Ga naar inhoud


DVB-T HDTV


henrybu

Aanbevolen berichten


Alleen KPN kan daar antwoord op geven.

 

 

Het probleem waar ze mee te maken hebben is de schaarse frequentieruimte.

 

Een HDTV-kanaal heeft ook nog is meer bandbreedte nodig dan een gewoon kanaal.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ver ik weet zijn er nog wel bruikbare frequenties beschikbaar smile

 

alleen als KPN die mag gebruiken? >:)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henrybu
Gaat digitenne iets met HDVT doen in de toekomst?


Bij Tweakers loopt een topic over Digitenne en daar staat in de startpost.

Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!!

Nu weet ik niet waar die wijsheid vandaan komt maar HDTV wordt in MPEG4 uitgezonden.
En ja dan zouden alle receivers in één keer waardeloos worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, klopt smile mischien als ze extra frequenties kunnen inzetten

 

dan zou je daar mooi mpeg4 op kunnen gooien :') en wie HD wil koopt wel een andere ontvanger wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDTV kan ook prima in MPEG2 hoor. Dat het slimmer is om daar MPEG4 voor te gebruiken, snap ik ook. Maar de kans is groot dat als je nu een LCD TV hebt staan die een ingebouwde DVB-T ontvanger heeft (heel veel SONY LCD's) je hiermee prima HDTV zou kunnen ontvangen uit de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Bij Tweakers loopt een topic over Digitenne en daar staat in de startpost.

Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!!

Nu weet ik niet waar die wijsheid vandaan komt maar HDTV wordt in MPEG4 uitgezonden.
En ja dan zouden alle receivers in één keer waardeloos worden. laugh

Dat staat daar omdat ik het beu was dat er om de 3 posts iemand langskwam met de in hun hoofd bijzonder doordachte vraag: "Stapt KPN binnenkort over op MPEG4?". Als er iets over bekend zou worden dan zorgen we er wel voor dat ze het weten..

Het één sluit het ander natuurlijk niet uit in dit geval: als Digitenne al met HDTV zou beginnen, wat ik betwijfel, dan zal dit vermoedelijk gebeuren met een extra frequentie die met DVB-T2 en h.264 ingericht zal worden. Alle huidige (SD) kanalen kunnen dan echter gewoon in DVB-T/MPEG2 uit blijven zenden. Zo stapt KPN dus niet (helemaal) over, blijven de huidige ontvangers werken en kan er toch HDTV komen. Als dan na X jaar alle oude ontvangers versleten zijn en iedereen een DVB-T2/h.264 ontvanger heeft kunnen de SD-kanalen ook omgezet worden.

De komende 5 jaar zijn we daar vrijwel zeker nog niet. En zelfs als we op dat punt aankomen zal de publieke mux vrijwel zeker DVB-T/MPEG2 blijven. De analoge tuner ging 50 jaar mee, dan kan je niet nadat iedereen net een DVB-T ontvanger heeft gekocht wéér met extra kosten opzadelen voor een DVB-T2 tuner.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

DVB-T2???? Weet dat er DVB-S2 bestaat, maar heb nog nergens gelezen dat voor HDTV er ook maar spake zou zijn van DVB-T2. Op de huidige DVB-T kan gewoon in MPEG4 uitgezonden worden. In Frankrijk word dit al een tijdje gedaan. Er zijn zelfs CI-modles die je direct in je CI ontvanger of zelfs in het CI-slot van je LCD TV kan stoppen om te zorgen dat je deze MPEG4 kanalen zichtbaar kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
DVB-T2???? Weet dat er DVB-S2 bestaat, maar heb nog nergens gelezen dat voor HDTV er ook maar spake zou zijn van DVB-T2. Op de huidige DVB-T kan gewoon in MPEG4 uitgezonden worden. In Frankrijk word dit al een tijdje gedaan. Er zijn zelfs CI-modles die je direct in je CI ontvanger of zelfs in het CI-slot van je LCD TV kan stoppen om te zorgen dat je deze MPEG4 kanalen zichtbaar kan maken.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-T#DVB-T2

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de laaste IBC heb ik al een demo gezien. De BBC gaat dit gebruiken om HDTV aan te bieden via aardse zenders.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...