Theo50 Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Ik heb nu een week of twee mijn nieuwe Philips 7121 DSR HD ontvanger aangesloten op mijn Philips 9632 LCD TV en het valt mij op dat het geluid op Discovery HD zo zacht is, bovendien klinkt het dof. Het geluid van Nat.Geo HD is ook niet super, maar een stuk beter dan discovery. Brava HD en vooral Anixe HD hebben wel een goed geluid, dus met mijn ontvager is volgens mij niets mis. De ontvanger zit met een optische kabel aangesloten op mijn Home Cinema en ik moet het geluid op max zetten om het op een beetje normaal niveau te krijgen. Ik heb ruim een week geleden hier al een mail naar Canal Digitaal over gestuurd, maar geen bericht terug ontvangen. Hebben meer mensen hier ook last van of moet ik contact maken met de firma Schoonenberg? Als er meer mensen zijn die het geluid hinderlijk zacht vinden en hier een berichtje achterlaten luistert Canal Digitaal misschien wel naar de klacht.
Gast badmuts32 Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Bij mij is het geluid van Discovery HD hinderlijk zacht.
Gast Soundwork Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Klopt, ook hier op m'n Humax een zachter audiokanaal bij Discovery HD in vergelijking met NGC HD en Brava HDTV.
Gast peterrr Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 ook hier, dus het zal wel niet aan onze spulletjes liggen. Groet peterr
Gast Vegasboy Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Ook hier is het geluid veel zachter dan van andere kanalen. Dus conclusie er is niets met je apparatuur aan de hand.
guppje29 Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 stur een mail naar CDS e wie weet lossen het op? Heb nog altijd netjes antwoord gehad of werd terug gebelt door CDS. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Theo50 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Geplaatst: 26 mei 2008 Origineel bericht van: guppje29 stur een mail naar CDS e wie weet lossen het op? Heb nog altijd netjes antwoord gehad of werd terug gebelt door CDS. Ik had al gemeld dat ik Canal Digitaal een email heb gestuurd, maar daar hebben ze nog niet op gereageerd. Ik heb op 15 mei een mail gestuurd en kreeg wel een ontvangst bevestiging (volgnummer: 27798), maar verder dus geen antwoord.
Alfons Verbiest Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Inmiddels zijn bij Discovery HD en NGC HD het Dolby 5.1 spoor toegevoegd, maar nog niet actief. Brava HD is (nog) zonder 5.1. Alfons
Moderator ceesv Geplaatst: 28 mei 2008 Moderator Geplaatst: 28 mei 2008 Het Dolby spoor is actief bij beide zenders, er wordt op dit moment uitgezonden in Dolby 2.0. Ook het Dolby spoor van Discovery HD is te zacht. Ergens in de keten is er een geluidsniveau niet goed ingeregeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv Het Dolby spoor is actief bij beide zenders, er wordt op dit moment uitgezonden in Dolby 2.0. Akkoord, maar ik bedoel dus 5.1 is nog niet aktief. Alfons
Moderator ceesv Geplaatst: 28 mei 2008 Moderator Geplaatst: 28 mei 2008 Citaat: 5.1 is nog niet aktief Vandaar mijn verwarring. 5.1 hangt nu alleen af van het aangeboden programma materiaal. Doordat het dolby kanaal nu actief is, is alles technisch geschikt voor 5.1 uitzendingen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 Ik heb op dit moment helemáál geen geluid meer op Discovery-HD. Op de 2 andere HD kanalen wel.
digitaal kijker Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 hier hetzelfde al sinds woensdagnammidag waneer ik keek. zal wel ergens bij CD weer iets fout zijn. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Apple740 Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 Ik heb nog steeds geen geluid bij Discovery-HD. Moet ik dit probleem nu bij mezelf zoeken of komt het bij meerderen voor?
Theo50 Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Geplaatst: 29 mei 2008 Geluid is nog steeds niet goed, maar wel geluid op Discovery HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen