pietpiet50 Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Heb een probleem met dit mooie weer (veel zon), dat er totaal geen signaal is om beeld te krijgen. Dit is op alle zenders, en zo 's avonds tegen half elf is overal weer perfect beeld. Overdag is mijn ber en snr vaak wel wat uitgeslagen in het OSD scherm van de dreambox. Signaal zit zo tussen de 34 en 59% op dat moment. Heb het ooit eens eerder gehad, toen zat er een dikke spin in, maar nu kan ik niets ontdekken. Opstelling is draaibaar, met een lnb waar je in kan kijken. Aangesloten op een dreambox 7000 met een v-box ertussen. Zodra het bewolkt is of regent (of beetje zon), dat is er niets meer aan de hand. Iemand hier een verklaring voor, of tip? VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
WPW Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Beter uitrichten/uitlijnen, staat er gewoon naast. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
DvanB Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Als schotel niet goed is uitgericht dan zou ik eerder denken dat het signaal verminderd bij bewolking en regen. Ik heb gelijkaardig probleem eens opgelost door de LNB te vervangen. Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra
hels Geplaatst: 24 mei 2008 Geplaatst: 24 mei 2008 of door de warmte zet er "iets" uit, waardoor hij er net teveel naast komt te staan ... Met motor is zo wie zo critisch qua afstelling, dus als hij normaal net genoeg signaal heeft zou de uitzetting de druppel kunnen zijn. Ik weet: het klink onwaarschijnlijk, maar ja... het is ook een vreemd probleem. "Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian
pietpiet50 Geplaatst: 25 mei 2008 Auteur Geplaatst: 25 mei 2008 Bedankt voor jullie meedenken. Set opnieuw uitrichten/uitlijnen lijkt me onwaarschijnlijk, er is totaal niets gebeurd, alleen toen de zon kwam........ Zit nu zelf te denken aan de actuator, zitten wel een paar 'scheur' plekken in, wellicht dat hij minder accuraat werkt nu. Zal ik hem toch maar eens vervangen door een T90? VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen