Macaco Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 Ik zal inderdaad eens even wat meer gaan meten. zo 1 op het oog zitten de transistoren juist in het circuit dat wel functioneert, maar ik zal eens zien of ze toch nog wat sturen op de onderzijde van de print. Ik heb trouwens de torren vervangen door een TL 431 en een C 945. Bedankt voor het meedenken, in het weekend leg ik de zaak weer eens op tafel. Groeten, Macaco
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 TL 431 en een C 945 Heb je daarbij wel op de pin-out gelet? Die is lang niet altijd hetzelfde. Zeg nog eens welke transistor je met welke hebt vervangen. Ik neem aan dat je erop gelet hebt of het PNP of NPN is..?
Moderator Matchless Geplaatst: 16 december 2008 Moderator Geplaatst: 16 december 2008 TL 431 is geen transistor maar een soort zenerdiode. Je moet daar precies dezelfde inzetten. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Macaco Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 De H SC 945 8E, NPN, heb ik vervangen door de C 945, NPN. De TL431 heb ik vervangen door de TL431. Bij de C945 heeft wel iets andere karakteristieken, de DC current gain heeft bij de C 945 een iets groter bereik bijvoorbeeld. Ik kreeg deze bij de electronica-shop hier als vervanger, ik neem dan eigenlijk aan dat het klopt. Groeten, Macaco
arie kanarie Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Origineel bericht van: Macaco De H SC 945 8E, NPN, heb ik vervangen door de C 945, NPN. De TL431 heb ik vervangen door de TL431. Bij de C945 heeft wel iets andere karakteristieken, de DC current gain heeft bij de C 945 een iets groter bereik bijvoorbeeld. Ik kreeg deze bij de electronica-shop hier als vervanger, ik neem dan eigenlijk aan dat het klopt. Groeten, Macaco Mogen we uit jouw bericht aannemen dat jouw voeding het nog steeds niet doet? grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 ik neem dan eigenlijk aan dat het klopt. Daar kun je van uit gaan.
soktic Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Heb je wel een belasting aan de output ?, sommige schakelende voedingen houden niet van onbelast ...
JohnO Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 volgens mij de meesten niet! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
soktic Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Er zijn voedingen die niet starten zonder belasting. De meesten wel!, maar volgens mij de dm5620 niet. Ik heb ook eens aan zo'n ding zitten meten. Er was toen een elco in waarde verlopen, na vervanging deed ie het weer. Deze voeding zat ook te "hikken". En ik meen dat hij dat onbelast ook deed, maar weet het niet zeker meer.
Macaco Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Hij werkt nog steeds niet. Ik heb hem tot nu alleen onbelast getest. Kan hem wel eens belast testen, omdat er geen voltage is dat hoger is dan hij hoort te zijn. Maar ik had dat nog nooit gehad, dat een voeding onbelast andere uitgangsspanningen geeft dan belast, vandaar (en om verdere schade te voorkomen) dat ik hem nog niet belast heb getest. Vanavond pak hem er weer eens bij. Groeten, Macaco
JohnO Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Ok de meesten wel geloof ik onmiddelijk Mag je eigenlijk de capaciteit can de elco straffeloos overschrijden? Voeding 5620 zit elco 220uf 16 v over de 12 volt mag dat bijv 470 uf 25 volt worden zonder probleem? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Macaco Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Ja, dat was het, gewoon belasten. Geen getik meer!!! Eerst even los geprobeerd, toen de LNB en scart eraan. Eerst geen beeld, even naar de rotorinstellingen, wat handmatig draaien en....beeld op BVN. Ik schroef de zaak nog even inelkaar en zet er daarna alles op van deze tijd. Bedankt voor de tips! Macaco
Macaco Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 O ja, JohnO, De elco's die ik vervang, vervang ik door elco's die een hogere spanning (en/of temperatuur) aankunnen. Dus de capaciteit blijft hetzelfde, anders heb je dacht ik wel een probleem. Macaco
soktic Geplaatst: 22 december 2008 Geplaatst: 22 december 2008 Origineel bericht van: Macaco Ja, dat was het, gewoon belasten. Geen getik meer!!! Eerst even los geprobeerd, toen de LNB en scart eraan. Eerst geen beeld, even naar de rotorinstellingen, wat handmatig draaien en....beeld op BVN. Ik schroef de zaak nog even inelkaar en zet er daarna alles op van deze tijd. Bedankt voor de tips! Macaco Kan de beste overkomen , ik werk dagelijks met schakelende voedingen, en die kunnen zeer eigenwijs zijn
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen