dat Gbox niet meer verder ontwikkeld wordt. Het lijkt heel aantrekkelijk om recentere gepatchede versies te draaien, maar die verpesten alleen maar 't stabiele netwerk.

 

Het stabiele netwerk van Gbox is voor mij ook de reden om Gbox te blijven gebruiken. Cccam vind ik geen alternatief aangezien die 'n stuk trage zapped ivm. Gbox, zelfs Mgcamd icm. Gbox is sneller dan Cccam momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe


Het stabiele netwerk van Gbox is voor mij ook de reden om Gbox te blijven gebruiken. Cccam vind ik geen alternatief aangezien die 'n stuk trage zapped ivm. Gbox, zelfs Mgcamd icm. Gbox is sneller dan Cccam momenteel.


Het probleem met CCcam is dat hij standaard eerst naar irdeto gaat zoeken.
Dat probeerd hij een paar keer en dan gaat hij pas naar anderen coderingen kijken.
Dat is wel te fixen met een prio maar een prio lijst vind ik niet echt wenselijk.

Zou mooi zijn als de CCcam devs een keer luisteren en de emu zo bouwen dat irdeto pas als 2e aangesproken word.
Of de source vrijgeven zodat we het zelf kunnen fixen.

Dan zou CCcam al een heel stuk sneller zappen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zij vind ik een prio niet echt wenselijk, en ik denk dat ik niet de enige ben.

 

En er zijn meer coderingen dan Seca, sommige mensen hebben ook andere smartcards met andere coderingen.

 

Andere emu's hebben dit probleem niet dus het lijkt me dat CCcam dit ook moet kunnen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...