Ga naar inhoud


[800] beginnersvragen


sretlow

Aanbevolen berichten


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast pieterg
Origineel bericht van: guppje29
hij kan wel meerdere zenders tegelijk opnemen uit 1 stream


Klopt, omdat hij 4 demuxen heeft (met totaal 8 slots) kan hij 8 services tegelijk aan.

Citaat:

dan zou je van die stream toch ook pip kunnen krijgen


Nee, dat is niet gerelateerd aan het aantal demuxen. Je hebt twee video devices nodig om twee services tegelijk weer te kunnen geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat er VBI telext in de DM800 zou zitten? Bij de 7025 heb ik dat namelijk wel ooit werkend gezien. Dus dat je TV zelf de teletext voor je afhandeld. Zijn ze dat nog even vergeten ofzo?

 

Waarom is het niet mogelijk om zowel de SCART als DVI gelijktijdig GOED aan te sturen? Als ik voor SCART kies, dan is WEl de wss optie beschikbaar. Maar dan werkt het niet meer goed richting DVI. Ik heb zowel via DVI als doorgelust een TV aan de DM800 hangen en zou graag alle 2 de opties goed werkend zien.

 

Ook zou ik graag de AC3 downmix naar de TV via DVI gebruiken, maar dan zonder downmix over de glasvezel die naar m'n Dolby versterker gaat. M'n oude Humax 1000 stuurt namelijk WEL m'n TV goed aan als ik de box op Dolby heb staan. Krijg nu een melding op m'n TV met incompatable audio format.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op andere fora`s het volgende tegen.

De Dreambox DM800 resp. DM8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging.

 

Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet, dit meldt het Duitse blad Sat Und Kabel.//

 

De DVB-S2 standaard bevat de mogelijkheid voor content providers zoals Canal Digitaal om je decoder technisch te verplichten enkel beeld te geven als je televisie/receiver is aangesloten middels een HDCP compatible HDMI poort.

Op dit moment is er bij mij geen provider bekend die HDMI+HDCP al verplicht stelt, maar het is absoluut hun intentie om dat op termijn wel te doen. Ik verwacht zelf dat een provider als BSkyB, die in principe een gesloten systeem heeft, al ergens in de komende 2 jaar over gaat. Een provider als Canal Digitaal zal lijkt me nog iets langer wachten vanwege de diversiteit aan cam's, decoders etc.

De nieuwe HD dreambox kan geen HDMI+HDCP en is in deze zin dus niet toekomstvast. Ze stoppen met werken zodra providers HDMI+HDCP verplicht stellen.

Het goeie nieuws is dan dat het nog wel een paar jaar zal duren voordat dat gebeurt, en wie weet is er tegen die tijd een hack.

 

Wat is hiervan waar en/of in hoeverre heeft dit betrekking op de werking van de box nu of in de toekomst?

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv heeft een HDCP compatible HDMI poort, dus die mag dat echt weergeven.

Mijn sat ontvanger heeft geen hdmi poort dus hoeft ook niet hdcp compatible te zijn

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Mijn tv heeft een HDCP compatible HDMI poort, dus die mag dat echt weergeven.
Mijn sat ontvanger heeft geen hdmi poort dus hoeft ook niet hdcp compatible te zijn


Dan zou jouw ontvanger dus stoppen met werken zodra providers met HDMI+HDCP gaan werken?????

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...