Ga naar inhoud


(600) Draaibaar en Duo LNB


Gast The Cableguy

Aanbevolen berichten

Gast The Cableguy

Ik heb een Dreambox PVR 600 deze werkt nu met een Diseq Motor.

Nu wil ik voor 23.5 E een Duo lnb gaan plaatsen.

Ik wil dus de duo LNB gaan gebruiken voor 19.2 en 23.5.

Dit om direct door te kunnen zappen naar beide sats tegelijk.

Tevens wil ik de motor blijven gebruiken voor de andere sats.

Is dit mogelijk zo ja hoe moet ik het geheel instellen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan, wat je voor ogen hebt. Je hebt echter wel twee schotel opstellingen nodig.

Een draaibare schotelopstelling, deze sluit je aan op een uncommitted switch op poort 1.

Daarnaast een vaste opstelling astra 19.2 /astra23,5 deze sluit je aan op een uncommited switch op poort 2.

 

Volgens mij, maar ik kan er even naast zitten, moet je dreambox qua LNB instellingen zetten op:

draaibaar op LNB 0 met als disecq 1 ( AA ), behalve astra 19.2 op LNB 1 met als diseqc 2 ( AB ). Astra 23,5 op LNB 2 met als diseqc 3 ( BA ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens zitten denken over iets dergelijks, maar je kunt de box toch voor de gek houden en je "tweede" schotel aansluiten op 2 alsof het een mono LNB is op een draaibare schotel?

Enige nadeel is dan volgens mij dat je die draaibare LNB altijd eerst weer naar Astra moet draaien voor je je duo LNB weer als dusdanig kan gebruiken.

Niet echt ideaal, maar als je maar af en toe van draaibaar gebruik maakt .........

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, gewoon motor instelling doen en met alle satellieten op Disecq input 1 en Astra 3 op Disecq input 2. Heb het nu niet meer zo, dus weet de instelling niet zeker, maar ik heb het zo gehad met Astra en Hotbird.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...