Ga naar inhoud


[Aston] Astoncam met groene led


Gast Brains

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Patman

ik heb 'm sinds een paar maand en dit zijn mijn gegevens:

bediening versie 1.0300B
versie hardware 1.0000
versie Cicas 1.002
versie boot 1.03 00
versie CA Aston 2.OR1


Als de module dit aangeeft staat er in ieder geval geen 2.17 of 2.18 software op!!!
Het kan zijn dat hij gewoon met oude software geleverd is, maar de module staat er ook bekend om dat hij naar oude versie terugspringt als je je ontvanger naar fabrieksinstellingen terugzet zonder de module te verwijderen.
Heb ik nu al twee keer gehad!!!

Neem dus contact op met je leverancier en laat er 2.18 op zetten. Je kunt ook contact opnemen met Aston in Frankrijk. Die doen het ook voor je, maar dan ben je hem wel zo'n drie weken kwijt! (eigen ervaring)

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dvdmike
... de module staat er ook bekend om dat hij naar oude versie terugspringt als je je ontvanger naar fabrieksinstellingen terugzet zonder de module te verwijderen.
Heb ik nu al twee keer gehad!!!
...

Dus dat terugspringen naar 1.03 gebeurt ook in een Topfield? Dan is er toch wel degelijk iets mis met de software van de Aston?
Sommigen suggereerden eerder dat het alleen aan de software van de Arion zou liggen. Ik heb trouwens ook al berichten over spontaan terugspringen gelezen op nog weer andere ontvangers. Gaarne niet meer zonder goede grond een bepaald merk zwart maken.
Overigens heb ik zelf (Arion) nog niet met dat terugspringen te maken gehad.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik heb het met mijn Topfield nog niet gehad, smile


Ja maar je zult maar ongelukkig zijn dat je Aston net terug is uit Frankrijk en ja hoor daar gaat hij weer ook in een Topfield.
Dan zou je ook beginnen te gillen als je hem zelf niet kan upgraden, lees anders het hele topic eens.
Vermoedelijk heeft het er mee te maken als de module er in zit en je zet hem terug naar de fabrieks instellingen dan gaat de Aston ook terug naar de fabrieksinstellingen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Lemon
Dus dat terugspringen naar 1.03 gebeurt ook in een Topfield?


De laatste keer dat hij bij mij terugsprong had ik net mijn Inverto verruild voor een Topfield TF7700PVRHD. Het is waarschijnlijk dat het toen ook nog in de Inverto is gebeurd, want daar heb ik toen wel weer fabrieksinstellingen hersteld.

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smooth69

Haai,

ben nu sinds een week of 2 in het bezit van een TF 7710, ja die ene ..., en een Aston Dual 2.17. Over het algemeen zeer tevreden over die combi op 1 punt na waarvoor ik al diverse dagen op allerlei fora aan het zoeken naar de oplossing voor "mijn probleem" maar helaas nog zonder resultaat.

 

Bij het zappen tussen diverse zenders, fta - cas - hd en vice versa, weigert de 7710 of de Dual Aston 2.17 de NL kanalen, via een CD abo, te decoderen of wacht er oneindig lang mee. "Geen of gedecodeerde uitzending"

Enige oplossing is dan: Uitzetten op een CD-NL kanaal, weer aan en vanaf dat moment decodeert en zapt alles lekker vlot door. Totdat ik naar een FTA zender ga, weer terug wil naar een CD-NL zender en begint het liedje weer van voor af aan.

 

Ja dat is vervelend maar ik kom er niet achter waar het probleem in zit.

 

Heeft iemand een idee hoe dit komt en waar de oplossing te vinden is ?

 

Tnx & Bvd,

SmootH

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik niet, maar het zal te maken hebben met de combinatie van je topfield met de aston. Ik heb deze module ook en bij mij geen problemen behalve dat hij hooguit 1 of 2 keer per tv avond opeens zegt gecodeerde uitzending seca....ok en de tv gaat vrolijk verder.(duurt 5 sec.) Dat heeft ook verder niemand, het zijn 2 verschillende merken...probeer een andere ci module. Maar het kan ook zijn ndat het over 1 maand opeens weg is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smooth69

Raar he, ik heb geen last van de melding die jij te zien krijgt.. zal de nieuwigheid wel zijn .. toen ik net mn PVR4000 had kreeg ik ook probleem na probleem die plotseling uit de wereld waren ..

Ennieweej, ik blijf lezen en zoeken, wie weet loop ik tegen de oplossing aan.

Greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit zelfde probleem treedt ook op bij een Humax HDCI-2000.

Die draaide perfect met een Irdeto CI.

Ik ben omgeschakeld op seca i.v.m. de HD uitzendingen en heb nu met de Canaldigitaal uitzendinge regelmatig hetzelfde probleem.

In het CI menu staat dat alles in orde is, maar decoderen doet hij niet. Of uit en aan zetten, de kaart eruit en weer erin of het module eruit en weer erin laat alles weer werken.

 

Het zie ernaar uit, dat Aston met een 2.19 software moet komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Smooth69

hoop dat een Aston software update het probleem oplost want het begint een beetje vervelend te worden. FTA zapt prima maar als er wat gedecodeerd moet worden schiet ´ie in de hik en moet de 7710 regelmatig uit en aan om 'm aan de praat (lees: zap) te houden.

 

ennieweej, tnx voor het delen van je probleem !

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: SkullOne
Sjaak, weet jij toevallig wat het verschil is tussen 2.17 en 2.18?

Ja :D
Het verschil zit er in dat de versie 2.18 er gekomen is na de start van TVV (tv vlaanderen). Daar liep de module niet lekker op met versie 2.17. In feite kun je ook versie 2.17 gebruiken als je geen TVV kaart/abo hebt cool

Hoe kom je daarbij? Kun je je bron noemen? TVV was er al vóór versie 2.17, en met 2.17 had ik geen enkel probleem met TVV.

Nader: hier geeft Aston een heel ander antwoord dan Sjaak(k) (Zie posting van Paullo, waaruit ik citeer:)
" Bonjour
Correction bug sur reset du soft
Correction sur fonction double décryptage

Salutations

Assistance Technique Aston"

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu een mooi voorbeeld van jumping to conclusions. Je beroepen op één incidentele posting, waarin geenszins staat wat jij er uit haalt, terwijl N.B. Aston zelf wat ánders zegt.

Dat Coliseo op zeker moment problemen had (met TVV, waarop hij een abonnement heeft), hoeft toch niet aan incomptabiliteit van de Aston 2.17 versie met TVV te liggen? Misschien had hij toen die problemen ook wel gehad als hij een CD+ abonnement gehad had. Misschien was zijn Aston spontaan teruggesprongen naar versie 1.03, zoals iemand anders in de thread suggereert (en Coliseo wel betwijfelt, maar niet met 100%-zekerheid kan ontkennen). En in ieder geval heeft het met "de start van TVV", zoals je schrijft, niets te maken, want TVV was er eerder dan versie 2.17.

Ik houd het maar op wat Aston er zelf van zei ...

 

Overigens, de Aston 2.18 decodeert bij mij in mijn Arion wél dual (PIP). (Om duidelijk te maken wat ik bedoel: het zou ook jumping to conclusions zijn om nu op grond van jouw ene eigen slechte ervaring met je Topfield-PIP te gaan roepen dat Topfield zo'n slecht apparaat is ... )

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de bron waarnaar Sjaak(k) verwees mij allerminst overtuigde (zie mijn vorige posting), ben ik verder gaan zoeken. Het blijkt dat in Nieuwsbrief 16 van TVV, datum 19/04/2007, bron website TVV, stond:

"Ook voor de software van de Aston CI modules en ontvangers is er een nieuwe software-update. Deze werd door de producent hiervan op de markt gebracht om het probleem op te lossen waarbij de maandelijkse update van de TV VLAANDEREN smartcard niet lukte."

 

Misschien is dit de klok die Sjaak(k) heeft horen luiden? Maar met de nieuwe update-versie werd hier niet versie 2.18 bedoeld, maar update-versie 2.17. Versie 2.17 was uitgekomen op 08/12/2006, versie 2.18 kwam pas enige tijd ná deze Nieuwsbrief, nl. op 14/05/2007. De Nieuwsbrief verwees ook naar een update-instructie, waaruit blijkt dat 2.17 de nieuwe, 'goede' versie was. (De link in de Nieuwsbrief klopt niet meer, maar de update-instructie is nog wel op de site te vinden onder downloads; ik citeer "Als uw ontvanger al beschikt over onderstaande software versie dan is de upgrade niet noodzakelijk: Aston 1.07 = software versie 2.17 of hoger")

 

Kortom, er was ooit een comptabiliteitsprobleem Aston/TVV, maar dit betrof eerdere versies dan 2.17, met 2.17 werd 't juist opgelost. De vraag was: wat waren de wijzigingen van 2.17 naar 2.18, het antwoord is te vinden in het citaat van Aston zelf dat ik eerder gaf.

 

(N.B. TVV is gestart op 6 juni 2006; bron website TVV, dus ruim elf maanden vóór versie 2.18; met de start van TVV heeft e.e.a. niets te maken)

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...