henrybu Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Gaat digitenne iets met HDVT doen in de toekomst? De huidige standaard voldoet op een normale tv prima, maar ik kan met voorstellen dat vooral op een groot scherm de kwaliteit niet geweldig is.
Noordzee Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Alleen KPN kan daar antwoord op geven. Het probleem waar ze mee te maken hebben is de schaarse frequentieruimte. Een HDTV-kanaal heeft ook nog is meer bandbreedte nodig dan een gewoon kanaal. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Ou-Tannu Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 zo ver ik weet zijn er nog wel bruikbare frequenties beschikbaar alleen als KPN die mag gebruiken? > Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast aart44 Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Origineel bericht van: henrybu Gaat digitenne iets met HDVT doen in de toekomst? Bij Tweakers loopt een topic over Digitenne en daar staat in de startpost.Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!! Nu weet ik niet waar die wijsheid vandaan komt maar HDTV wordt in MPEG4 uitgezonden. En ja dan zouden alle receivers in één keer waardeloos worden.
Ou-Tannu Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Yep, klopt mischien als ze extra frequenties kunnen inzetten dan zou je daar mooi mpeg4 op kunnen gooien :') en wie HD wil koopt wel een andere ontvanger Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
rai Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 HDTV kan ook prima in MPEG2 hoor. Dat het slimmer is om daar MPEG4 voor te gebruiken, snap ik ook. Maar de kans is groot dat als je nu een LCD TV hebt staan die een ingebouwde DVB-T ontvanger heeft (heel veel SONY LCD's) je hiermee prima HDTV zou kunnen ontvangen uit de lucht.
W3ird_N3rd Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Origineel bericht van: aart44 Bij Tweakers loopt een topic over Digitenne en daar staat in de startpost.Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!! Nu weet ik niet waar die wijsheid vandaan komt maar HDTV wordt in MPEG4 uitgezonden. En ja dan zouden alle receivers in één keer waardeloos worden. Dat staat daar omdat ik het beu was dat er om de 3 posts iemand langskwam met de in hun hoofd bijzonder doordachte vraag: "Stapt KPN binnenkort over op MPEG4?". Als er iets over bekend zou worden dan zorgen we er wel voor dat ze het weten.. Het één sluit het ander natuurlijk niet uit in dit geval: als Digitenne al met HDTV zou beginnen, wat ik betwijfel, dan zal dit vermoedelijk gebeuren met een extra frequentie die met DVB-T2 en h.264 ingericht zal worden. Alle huidige (SD) kanalen kunnen dan echter gewoon in DVB-T/MPEG2 uit blijven zenden. Zo stapt KPN dus niet (helemaal) over, blijven de huidige ontvangers werken en kan er toch HDTV komen. Als dan na X jaar alle oude ontvangers versleten zijn en iedereen een DVB-T2/h.264 ontvanger heeft kunnen de SD-kanalen ook omgezet worden. De komende 5 jaar zijn we daar vrijwel zeker nog niet. En zelfs als we op dat punt aankomen zal de publieke mux vrijwel zeker DVB-T/MPEG2 blijven. De analoge tuner ging 50 jaar mee, dan kan je niet nadat iedereen net een DVB-T ontvanger heeft gekocht wéér met extra kosten opzadelen voor een DVB-T2 tuner. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
rai Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 DVB-T2???? Weet dat er DVB-S2 bestaat, maar heb nog nergens gelezen dat voor HDTV er ook maar spake zou zijn van DVB-T2. Op de huidige DVB-T kan gewoon in MPEG4 uitgezonden worden. In Frankrijk word dit al een tijdje gedaan. Er zijn zelfs CI-modles die je direct in je CI ontvanger of zelfs in het CI-slot van je LCD TV kan stoppen om te zorgen dat je deze MPEG4 kanalen zichtbaar kan maken.
W3ird_N3rd Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Origineel bericht van: rai DVB-T2???? Weet dat er DVB-S2 bestaat, maar heb nog nergens gelezen dat voor HDTV er ook maar spake zou zijn van DVB-T2. Op de huidige DVB-T kan gewoon in MPEG4 uitgezonden worden. In Frankrijk word dit al een tijdje gedaan. Er zijn zelfs CI-modles die je direct in je CI ontvanger of zelfs in het CI-slot van je LCD TV kan stoppen om te zorgen dat je deze MPEG4 kanalen zichtbaar kan maken. http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-T#DVB-T2 Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Mrbeam Geplaatst: 12 juni 2008 Geplaatst: 12 juni 2008 Op de laaste IBC heb ik al een demo gezien. De BBC gaat dit gebruiken om HDTV aan te bieden via aardse zenders. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen