Ga naar inhoud


[TF4000PVR] onterechte codeermeldingen.


lennie

Aanbevolen berichten

Betreft een F4000PVR. Aston 1,05. Seca-2 card.

Bekend was al het vervelende getreiter met die rode codeermeldingsbalk als je net na de maandwisseling naar een gecodeerde opname op de HD wilt kijken. Dat trutterige kopiëren heb ik geen tijd voor. Zou anders moeten kunnen.

 

Maar nu is het al een paar weken zo dat ik zelfs bij het afspelen van een opname van dezelfde dag die rode balk bij tij en ontij krijg. Word er gek van, vooral als ik een programma net op DVD aan het branden ben (heb al een hoop misfits liggen).

 

Waar kan dat aan liggen? Lijkt me stug dat CD ligt te knoeien.

HD? CAM? Card?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi als je niet weet wanneer je dit gecodeerde programma gaat kijken neem hem dan opnieuw op maar dan zonder codering,

Dit kun je doen door het programma af te spelen en dan op de rode knop te drukken dan neemt hij deze weer op maar dan zonder de codering, je kunt ook het programma dan versneld afspelen en heb je het zonder de codering als COPY op de harddisk staan en kun je het afspelen wanneer je maar wilt.

Hoop je hier mee geholpen te hebben.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar je hebt me er niet mee geholpen, alle goede bedoelingen ten spijt.

Uit mijn eigen verhaal blijkt immers dat ik al op de hoogte ben van de kopiëermogelijkheid. Die is trouwens alleen nuttig om een opname tijdig voor de maandwissel veilig te stellen. Vind het trouwens, zoals ik vermeld, een trutterige oplossing omdat die voor mensen die weinig tijd hebben problematisch is, en bovendien dubbele schijfruimte vereist voor dezelfde opname. Heb weliswaar een grotere HD ingebouwd, maar daar gaat het niet om. CD zadelt de bonafide kijker op met hun antikraakprobemen middels die coderingswissel, en zou iets anders moeten verzinnen.

 

Het gaat hier echter om iets anders; ik heb juist met nadruk geschreven dat de storing zich al voordoet bij het afspelen van een opname die enkele uren eerder genomen is, op een dag midden in de maand, dus coderingswissel heeft er niets mee te maken. Doet zich zefs regelmatig voor tijdens het kijken naar een prog, dus terwijl het geacht wordt simultaan gedecodeerd te worden.

Denk zelf aan hardwareprbleem.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sathopper;

Zoals gezegd vermoed ik een hardwareprobleem, en die haperende CAM lijkt me een goede suggestie. Voelt inderdaad behoorlijk warm aan.

Ik denk dat ik ook maar eens met een geforceerde koeling ga experimenteren.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder koeling (maar bovenop de DVD speler) geen probleem met dezelfde config. Ik leg er ook geen DVD-tjes bovenop. De HD staat in rust. De bovenkant is dan warm maar nooit heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik na testen van diverse modules gewoon de Xcam, die werkt het snelste. Ook bij het afspelen van gecodeerde opnames.

 

En dat van die dubbele schijfruimte is natuurlijk niet nodig, zodra je de copy hebt gemaakt kan je de eerdere opname gewoon wissen.

 

En ja, dat is natuurlijk vervelend om steeds een copy te maken. Maar het is natuurlijk een oplossing....

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt het decoderen/afspelen op de 4000 PVR goed met X-cam. Bij mijn ouders werkt het ook goed met Aston 1.5.

 

Alleen tijdens timeshift komt bij mij en bij mijn ouders, meestal wel die melding van gecodeerde uitzending, ondanks dat ik gewoon beeld heb.. vreemd.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort geleden had ik wel problemen met timeshift, dit bleek dus aan mijn harde schijf te liggen, ik had nog steeds de orginele 40gig schijf (ongeveer 6/7 jaar oud) er in zitten.

 

Na vervanging werkte alles weer picobello.

 

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...