Ga naar inhoud


[800] diseqc instelling problemen


sjumpie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Schakel dan eens naar MTV op astra en daarna pas een ander NL zender.

 

de 500 en 500plus hebben dit ook, een hoop DiseqC switches werken niet goed op bepaalde dreamboxen.

 

Heb zelf wel een stuk of 8 vershillende gehad.

Spaun en Triax geven hier geen enkel probleem.

 

De switch die het deed op mijn 7020 deed het niet op de 500 en 500plus.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tot nu toe geen enkel probleem met het draaien van mijn Moteck motor. Ik heb mijn 7000 van de installatie afgehaald en daarna de 800 erop gezet. Eerst heb ik tuner configuratie aangepast en op eenvoudig gezet met motor, l/b graden ,stroom etc ingevoerd en automatisch op astra laten zoeken. Daarna heb ik de "Henksettings" erin gezet en later zelf aangevuld met wat Pet settings. Loopt hier tot nu toe zonder problemen. Wat ik wel mis is dat de 800 niet aangeeft wanneer en waarnaar de motor aan het draaien is. Ook al heb ik bij de diverse instellingen "laat rotor beweging zien"op ja staan.

 

BTW ik krijg wel eens een melding met "sid niet in ..." of als het wat langer duurt "afstemmen niet gelukt", maar als ik dan wacht komt de zender gewoon op.

DM 800 + 7000 + 500S + 500C

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb geen enkel probleem ermee. lengte en breedtegraag erin en klaar. werkt goed. Ik heb echter wel een SNR van 31% terwijl bij de dm7020 dit 95% is. Ik heb ook regelmatig dat ie gaat hangen, kan de lage SNR hier de oorzaak van zijn? Gisterenavond kreeg ik beeld zoals ook bij een flinke onweersbui optreed, strepen e.d. daarna ging ie hangen.

Mg Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

na dit te hebben aangepast nog steeds hetzelfde,lukt niet,

draait er altijd over,

op de DB500S geen problemen mee,op de 800S wel problemen,

zit ook al te denken dat de ontvangst er iets mee te zien heeft,

de lage SNR is hier op 15db voor sommige zenders van CD op 19.2.

de regionale komen er niet door op 23.5 omdat die erover gaat en na nogmaals zoeken nog steeds geen oplossing.

dan daarna is de 19.2 ook niet meer te vinden.

zit dan ook al te denken dat de motor niet meer juist staat afgesteld volgens de lengte en breedte graad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele jaren geleden had ik een 500 en wou deze aan een rotor hangen. Ik kocht een Motec en deze werkte niet. Andere voeding van 2Amp eraan en werkte nog steeds niet. Andere rotor, STAB-HH100 eraan en alles werkte wel. Daarna een 7020 en werkte ook. Ook nu met de 800 werkt deze goed. Misschien heb je iets aan dit verhaal, Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen problemen met 4 lnb's met een diseqc switch ertussen (Astra1/2/3 + Hotbird) en daarnaast ook nog een motor. Heb een el cheapo 4-voudig Diseqc switchje van een paar euro ertussen zitten (Merk HQ). Schakelen tussen sats gaat perfect en ook de rotor functioneert prima.

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik eens ga uitkijken naar een multytenne voor de DB800 en de andere via motor verder werken,

heb al 2 dagen gezocht en veranderingen gedaan en het lukt nog niet,

gaat gewoon over de sats heen elke keer,

ofwel de motor eens beter afstellen,maar nu op dit moment regent het teveel en het is te gevaarlijk op dak nu met de regen en wind.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Ik zie deze discussie voorbij komen en weet niet of dat jij je bewust bent dat de DM800 (Enigma 1) anders ingesteld moet worden dan de DM800 (Enigma2).

Vermoedelijk wel maar toch …

 

Vorig jaar heb ik op de Dreamboxlu?.nl heb ik een uitwisseling van gegevens gehad met Outofspace.

Ik heb hem mijn instellingen gegeven voor de DM500S (Enigma 1) en hij heeft deze omgezet voor zijn DM7025 (Enigma2) . Deze zouden dus identiek moeten zijn met de DM800. LNB's en een DiSeQC motor (Motec).

Zie bijlage.

Tab1 is Enigma 1 en Tab2 is Enigma2

 

Mogelijk dat je dit alles al weet, maar laat even als je aan de praat hebt gekregen en zo ja, hoe dan.

 

Nog steeds :-( in afwachting van de levering van DM800 door mijn plaatselijk satelliet winkel,

 

Groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610
Origineel bericht van: digitaal kijker
kan je die bijlage nog eens posten,want zie die hier niet staan,miss ergens iets fout gegaan.


En nu ??
Foutje... sick Ik zit zo aan de DM800 te denken. Zou hij morgen mischien komen??? crazy

Groet
Gerard

Ps. Outofspace. Hij heeft deze dus werkend. De instellingen kloppen voor de SUR421(Un-comitted) en 4 normale 4/1 DiSeQC switches die idereen gebruikt bij 4 LNB,s(dat zijn de comitted switches). Welke UnComitted gebruik jij?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...