Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij vrienden is het geluid op één transponder (die van o.a. SBS6) zwaar vervormd. Alle zendes op die transponder hebben dat, ook de radiostations. Toeval of niet, de signaalsterkte op deze transponder is heel hoog (99%). Andere transponders zijn normaal.

Het gaat om een "Powersky" ontvanger.

Ik heb de zenders opnieuw ingelezen maar dat helpt niet.

Iemand een oplossing voor dit raadsel??

Ciao, Henk (in de Ardennen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Maxplus HTS 2100 Plus

Hier kan hier enkel de radio's checken , maar geen probleem :

Ik zou zeggen , trek de stekker eens uit het stopcontact ,

wacht een paar seconden , en terug insteken !! smile

Ik had ooit wel eens slowmotion-sound op mijn Nokia's met DVB2000 ,

net alsof een bandspeler die veel te traag speelde whistle

Zo'n geluid kan je ook met pitshifter bekomen smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Mocht dit al niet het geval zijn, zet het volume van de ontvanger op maximum en dim het volume van het TV-toestel een beetje.

Probeer op deze manier eens te experimenteren met de volumeniveau's.

Blijft natuurlijk het verschil van het volumeniveau tussen die éne en alle andere transponders...

Geplaatst:

Zal het proberen, maar heb daar weinig hoop op... Waarom alleen die ene transponder?

H

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Heb je de complete transponder verwijderd voordat je opnieuw ging scannen? "Er overheen zetten" werkt soms niet.

En een tijdje van het lichtnet wil inderdaad wel eens helpen. Een week terug had ik op 1 van m'n tuners op 1 transponder opeens geen beeld en geluid meer. Van alles geprobeerd en puin tot ik hem maar eens een tijdje totaal uit had gezet. 15 seconden schijnt het minimum te zijn i.v.m. de elco's maar ik neem voor de zekerheid altijd langer want dit was niet de eerste keer dat ik een "electronica-probleem" hier zo oploste.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Dat is vaak een fijne oplossing. Ook het omdraaien va je stekker wil wel eens helpen bij storinkjes in apparatuur.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Coliseo
Mocht dit al niet het geval zijn, zet het volume van de ontvanger op maximum en dim het volume van het TV-toestel een beetje.

In mijn ervaring: juist het tegenovergestelde. Het geluid dat SBS en RTL uitzenden is soms zo hard dat de versterker van de televisie wordt overstuurd. Het geluid op de ontvanger op 80% zetten hielp bij mij.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

Inderdaad mifi, maar ik had dit maar als voorbeeld gegeven.

Ik had er ook bijgezet om op deze manier maar eens te experimenteren met de volumeniveau's.

Of het zal helpen, weet ik niet, maar het probleem zit vaak op een plaatsje waar men het niet onmiddellijk gaat zoeken...

Geplaatst:

Helaas, geen van de suggesties heeft geholpen. We hebben een nieuwe Philips besteld.

Nog iemand die een Powersky wil kopen?? :-)

Ciao, Henk

Geplaatst:

Terug naar fabrieksinstellingen, zenders opnieuw ingelezen en hij is weer als nieuw :-)

Henk

Geplaatst:

geen probleem op de radio op die transponder met mijn powersky 1900cr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen